نوشته شده توسط : مدیر

روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطة شهرستان ابهر

فهرست مطالب
عنوان
چکیده
مقدمه
فصل اول
کلیات تحقیق
بیان مسئله
اهداف تحقیق
اهمیت تحقیق و فواید تحقیق
تعریف مفاهیم
پیشرفت تحصیلی
فرضیه
پیشینة تحقیق
حدود و محدوده مطالعاتی
فصل دوم
چارچوب نظری
آراء جامعه شناسان
دیدگاههای فلسفی
آراء روانشناسان
نظریات روانشناسان در باب پیدایش فراغت
عوامل مؤثر بر گذران اوقات فراغت
کارکردهای اوقات فراغت از دیدگاه اسلام
فصل سوم
روش تحقیق
درآمد
جامعة آماری
نمونة آماری
ابزار پژوهش
روش تحلیل داده ها
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
پیشنهادات
منابع
ضمایم

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطة شهرستان ابهر ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق بررسی مقیاس های شخصیتی زنان مجرم ومقایسه آن با زنان غیر مجرم در زندانهای لرستان

فهرست مطالب

 چکیده:

فصل اول: مقدمه وبیان مسئله

مقدمه

طرح مساله و بیان موضوع

 اهداف پژوهش:

  این پژوهش به سوالات اساسی زیر پاسخ می دهد:

فصل دوم: تعاریف چارچوب نظری ودیدگاهها

حوزه های نظری و پژوهشهای وابسته به جرایم زنان

پیشینه تحقیق چارچوب نظری ،دیدگاهها وتعاریف

تعریف  کج  رفتاری

 اثبات گرایی  و کج رفتاری

 برساخت گرایی  و کج رفتاری

 رویکرد تلفیقی  در تعریف  کج  رفتاری

 چرا مردم  کج  رفتاری  می کنند؟

 دسته بندی  علل  و عوامل  کج رفتاری

 پارادایم  اثبات گرا

نظریه های  فشار

 مرتن  و فرصت های  مشروع  افتراقی

 کوهن  و ناکامی  منزلتی

 کلوارد و الین  و فرصت های  نامشروع  افتراقی

 برخی  انتقادات  وارده  به  نظریه های  فشار اجتماعی

 نظریه های  یادگیری  اجتماعی

 سادرلند و پیوند افتراقی

گلیزر و هویت پذیری  افتراقی

 برگس  و ایکرز و تقویت  افتراقی

 برخی  انتقادات  وارده  به  نظریه های  یادگیری  اجتماعی

 نظریه های  کنترل

فصل سوم: روش تحقیق جامعه ونمونه

روش تحقیق

آزمودنی ها

ابزار های پژوهش

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها

روش تحلیل داده‌ها

نتایج  و یافته ها

فصل پنجم: ارائه یافته های تحقیق ونتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری

منابع و مآخذ

ضمیمه:

چکیده:
هدف این تحقیق بررسی مقیاس های شخصیتی زنان مجرم می باشد . یافتن این مساله  که آیا ارتباط هایی بین   مقیاس های شخصیتی وجرم وجود دارد و اینکه در صورت وجود کدام یک ازمقیاس ها را شامل می شود عواملی است که پژوهش به قصد دست یابی به آنها صورت گرفت. روش این پژوهش از نوع توصیفی- مقایسه ای است که در آن نمونه ای شامل ۵۰ نفر از زنان زندانی موجود در زندانهای لرستان در سال۱۳۸۵  انتخاب و با ۵۰ نفر از گروه بهنجار با استفاده از آزمون شخصیتی مینه سوتا(MMPI)  مورد بررسی ومقایسه قرار گرفتند. نتایج حاصل از تحلیل واریانس نشان داد که مقیاس های شخصیتی زنان مجرم با آزمودنی های بهنجاردر مقیاس های هیپوکندری، افسردگی، هیستری، انحراف اجتماعی روانی، پارانویا ، اسکیزوفرنی و هیپومانیا تفاوت معنی داری دارند. روش تحقیق با تکنیک پرسشنامه و مصاحبه با مددجویان بوده که به سنجش میزان اثرگذاری عوامل بروز جرم با ۲۸ آیتم عاملی مادری، پدری، والدینی، فردی و اقتصادی به عنوان متغیرهای مستقل اثرگذار  بر متغیر وابسته (جرم زنان) پرداخته شد. با روش آماری رگرسیون چند متغیره سطح و شیب اثرات متغیرهای عاملی در بروز جرم زنان بررسی و با فن تحلیل مسیر نمایة این اثرگذاری ترسیم گردید. با کمک این تکنیک نیز رابطة ‌مداخله گرایانه متغیر مستقل ثانویه (رفاه اجتماعی خانوار) با فاکتورهای عاملی سنجیده شد. آیتم‌های متغیر مداخله‌گر متشکل از سواد مددجویان و مادرانشان، تعداد خانوار و میزان درآمد ریالی  با توجه به فرضیه‌های پژوهش با فرض تأثیر مجموعه متغیرهای  عامل مادری، پدری، والدینی، فردی و اقتصادی به ترتیب درجة اثرات با شیب بتا در تحلیل رگرسیونی متغیرها بودند. آزمون آماری فرضیه‌ها نشان داد عامل اقتصادی بالاترین ضریب اثر (بتا۴۸%) و بعد از آن به ترتیب عامل مادری ۴۲%، پدری۴۰%، والدینی ۳۹% و عامل فردی ۳۶%  در بروز جرم زنان نقش داشته‌ رد فرضیه‌های پژوهش در سطح معناداری معین با ضریب اطمینان ۹۸% بدست آمد. شیب اثر تعدیل‌گرانه متغیر مداخله‌گر بر متغیرهای مستقل به ترتیب به میزان ۱۴/۰- بر فاکتورهای مادری ، پدری ۳۸/۰- ، والدینی ۳۵/۰- ، اقتصادی ۳۰/۰-  ، آموزشی ۲۵/۰- و فردی ۱۴/۰-  بودند. تحلیلهای آماری نشان داد با وجود اهمیت الگوپذیری جنسیتی دختران از مادر و فرض اثرگذاری بیشتر فاکتورهای جرمزای مادری بر زنان بزهکار ولی این عوامل اقتصادی بودند.
واژگان کلیدی: مقیاسهای شخصیتی، زنان مجرم ، زندانهای لرستان ، بهنجار،عوامل و موانع جرم

مقدمه
هرجاجمعی از انسان ها گردهم  آمده اند، برای  رفع  آسان تر و بهتر نیازهای  خود به  امنیت ، آسایش  و سلامت
و هرنوع نیاز دیگری ، هنجارهایی  ساخته اندو همه  را به  تبعیت  از آن ها فراخوانده اند. مجموعه  هنجارها، البته
به  تبع  تاریخ ، جغرافی و طبع و طبیعت انسان ها متفاوت  و میزان  تبعیت  افراد و گروه ها از این  هنجارها متغیر
بوده  است .مطابق  همان هنجارها، همیشه  متخلفان  را مجازات  کرده  و معمولاً به  همنوایان  پاداش  داده اند. اما
از همان  آغاز بر سر این  موضوع  که  چه  کسی  متخلف  است  و علت  تخلف  او چیست ، مناقشات  فراوانی
وجود داشته  است . اینکه چه  کسی  هنجارها را ساخته ، چه  کسانی  متخلف  را معرفی  کرده  و چه  کسانی  از
تخلف  از هنجارها و به چه میزان  متضرر شده اند نیز موضوعات  مهمی  بوده  که  همگی  حوزه  مباحث  جامعه
شناسی  انحرافات  اجتماعی  را تشکیل  داده اند. اما تبیین  این  موضوع  که  چرا مردم  از هنجارهای  خاصی
سرپیچی  کرده  و می کنند، همیشه  و مثل  هر حوزه  دیگری  از مباحث  علمی ، برعهده  نظریه هاست .پرداختن
به  مباحث  نظری  موضوع ،به ویژه  زمانی  ضرورت  بیشتری  پیدا می کند که  حجم  کج رفتاری های  مردم  از
سقف  تحمل  جامعه  فراتر رفته و نگرانی هایی  ایجاد کرده  باشد. در زمانه  موجود که  برخی  هنجارشکنی ها از
جمله  تخلفات  رانندگی ، سرقت ، نابهنجاری های  اخلاقی ، اختلاس  و رشوه خواری ، تقلب ، اعتیاد به  مواد
مخدر، ایدز، کودکان  و زنان  خیابانی ، از حد معمول  و آشنای  جامعه  بیشتر شده  و نرخ  فزاینده ای  هم  یافته
است ، همه  جا و همه  کس می پرسند چرا این  همه از مردم  کج رفتاری  می کنند

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی مقیاس های شخصیتی زنان مجرم ومقایسه آن با زنان غیر مجرم در زندانهای لرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق بررسی مقایسه ای خصیصه سلطه گری و سلطه پذیری در زنان شاغل و غیر شاغل

فهرست
عنوان
فصل اول: طرح تحقیق
۱ـ مقدمه
۲ـ موضوع پژوهش
۳ـ فایده و اهمیت و هدف پژوهش
۴ـ فرضیه پژوهش
۵ـ هدف و فایده تحقیق
۶ـ تعاریف عملیاتی
فصل دوم:
۱ـ مقدمه
۲ـ پیشینه تحقیق
۱ـ بخش اول :
سلطه گر کیست؟ سلطه پذیر کیست؟
سلطه گری و سلطه پذیری از دیدگاه روان تحلیلی
فروید
یونگ
اریک فروم
راسل
آدلر
هورنای
ملانی کلاین
سلطه گری و سلطه پذیری از دیدگاه آیسنگ
مانس اشپربر
بخش دوم :
همرنگی و همنوایی اجتماعی و نقش آن در سلطه گری و سلطه
پذیری
متابعت و فرمانبرداری و نقش آنی
متابعت
همانند سازی
درونی کردن
توالی دام گستری
محظوری اخلاقی موفقیت
قدرت و ایدئولوژی قدرت تسلط
فصل سوم:
۱ـ روش و ابزار تحقیق
۲ـ جامعه آماری
۳ـ نمونه آماری
۴ـ ابزار (پرسشنامه)
فصل چهارم:
۱ـ روش تجزیه و تحلیل داده ها
۲ـ محدودیت های پژوهش
۳ـ پیشنهادات
۴ـ فهرست منابع

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی مقایسه ای خصیصه سلطه گری و سلطه پذیری در زنان شاغل و غیر شاغل ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و میزان اضطراب در دانشجویان پسر و دختر

فهرست مطالب

فصل اول: 

مقدمه ۲
بیان مسئله ۵
سوال تحقیق ۷
ضرورت تحقیق ۷
اهداف پژوهش ۸
فرضیه ۸
تعریف عملیاتی واژه ها ۸
واژه ها 

فصل دوم
زمینه مسئله ۱۱
تعریف روان درمانی ۱۵
اهداف روان درمانی ۱۷
درجات روانی درمانی ۱۸
روش های روان درمانی ۲۰
بیماری روانی از نظر فروید ۲۱
فرضیه ها و مفاهیم بنیادی روانکاوی ۲۲
تعریف روانکاوی ۲۳
هدف روانکاوی و روان درمانی تحلیل ۲۴
هدف روان درمانی تحلیل گر۱ ۲۴
انسان از دیدگاه مکتب رفتار گرائی ۲۵
فرضیه های رفتارگرای ۲۵
بیماری روای از دیدگاه مکتب یادگیری ۲۱
رفتاردرمانی ۶
تکنیک های رفتاردرمانی ۲۷
رفتار درمانی شناختی ۲۸
انسان ازدیدگاه روان شناسی انسان گرایی ۲۸
اصول و فرضیه های روانشناسی انسان گرایی ۲۹
روان شناسی شناختی ۳۳
فرضیات شناخت درمانی ۳۴
انسان در نظریه شناختی ۳۶
بیماری روانی در نظریه شناختی ۳۶
اهداف روان درمانی شناختی ۳۷
روش و شیوه شناخت درمانی ۳۷
نقش درمانگر درنظریه شناختی ۳۸
فنون و اجزا شناخت درمانی ۳۹
محدودیت های شناخت درمانی ۴۰
نظریه درمانی عقلانی عاطفی (الیس) ۴۰
مفاهیم بنیادی نظریه الیس ۴۲
نظریه شخصیت الیس ۴۳
اضطراب و بیماری روانی در نظریه عقلانی و عاطفی ۴۵
تفکرات غیر منطقی ۴۷
روان درمانی در نظریه عقلانی عاطفی ۵۰
فرایند درمانی ۵۲
نقش درمانگر ۵۳
اضطراب ۶۴
سطوح اضطراب ۶۶
خلاصه ۶۷
مبانی نظری اضطراب ۶۸
نظریه های یادگیری ۶۹
نظریه های اصالت وجودی ۷۱
نظریه های شناختی ۷۲
نظریه های زیست شناختی  ۷۴
عوامل اضطراب و تنیدگی ۷۴
پاسخ های سیستم ایمنی ۷۸
پاسخ های شناختی به اضطراب ۸۰
دو مورد از تحقیق انجام شده در زمینه این پژوهش ۸۱

فصل سوم
روش تحقیق ۸۴
جامعه آماری ۸۵
متغیرهای پژوهشی ۸۵
فرضیات مربوط به کنترل متغیرها ۸۶
ابزار تحقیق ۸۷
روش های آماری ۹۰
محدودیت های روش ها و چگونگی تاثیر آن بر تحقیق ۹۱

فصل چهارم و پنجم
تجزیه و تحلیل داده ها ۹۳
فرضیه  ۹۳
خلاصه ۹۹
منابع و مأخذ ۱۰۲
فهرست منابع لاتین
فهرست منابع فارسی

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و میزان اضطراب در دانشجویان پسر و دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق بررسی مزیت نسبی در تولید و صادرات فرش دستباف ایران

فهرست مطالب
چکیده 
فصل اول: کلیات
 مقدمه
 اهمیت تحقیق
 فرضیات تحقیق
 اهداف تحقیق 
 روش شناسی تحقیق
 سابقه تحقیق
فصل بندی و رئوس مطالعات تحقیق
فصل دوم: مبانی نظری اصل مزیت نسبی
 راهبرد های توسعه اقتصادی و جایگاه تجارت بین الملل
 راهبردهای درونگرای توسعه اقتصادی
 راهبردهای برونگرای توسعه اقتصادی
 تأثیر تجارت بین الملل بر رشد اقتصادی
 تفسیر سنتی نقش تجارت بین الملل
 تفسیر نوین نقش تجارت بین الملل
 مبانی تئوریک تجارت بین الملل و مزیت نسبی
 دیدگاه مزیت مطلق آدام اسمیت
 دیدگاه مزیت نسبی دیوید ریکاردو
 مزیت نسبی و هزینه فرصت های از دست رفته
 دیدگاه مزیت نسبی هکشر – اوهلین (نظریه جدید تجارت بین الملل)
 مزیت نسبی و سودآوری تجارت بین الملل
 شکاف فن آوری و پویایی در مزیت نسبی
 مزیت نسبی بالفعل و بالقوه
 مزیت نسبی بالفعل اسمی
 مزیت نسبی بالفعل حقیقی
 مزیت نسبی بالقوه اسمی
 مزیت نسبی بالقوه حقیقی
فصل سوم: روش شناسی تعیین مزیت نسبی
 شاخص های مزیت نسبی آشکارشده (RCA)
 شاخص های مبتنی بر آمار تولید و صادرات
 معیار سهم صادرات
 معیار سهم خالص صادرات
 شاخص یونیدو
 شاخص های مبتنی بر آمار صادرات
 شاخص بالاسا (BAL)
 شاخص دانگز – ریدل (DR)
 شاخص های خالص یونیدو
 شاخص های مبتنی بر آمار صادرات و ابزار آماری
 نگرش درآمدی
 نگرش رتبه ای
 نگرش ثبات
 نگرش درآمدی – ثبات
 محدودیت های شاخص های RCA
 شاخص های مبتنی بر روش های اقتصادسنجی
 تخمین توابع عرضه و تقاضای محصول
 روش دیک
 شاخص مبتنی بر روش برنامه ریزی
 شاخص های طرف عرضه
 معیار هزینه منابع داخلی (DRC)
 پیشینه کاربرد و فرمول محاسباتی DRC
 تعریف قیمت های سایه ای و نقش آن در محاسبه DRC
 تبدیل عوامل تولید خارجی به داخلی و وضعیت DRC
 معیار نرخ حمایت مؤثر (EPR)
 معیار تجزیه و تحلیل منافع اقتصادی (SBA) یا سودآوری خالص اجتماعی (NSP)
 معیار الگوی داده – ستانده، برنامه ریزی و هزینه منابع داخلی
 شاخص‌های طرف تقاضا
 اهمیت شناخت بازارهای هدف صادراتی در ایجاد مزیت نسبی رقابتی
 نقش مشخصه های تقاضا در بازارهای هدف بر ایجاد مزیت نسبی رقابتی
     نقش تجزیة بازارهای هدف در ایجاد مزیت نسبی رقابتی
     اهمیت روابط سیاسی در ایجاد مزیت نسبی رقابتی
 کاربرد شاخص های طرف تقاضا در تعیین مزیت نسبی رقابتی
بررسی مبانی نظری نمونه گیری و انجام فعالیت میدانی تحقیق
 علل نمونه گیری
 روش های مختلف نمونه گیری در تحقیقات میدانی
 انواع نمونه گیری احتمالی (تصادفی) 
 نمونه گیری تصادفی ساده
 نمونه گیری تصادفی سیستماتیک
 نمونه گیری تصادفی خوشه ای
 نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده
 روش تعیین حجم نمونه
 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصله از فعالیت میدانی تحقیق
 روش های تحلیل آماری
 آمار توصیفی
 آمار استنباطی
 تحلیل آزمون ناپارامتریک چی دو
 تحلیل عامل (Factor Analysis)
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل نتایج حاصله از اندازه گیری مزیت نسبی
 بررسی مزیت نسبی در صادرات فرش دستباف ایران 
 بررسی روند صادرات فرش دستباف ایران
 محاسبه مزیت نسبی در صادرات فرش دستباف ایران
 بررسی روند تغییرات شاخص RCA در صادرات فرش دستباف کشور
 بررسی نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در صادرات فرش دستباف کشور
بررسی مزیت نسبی رقابتی کشور در صنعت فرش دستباف
 محاسبه مزیت نسبی رقابتی کشور با استفاده از تخمین مدل تقاضای صادراتی فرش دستباف 
 بررسی مزیت نسبی کشور در تولید فرش دستباف
 نحوه کاربرد معیار DRC در محاسبه مزیت نسبی کشور در تولید فرش دستباف
 نحوه برآورد قیمت های سایه ای به منظور محاسبه مزیت نسبی حقیقی کشور در تولید فرش دستباف 
 برآورد قیمت سایه ای عوامل داخلی تولید فرش دستباف
 برآورد قیمت سایه ای نهاده های قابل تجارت درتولید فرش دستباف
 برآورد قیمت سایه ای نرخ ارز
 محاسبه مزیت نسبی در تولید فرش دستباف 
 بررسی مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان آذربایجان شرقی
 پیشینه قالی بافی در آذربایجان
 ویژگیهای ظاهری قالی های آذربایجان
 ویژگیهای فنی بافت در قالی های آذربایجان
 آنالیز قیمت تمام شدة تولید فرش دستباف در استان آذربایجان شرقی
 محاسبه مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان آذربایجان شرقی
تجزیه و تحلیل آماری نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان آذربایجان شرقی
 بررسی مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان قم
 پیشینة قالی بافی در قم
 ویژگیهای فنی بافت در قالی های قم
 ویژگیهای ظاهری قالی های قم
 آنالیز قیمت تمام شدة تولید فرش دستباف در استان قم
 محاسبه مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان قم
    تجزیه و تحلیل آماری نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان قم
 بررسی مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان اصفهان 
 پیشینة قالی بافی در اصفهان
 ویژگیهای ظاهری قالی های معاصر اصفهان
      ویژگیهای فنی بافت در قالی های اصفهان
 آنالیز قیمت تمام شدة تولید فرش دستباف در استان اصفهان
     محاسبه مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان اصفهان
    تجزیه و تحلیل آماری نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان اصفهان
 بررسی مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان خراسان
 پیشینة قالی بافی در خراسان
 ویژگیهای ظاهری و فنی بافت قالی در مهمترین مراکز قالی بافی در استان خراسان
 آنالیز قیمت تمام شدة تولید فرش دستباف در استان خراسان
 محاسبه مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان خراسان
       تجزیه و تحلیل آماری نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان خراسان
 بررسی مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان همدان 
 پیشینة قالی بافی در همدان 
 ویژگیهای ظاهری قالی های همدان
 ویژگیهای فنی بافت در قالی های همدان
 آنالیز قیمت تمام شدة تولید فرش دستباف در استان همدان
 محاسبه مزیت نسبی تولید فرش دستباف در استان همدان
    تجزیه و تحلیل آماری نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف در استان همدان
 تجزیه و تحلیل نقش عوامل مؤثر بر مزیت نسبی در تولید فرش دستباف کشور 
 تجزیه و تحلیل نرخ ارز غایی
 تجزیه و تحلیل قیمت غایی فروش هر متر مربع فرش دستباف
 تجزیه و تحلیل ارزش غایی مواد اولیه داخلی هر متر مربع فرش دستباف
 تجزیه و تحلیل ارزش غایی نهاده های قابل تجارت هر متر مربع فرش دستباف
 تجزیه و تحلیل کشش ارزی DRC
 تجزیه و تحلیل کشش قیمتی DRC
 تجزیه و تحلیل کشش DRC نسبت به ارزش مواد اولیه داخلی
 تجزیه و تحلیل کشش DRC نسبت به ارزش نهاده های قابل تجارت
 ارزیابی عوامل مؤثر بر مزیت نسبی کشور در تولید فرش دستباف براساس مطالعات  میدانی تحقیق

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
 خلاصه نتایج تحقیق
 ارائه سیاست های کاربردی
فهرست منابع
پیوست
چکیده :
نقش و اهمیت موضوع مزیت نسبی در طراحی سیاست های تجاری کشورها و گزینش روندهای مناسب تولید و صادرات کالا ، امری انکارناپذیر است ؛ بطوریکه در حال حاضر بخش عمده ای از مباحثات و مذاکرات بین المللی در زمینة تجارت ، به ارائه راهکارهایی جهت رفع نواقص بازارها و هدایت بازارها به سمت وسوی بهره‌مندی از مزیت نسبی اختصاص یافته است . در این میان عوامل مختلفی در هر یک از مراحل تولید ، صادرات و تقاضای کالا ، مزیت نسبی یک کشور را متأثر می‌سازند و این امر موجب ایجاد تغییر در جایگاه کشورها به لحاظ برخورداری از مزیت نسبی در عرصة بین المللی شده است . این امر ما را بر آن می دارد که نسبت به بررسی مزیت نسبی کالاهای تولیدی – صادراتی در کشور اقدام نمائیم .
هنر-صنعت فرش دستباف از جمله صنایعی است که طی سالهای اخیر شاهد نوسانات شدید در روند تولید و صادرات آن بوده ایم . بر همین اساس تحقیق حاضر سعی دارد ضمن معرفی شاخص های مختلف تعیین مزیت نسبی ، به اندازه گیری مزیت نسبی کشور در زمینه تولید و صدور فرش دستباف و ارزیابی نقش عوامل مؤثر بر آن بپردازیم . به این منظور ، شاخص مزیت نسبی آشکار شده (RCA) جهت محاسبة مزیت نسبی کشور در صادرات فرش دستباف ، شاخص هزینه منابع داخلی (DRC) جهت محاسبة مزیت نسبی کشور در تولید فرش دستباف و کشش قیمتی تابع تقاضای جهانی فرش دستباف ایران به منظور محاسبة مزیت نسبی رقابتی کشور مطمح نظر قرار گرفته اند .
نتایج حاصل از محاسبه شاخص RCA حاکی از آن است که ایران طی سالهای مورد بررسی دارای مزیت نسبی در زمینة صادرات فرش دستباف بوده است (RCA>1) . البته تخمین تابع روند تغییرات شاخص RCA نشان دهندة نوسانات شدید وضعیت مزیت نسبی کشور در زمینة صادرات این کالا می باشد . تخمین کشش قیمتی تابع تقاضای جهانی فرش دستباف ایران ، نمایانگر چسبندگی شدید مقدار تقاضای فرش ایران با قیمت فروش آن در سطح بین المللی است (E>1) . محاسبات انجام شده در خصوص شاخص DRC نیز حکایت از آن دارد که کشور در زمینة تولید فرشهای اعلاباف ۶۰ رج تمام ابریشم در استانهای آذربایجان شرقی و قم و فرشهای معمولی باف ۵۰-۴۵ رج در استانهای اصفهان و خراسان دارای مزیت نسبی و در تولید فرشهای درشت باف ۳۰ رج در استان همدان از عدم مزیت نسبی برخوردار است .
به منظور تحلیل نتایج بدست آمده ، ضمن محاسبة نرخ ارز غایی ، قیمت غایی فروش، ارزش غایی مواد اولیة داخلی و نهاده های قابل تجارت به کار رفته در تولید هر مترمربع فرش دستباف ، اقدام به محاسبه و تحلیل کشش ارزی و قیمتی DRC و همچنین کشش DRC نسبت به تغییرات ارزش مواد اولیة داخلی و ارزش نهاده های قابل تجارت نموده ایم . مهمترین عوامل مؤثر در مزیت نسبی کشور در تولید و صادرات فرش دستباف نیز در قالب سؤالات پرسشنامه های تحقیق و در سطح میدان تحقیق (استانهای آذربایجان شرقی ، قم ، اصفهان ، خراسان و همدان) مورد پرسش قرار گرفته و نتایج بدست آمده با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با بکارگیری روشهای تحلیل آماری (توصیفی و استنباطی) نسبت به ارزیابی نقش عوامل مذکور بر مزیت نسبی کشور اقدام شده است .
کلمات کلیدی : راهبرد توسعه ، تجارت بین الملل ، مزیت نسبی

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی مزیت نسبی در تولید و صادرات فرش دستباف ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 635
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

روش تحقیق بررسی تاثیر بد رفتاری والدین بر عزت نفس دانش آموزان مقطع راهنمایی شهرستان ایلام

فهرست مطالب

چکیده
فصل اول:کلیات
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت مسئله
اهداف تحقیق
سؤالات و فرضیات تحقیق
روش انجام تحقیق
تعریف واژه‎ها و اصطلاحات
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه
الف: پیشینه نظری تحقیق
عزت نفس بالا ، عزت نفس پایین
ب:‌تحقیقات انجام شده در ایران و خارج از ایران
فصل سوم: روش تحقیق
روش تحقیق
جامعه و نمونه
روش نمونه‎گیری
ابزار اندازه‎گیری
چگونگی گردآوری داده‎ها
روش آماری
فصل چهارم: یافته‎ها و نتایج تحقیق
مقدمه
یافته‌ها
فصل پنجم: بحث یافته‎ها و تجزیه و تحلیل داده‎ها
محدودیت‎های تحقیق
پیشنهادات تحقیق
فهرست منابع و ضمائم
ضمیمه الف:‌ جداول نمرات هر دو گروه
۱- جدول نمرات خام آزمودنی‎های پسر
۲- جدول نمرات خام آزمودنی‎های دختر
فهرست منابع
ضمیمه ب: پرسشنامه‎ها
۱- پرسشنامه بدرفتاری فیدل
۲- پرسشنامه عزت نفس جنیس فیلد
فهرست جداول:
۱- جدول تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس
۲- جدول تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس دخترها
۳- جدول تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس پسرها
۴- تفاوت میانگین بدرفتاری والدین پسر و دختر

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی تاثیر بد رفتاری والدین بر عزت نفس دانش آموزان مقطع راهنمایی شهرستان ایلام ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق مطالعه عوامل موثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه

فهرست مطالب
فصل اول : کلیات
۱ـ۱ مقدمه
۱ـ۲ بیان مسئله
۱ـ۳ اهمیت و ضرورت پژوهش
۱ـ۴ اهداف پژوهش
۱ـ۵ فرضیه‌های پژوهش
۱ـ۶ تعاریف عملیاتی متغیرها
۱ـ۶ ـ۱ نوع متغیرهای تحقیق
۱ـ۶ ـ۲ مراحل اندازه‌گیری متغیرها
۱ـ۶ ـ ۳ تعریف متغیرها فصل دوم : ادبیات پژوهش
۲ـ۱ خلاقیت چیست ؟
۲ـ۲ تعریف خلاقیت
۲ـ۳ روند شکل گیری خلاقیت
۲ـ۴ خصوصیات افراد خلاق
۲ـ۵ راه‌های پرورش خلاقیت
۲ـ۶ موانع خلاقیت
۲ـ۷ انگیزه عاملی جهت تحقق خلاقیت نوشتاری
۲ـ۸ نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق
۲ـ۹ محیط خانواده و تأثیر آن بر خلاقیت
۲ـ۱۰ نقش تکرار و تمرین نوشتن بر نوشتن خلاق
۲ـ۱۱ تأثیر مطالعه بر نوشتن خلاق
۲ـ۱۲ نقش قصه‌گویی در پرورش نوشتن خلاق
۲ـ۱۳ تشویق عاملی کارساز در پرورش نوشتن خلاق
۲ـ۱۴ نقش کودکستان و مراکز پیش دبستانی در بروز خلاقیت
۲ـ۱۵ نقش بازی‌های کودکانه در پرورش خلاقیت
۲ـ۱۶ تأثیر اوقات فراغت بر نوشتن خلاق
۲ـ۱۷ مروری بر تحقیقات انجام شده فصل سوم : روش پژوهش
۳ـ۱ نوع تحقیق
۳ـ۲ جامعه آماری و ویژگی‌های آن
۳ـ۳ روش نمونه‌گیری و حجم نمونه
۳ـ۴ ابزار گردآوری داده‌ها
۳ـ۵ پایایی و روایی پرسشنامه‌ها
۳ـ۵ـ۱ پایایی و روایی آزمون خلاقیت
۳ـ۵ـ۲ پایایی و روایی آزمون انگیزه پیشرفت
۳ـ۵ـ۳ پایایی و روایی پرسشنامه محقق ساخته
۳ ـ ۶ شیوه نمره‌گذاری آزمون‌ها
۳-۶-۱ نمره‌گذاری آزمون خلاقیت
۲-۶-۲ نمره‌گذاری آزمون انگیزه پیشرفت
۳ـ۷ روش تجزیه و تحلیل داده‌ها فصل چهارم : یافته‌های تحقیق
۴ـ۱ یافته‌های توصیفی
۴ـ۲ یافته‌های مربوط به فرضیه‌های تحقیق (آمار استنباطی)
فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری
۵ـ۱ بحث و نتیجه‌گیری
۵ـ۲ پیشنهاد نظری و علمی پژوهش
۵ـ۳ محدودیت‌های پژوهش
منابع و مأخذ
منابع و مأخذ پیوست‌ها
پرسشنامه شماره (۱) پرسشنامه محقق ساخته
پرسشنامه شماره (۲) آزمون انگیزه پیشرفت (ACMT)
پرسشنامه شماره (۳) آزمون خلاقیت جمال عابدی
فهرست جداول
جدول شماره ۳ ـ۱ دامنه نمره خلاقیت
جدول شماره ۳ ـ۲ دامنه نمره انگیزه پیشرفت
جدول شماره ۴ ـ ۱ توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی‌ها
جدول شماره ۴ ـ۲ توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی‌های خلاق
جدول شماره ۴ ـ۳ توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی های عادی
جدول شماره ۴ ـ۴ توزیع فراوانی میزان انگیزه پیشرفت آزمودنی های پسر به تفکیک خلاق و عادی
جدول شماره ۴ ـ۵ توزیع فراوانی میزان انگیزه پیشرفت آزمودنی‌های دختر به تفکیک خلاق و عادی
جدول شماره ۴ ـ۶ توزیع فراوانی میزان علاقه‌مندی آزمودنی‌های به امور فرهنگی هنری
جدول شماره ۴ ـ۷ توزیع فراوانی به خاطر آوردن دوران کودکی
جدول شماره ۴ ـ۸ توزیع فراوانی تداعی دوران کودکانه توسط بازی‌های کودکانه
جدول شماره ۴ ـ۹ توزیع فراوانی علاقه‌مندی پاسخگویان به بازی‌ها .
جدول شماره ۴ ـ۱۰ توزیع فراوانی انجام دادن کارهای فرهنگی ـ هنری
جدول شماره ۴ ـ۱۱ توزیع فراوانی وضعیت تحصیلات اولیه آزمودنی ها
جدول شماره ۴ ـ۱۲ میزان علاقه‌مندی دانش‌آموزان به مطالعه کتاب و روزنامه
جدول شماره ۴ ـ۱۳ توزیع فراوانی میزان گذران اوقات فراغت آزمودنی ها
جدول شماره ۴ ـ۱۴ میزان علاقه‌مندی به شنیدن قصه و داستان
جدول شماره ۴ ـ۱۵ میزان خستگی نسبت به نوشتن دفتر خاطرات، یادداشت یا هر گونه تمرین نوشتاری
جدول شماره ۴ ـ۱۶ میزان تشویق پاسخگویان به انجام مهارت نوشتن
جدول شماره ۴ ـ۱۷ توزیع فراوانی شرکت در دوره‌های آموزش ویژه
جدول شماره ۴ ـ۱۸ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت انگیزه پیشرفت در دانش آموزان خلاق و عادی
جدول شماره ۴ ـ۱۹ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت خلاقیت در دانش آموزان خلاق و عادی
جدول شماره ۴ ـ۲۰ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت تکرار و تمرین نوشتن در دانش آموزان خلاق و عادی …
جدول شماره ۴ ـ۲۱ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت مطالعه کتب غیر درسی در دانش آموزان خلاق و عادی .
جدول شماره ۴ ـ۲۲ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت میانگین قصه گویی والدین و … برای دانش آموزان خلاق و عادی
جدول شماره ۴ ـ۲۳ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت میزان تشویق و ترغیب دانش آموزان خلاق و عادی
جدول شماره ۴ ـ۲۴ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت علاقه به بازی در دانش آموزان خلاق و عادی
جدول شماره ۴ ـ۲۵ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی میزان اوقات فراغت دانش آموزان خلاق و عادی
جدول شماره ۴ ـ۲۶ خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت علاقمندی به فعالیت های هنری در دانش آموزان خلاق و عادی

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق مطالعه عوامل موثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق بررسی همبستگی بین هوش و خلاقیت دانش آموزان دبیرستانی

فهرست مطالب

چکیده تحقیق
 فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه   ۴
بیان مسئله   ۸  
اهمیت تحقیق   ۱۰
اهداف تحقیق   ۱۰ 
فرضیه‌های تحقیق   ۱۱
تعاریف نظری و عملیاتی واژه‌ها   ۱۱   
 فصل دوم : (ادبیات و پیشینه تحقیق)
تعریف خلاقیت   ۱۴ 
ماهیت استعداد خلاق   ۱۶   
رابطة خلاقیت و محیط خانوادگی   ۱۸  
مردان و زنان خلاق    ۱۹   
روشهای پرورش خلاقیت   ۲۰
عوامل موثر بر خلاقیت‌   ۲۲   
تمرکز به عنوان کلید خلاقیت    ۲۵
برای پرورش خلاقیت کنکاش مغزی بهترین خلاقیت است   ۲۵
محیط مساعد برای ایجاد رفتار خلاق   ۲۸  
عواملی که مانع خلاقیت می‌شوند    ۲۹ 
خلاقیت و هوش    ۳۳
هوش چیست   ۳۸ 
تقسیمات و طبقه‌بندی هوش    ۳۸
عوامل موثر بر رشد و پرورش هوش   ۴۰  
تحقیقات انجام شده   ۴۵
 فصل سوم : (روش اجرای تحقیق
جامعه آماری   ۴۹   
نمونه و روش نمونه‌گیری
ابزار اندازه‌گیری (اعتبار آزمون)   ۴۹   
روش جمع‌آوری اطلاعات   ۵۱
روش آماری    ۵۲ 
 فصل چهارم : (تجزیه و تحلیل داده‌ها)
توصیف داده‌ها   ۵۴ 
 فصل پنجم :
مقدمه    ۶۲
خلاصة تحقیق   ۶۲ 
یافته‌های تحقیق   ۳
پیشنهادها   ۶۵  
محدودیتها   ۶۶  
منابع    ۶۸
ضمائم

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی همبستگی بین هوش و خلاقیت دانش آموزان دبیرستانی ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق مشکلات دفع فاضلاب روستای باغ ملک

فهرست عناوین

مقدمه

فصل اول: طرح تحقیق

۱-۱   طرح مسئله…………………………. ۳

۲-۱   فرضیات……………………………. ۳

۳-۱   روش تحقیق…………………………. ۳

۴-۱   نوع تحقیق…………………………. ۳

۵-۱   پیشینه تحقیق………………………. ۳

۶-۱   ضرورت تحقیق……………………….. ۴

۷-۱   کاربرد نتایج………………………. ۴

فصل دوم: ویژگی های عمومی شهرستان مورد مطالعه

۱-۲   وسعت و موقعیت شهرستان نائین…………. ۶

۲-۲   بررسی جمعیت و پراکندگی آن در شهرستان…. ۸

۱-۲-۲  ساخت جنسی و سنی…………………… ۹

۲-۲-۲  مهاجرت…………………………… ۹

۳-۲   سواد……………………………… ۱۰

۱-۳-۲  آموزش……………………………. ۱۰

۴-۲   دین………………………………. ۱۱

۵-۲   بهداشت و درمان در شهرستان…………… ۱۱

۶-۲   وضع فعالیت………………………… ۱۱

۷-۲   بررسی کشاورزی……………………… ۱۲

۸-۲   بررسی دامداری در شهرستان……………. ۱۳

۹-۲   زمین شناسی و توپوگرافی شهرستان مورد مطالعه ۱۳

۱۰-۲  بررسی منابع آب شهرستان……………… ۱۳

فصل سوم: شناسایی منطقه مورد مطالعه (حوزه نفوذ روستا)

۱-۳   تعیین حوزه نفوذ روستا با توجه به موقعیت جغرافیایی  ۱۶

۲-۳   تحولات جمعیتی حوزه نفوذ یا منطقه مورد مطالعه    ۱۷

۱-۲-۳  تعداد و بعد خانوار………………… ۱۸

۲-۲-۳  ساختار جنسی………………………. ۱۸

۳-۲-۳  ساختار سنی……………………….. ۱۹

۳-۳  بررسی وضعیت اقتصادی حوزه نفوذ………… ۲۰

۱-۳-۳  کشاورزی (زراعت)…………………… ۲۰

۲-۳-۳  دامداری………………………….. ۲۰

۴-۳   مطالعه اجمالی منابع طبیعی خصوصاً آب…… ۲۱

۵-۳   بررسی سوانح طبیعی………………….. ۲۱

۱-۵-۳  زلزله……………………………. ۲۱

۲-۵-۳  سیل……………………………… ۲۲

۶-۳   بررسی چگ.نگی و نحوه عملکرد خدمات موجود در حوزه نفوذ روستا   ۲۲

۷-۳   بررسی موقعیت ایلات و عشایر در حوزه نفوذ روستا   ۲۴

فصل چهارم: ویژگی های عمومی روستای مورد مطالعه

۱-۴   بررسی منطقه مورد مطالعه با توجه به موقعیت جغرافیایی    ۲۸

۲-۴   زمین شناسی منطقه مورد مطالعه در روستای چاه ملک ۲۸

۱-۲-۴   چینه شناسی………………………. ۲۸

۲-۲-۴  مرفولوژی…………………………. ۲۸

۳-۲-۴  اراضی کوهستانی……………………. ۲۸

۴-۲-۴  تپه ماهورهای مارنی و کنگومرایی……… ۲۹

۵-۲-۴  مخروطه افکنه ها…………………… ۲۹

۶-۲-۴  شبکه آبراهه ها……………………. ۲۹

۷-۲-۴  واحد تپه های ماسه ای………………. ۳۰

۳-۴   بررسی وضعیت اقلیمی…………………. ۳۰

۱-۳-۴  درجه حرارت……………………….. ۳۰

۲-۳-۴  باد……………………………… ۳۱

۳-۳-۴  میزان بارندگی و رطوبت……………… ۳۱

۴-۳-۴  رطوبت منطقه مورد مطالعه……………. ۳۳

۴-۴   شناخت و بررسی عمل پیدایش روستا………. ۳۳

۵-۴   وجه تسمیه روستا……………………. ۳۳

۶-۴  تحولات جمعیتی……………………….. ۳۴

۱-۶-۴  حجم و رشد جمعیت…………………… ۳۴

۲-۶-۴  ساختار سنی……………………….. ۳۶

۳-۶-۴  ساختار جنسی………………………. ۳۶

۴-۶-۴  بررسی مهاجرت روستا………………… ۳۷

۷-۴   مطالعه سواد و آموزش روستا…………… ۳۸

۸-۴   تعیین محدوده اراضی کشاورزی و منابع طبیعی روستا ۴۰

۹-۴   بررسی منابع تأمین آب کشاورزی و آشامیدنی روستا  ۴۰

۱-۹-۴  آب آشامیدنی………………………. ۴۰

۲-۹-۴  آب زراعی…………………………. ۴۱

۱۰-۴   بررسی وضعیت معیشتی روستا…………… ۴۳

۱۱-۴   انواع محصولات زراعی و سطح زیر کشت آن ها. ۴۳

۱-۱۱-۴  میزان عملکرد زراعی………………… ۴۵

۱۲-۴   دامداری………………………….. ۴۵

۱۳-۴   صنعت…………………………….. ۴۶

۱۴-۴   توزیع جمعیت در سن فعالیت ها………… ۴۷

۱۵-۴   بررسی چگونگی مالکیت ها نحوه تملک اراضی. ۴۸

۱۶-۴   بررسی شبکه راه های ارتباطی روستا……. ۵۱

۱۷-۴  بررسی تأسیسات آب آشامیدنی، برق و ……. ۵۳

۱-۱۷-۴  برق…………………………….. ۵۳

۱۸-۴   نحوه دفع آب های سطحی روستا…………. ۵۴

فصل پنجم: مطالعه و بررسی مشکل دفع پسآب و فاضلاب روستای چاه ملک

۱-۵   مقدمه…………………………….. ۵۶

۱-۱-۵  تاریخچه تصفیه فاضلاب……………….. ۵۶

۲-۱-۵  تصفیه فاضلاب در ایران………………. ۵۶

۲-۵   مطالعه و بررسی خاک و ویژگی های آن……. ۵۶

۱-۲-۵  ویژگی های خاک های رس………………. ۵۷

۲-۲-۵  مشکل آفرین بودن رس ها……………… ۵۷

۳-۵   معضلات فعلی دفع فاضلاب……………….. ۵۹

۴-۵   مقدار فاضلاب تولیدی در روستای چاه ملک…. ۶۳

۵-۵   میزان آب های نفوذی سطحی و زیرزمینی…… ۶۵

۶-۵   انتخاب نوع جمع آوری و دفع پسآب و فاضلاب.. ۶۵

۷-۵   روش های جمع آوری فاضلاب……………… ۶۶

۱-۷-۵  روش مجزا…………………………. ۶۶

۲-۷-۵  روش درهم…………………………. ۶۶

۸-۵   نوع شبکه فاضلاب روستