دانلود پروژه تعمیرات سیستم های هوای ورودی و تجهیرات سیستم توربین گاز
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود پروژه تعمیرات سیستم های هوای ورودی و تجهیرات سیستم توربین گاز

تعمیرات سیستم های هوای ورودی و تجهیرات سیستم توربین گاز

فهرست مطالب

توری ورودی (INLET SCREEN) ۵
(سپراتورهای اینرسی) ۵
پیش فیلترهای میانی (MEDIA PRE- FILTERS) ۶
درب بای پاس (BY PASS – DOOR ) ۹
کوپه وردی کانال ورودی و صداگیرها(SILENCERS  ) ۱۰
« جداکننده های رطوبت» ۱۰
خنک کننده های تبخیری(EVAPORATIVE- COOLERS ) ۱۱
کارکرد پمپ در وضعیت شان دان واحد ۱۲
صفحه ۱۳
MS 9001 ۱۹
فشارها (PAIG) ۲۳
مقادیر اولیه در محاسبه کارائی ۲۵
چک های کرنکنیگ( تنظیمات نهائی) ۲۸
اندازه گیریهای کلیرنس نازل( در صورت نیاز) ۳۰
جدول (۱-۴) ۳۴
تجهیزات مورد نیاز ۳۶
برنامه ریزی بازرسی با بورسکوپ ۳۷
روش بازرسی ۳۹
NOTE ۴۱
دمونتاژ(DISASSEMBLY ) ۴۲
(a دمونتاژ والو: ۵۳
جدول(CI-1) - ۶۲
مونتاژ مجدد ۶۵
۱) چک فلوی هوای نازل سوخت ۶۹
عمل ۱۲- بازرسی لاینرهای احتراق ۷۱
حدهای بازرسی در لاینرهای از نوع (SLOT-COOLED) ۷۵
درپوش کرکره ای احتراق(LOUVERD COMBUSRION CAP) ۸۱
NOTE ۸۴
حدهای بازرسی ترانزیشین پیس MS-9001 ۸۵
جدول (CI-6) ۸۶
جدول(GI-7 ) ۹۰
حدهای بازرسی جرقه زن ۹۰
NOTE ۹۲
NOTE ۹۸
چکهای راه اندازی (START UP) ۱۰۴
کلیات ۱۰۹
عواملی که بر مقدار و حجم تعمیرات اثر می گذارند: ۱۱۰
سوخت Fuel ۱۱۱
میزان تکرار استارت (راه اندازی) Starting frequency ۱۱۲
محیط Environment ۱۱۳
انواع بازرسی ۱۱۵
بازرسی احتراق (Combuston inspection) ۱۱۸
بازرسی مسیر گاز داغ ۱۱۹
بازرسی اساسی (Major Inspection) ۱۲۰
فواصل بازرسی (Inspection Intervals) ۱۲۱
(peak load) توسط متخصصین مربوطه داده خواهد شد. ۱۲۱
تعمیر و نگهداری سیستم ها ۱۲۳
سیستم روغنکاری ۱۲۳
پمپ های روغن روغنکاری ۱۲۳
تانک روغن روغنکاری ۱۲۳
خواص روغن روغنکاری ۱۲۴
مبدل های حرارتی ۱۲۴
مجموعه های رادیاتور و هدر (HEADER) ۱۲۵
هیترهای غوطه ور در روغن روغنکاری ۱۲۶
کوپلینگهای (DRESSER) ۱۲۶
سیستمهای آب خنک کننده ۱۲۷
چکهای فلو (میزان جریان) ۱۲۸
فلو در سرعت نامی * ـــــــــــــــــــــــــ = فلو در سرعت واقعی ۱۲۹
فلو نسبت به افت فشار FLOW VERSUS PRESSURE DROP ۱۳۱
تانک آب ۱۳۲
پمپ آب خنک کننده که با گیربکس بکار می افتد Gear- driven ۱۳۳
سیستم فورواردینگ سوخت مایع ۱۳۴
سیستم گازوئیل ۱۳۵
استاپ والوگازوئیل ۱۳۶
پمپ اصلی سوخت ۱۳۶
سلکتور والو (والو انتخاب کننده (selector-valve) نوزل سوخت ۱۳۷
والوهای درین استارت ناموفق (False start) ۱۳۷
سیستم سوخت گاز (در صورت مصداق) ۱۳۷
والو Stop ratio و کنترل والو سوخت ۱۳۸
سیستم روغن کنترلی فشار قوی- تغذیة هیدرولیک ۱۳۹
پمپ کمکی تغذیة هیدرولیک ۱۳۹
مانیفولدهای تغذیه هیدرولیک ۱۴۰
والوهای هواگیری (Air bleed valves) ۱۴۱
آکومولاتور (انباره) ۱۴۱
سیستم هوای خنک کننده و سیل کننده ۱۴۲
سیستم لوله کشی ۱۴۲
سیستم هوای اتمایزینگ ۱۴۳
کمپرسورهای اتمایزینگ (در On-base یا off-base) ۱۴۴
پیش خنک کن هوای اتمایزینگ ۱۴۵
جدا کننده های هوا (Air separators) ۱۴۷
سیستم استارتینگ (راه انداز) ۱۴۷
گیربکس اکسسوری (Accessory- gear- train) ۱۴۷
سیستم حفاظتی اوراسپید (مکانیکی) ۱۴۸
مجموعه تریپ اوراسپید ۱۴۸
Caution ۱۴۹
مجموعة بولت اوراسپید ۱۵۰
Caution ۱۵۲
Caution ۱۵۴

 

تعمیرات سیستم های هوای ورودی و تجهیرات سیستم توربین گاز ً
توری ورودی (INLET SCREEN)
تور های ورودی درست در بالای سپراتورهای( جداکننده های) اینرسی
(INRETIAL – SEPRATORS ) قرار دارند تا از ورود پرندگان، برگها، ترکها، کاغذها، و دیگر اشیاء مشابه جلوگیری شود. در این توربینها باید از تجمع زیاد آشغالها ممانعت کرد تا ا زجریان آزاد هوا اطیمنان حاصل شود.
(سپراتورهای اینرسی)
سپراتورهای اینرسی معمولاً( خودتمیز کننده) (SELE CLEANING ) بوده و برخلاف فیلترهای هوا که ذرات گردوغبار راجمع کرده و نگه می دارند به سرویس روتین نیاز ندارند هر چند در فواصل زمانی منظم سیستم فوق از نظر صحت اتصالات سیل یا آسیب اتفاق، باید بازدید شود سالی یک بار اطاقک های(CELLS) سپراتورهای اینرسی از نظر تجمع رسوبات باید مورد امتحان قرار گیرد. پوشش نازک از غبار، طبیعی بوده و کارکرد یا راندمان اطاقک ها را خراب نخواهد کرد. هر چند در برخی واحدها ممکن است در اطاقک به علت وجود بخار روغن(OIL MIST ) یا بخارات مشابه دیگر در هوا رسوبات ضخیم تری از کثافت قشری تجمع کنند. چنین تجمع در سپراتور سبب  کاهش راندمان تمیزکنندگی یا تنگی مسیر عبور هوا یا هر دو مورد می شود در چنین سطوح تیغه ها و(یا) وزیدن هوای فشرده می تواند تمیز کرد. سپراتورهای اینرسی قابل جداشدن(دراوردن) را می تواند در محلول دترژنت یا جدول مناسب دیگری تمیز کرد. وزنده های تخلیه به بیرون(BELLD- BLOWERS) وقتی که توربین در حال کار باشند روشن باشد. اگر وزنده های فوق در موقع کار توربین در حال عمل نباشد سپراتورهای اینرسی دارای راندمان تمیز کاری نخواهند بود.

پیش فیلترهای میانی (MEDIA PRE- FILTERS)
ممکن است یک ردیف از پیش فیلترهای میانی در پائین دست(DONSTREAM) سپراتورهای اینرسی و در ست در بالا دست  فیلترهای میانی با راندمان بالا واقع باشد. مقصود از پیش فیلترهای میانی طولانی کردن عمر مفید فیلترها با راندمان بالا میباشد.  واحد باید فقط با فیلترهای نصب شده تمیز با راندمان بالا کار کند. اختاف فشار باید اندازه گیری و ثبت شود. سپس فیلترها می بایست نصب شده و افت فشار دوباره ثبت شود این مقدار مجموع افت فشار در طول همه طبقات فیلتراسیون می باشد. وقتی افزایش نشان داده شده توسط گیج فشار متناظر با مقدایر توصیه شده توسط تولیدکننده فیلترباشد پیش فیلترها باید تعویض شود و دور انداخته شوند قبل از نصب پیش فیلترهای نو افت فشار در فیلترهای با راندمان بالا باید ثبت و با مقدار اولیه
(ORIGINAL) مقایسه شود. روش فوق باید تکرار شود تا موقعی که افت فشار در طول فیلترهای با راندمان بالا به حدهای یقین شده توسط تولیدکننده فیلتر برسد، در این موقع فیلترهای با راندمان بالا (HIGH-EFFECIENCY – FILTERS ) باید تعویض شود.
**                     **

«در موقع کارکردن توربین گاز، اختلاف فشار در دو طرف درب کویه فیلتر وروی ممکن است سبب بسته شدن سریع درب یا اشکال در بازکردن درب از طرف داخل کویه شود در موقع کار توربین نباید وارد کویه فیلتر شد مگر آنکه پیش بینی های خاص از نظر ورود ایمن و بی خطر(SAFE-ENTRY ) انجام شده باشد».
پیش فیلترهای میانی را در حین کار توربین گاز می توان تعویض کرد در موقع اجرای چنین کاری:
۱- (WARNING )ذکر شده در فوق را ملاحظه کنید.
۲- تمام چیزهای شل را از جبیبها د رآورده، عینک و کلاه ایمنی را محکم کنید.
۳- پیش فیلترها را درآورید این کار را با ردیف بالائی فیلترها شروع کنید.
۴- اول از همه تمام پیش فیلترهای کثیف را درآورده و سپس شروع به نصب فیلترهی تمیز کنید.
۵- نصب فیلترهای تمیز را با ردیف پائین فیلترها آغاز کنید.
« فیلترهای میانی با راندمان بالا»
فیلترهای با راندمان بالا در پائین دست سپراتورهای اینرسی واقع شده و مرحله آخری فیلتراسیون را شامل می شود. راندمان آنها حدود ۷/۹۹ درصد درتست غبار ظریفA-C می باشد. دقیقترین روش برای تعیین زمان نیاز فیلترهای فوق به تعویض اندازه گیری افزایش تنگی ناشی از تجمع آلوده کننده ها در این بخش می باشد. برای تعیین این موضوع واحد باید فقط با فیلترهای با راندمان بالا در حال کار باشد. اختلاف فشار باید اندازه گیری و ثبت شود این مقدار مجموع افت فشار در طول همه مراحل فیلتراسیون می یاشد. موقعیکه افزایش در افت فشار که توسط گیج فشار نشان داده میشود متناظر با مقدار توصیه شده توسط تولیدکننده فیلتر باشد فیلترها باید درآورده شده و بجای آنها فیلترهای نو نصب شود. در موقع نصب فیلترهای نو باید دقت شود تا اطمینان حاصل شود که همه واشرها در وضعیت و موقعیت صحیحی باشند. از لبه فیلترها و قاب نگهدارنده  نباید هیچگونه نشتی موجود باشد.
**                     **
« نباید در حین کار کردن توربین گاز مبادرت به تعویض المانهی فیلتر با راندمان بالا نمود.»
درب بای پاس (BY PASS – DOOR )
در پائین دست المانهای فیلتر درب( با دربهای) بای باس واقع است. دربهای فوق طوری طراحی شده اند تا موقع کاهش فشارات استاتیک به مقدار معین شده از قبل بطور شاخص  ، باز شوند دربه بطور نرمال نباید باز شوند. در بهای فوق به عنوان وسیله ای ایمنی برای جلوگیری از شات دان توربین و (یا) از داخل ترکیدن
(IMPLOSTON ) کانال ورودی در اثر بلوکه شدن ناگهانی یا غیر نرمال سیستم ورودی طراحی شدند. بنابراین اهمیت دارد که قبل از آنکه تنزل فشار استاتیک به مرحله ای برسد که درب بای باس باز کند سیستم تمیز کننده هوا سرویس شود.موقعی که درب بای باس بازشد توربین غیر حفاظت شده بوده و هوای غیر فیلتر خواهد بلعید. دریچه بای باس واشرگذاری شده تا از نشتی های هوا جلوگیری شود. این واشرها بطور متناوب باید چک شده و در صورت مشاهده لیک های احتمالی تعمیر شود. جهت درب بای باس سوئیچی فراهم شده که همراه با بازشدن درب، آلارم میدهد درصورت وقوع چنین آلارمی می بایست فوراً جهت تعیین و برطرف کردن علت، اقدام شود. سالی یکبار باید لیمیت سوئیچ(LIMIT SWITCH) بطور دستی بکا رانداخته شود تا کارکد صحیح مدار چک شود.

 





:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تعمیرات سیستم های هوای ورودی و تجهیرات سیستم توربین گاز ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: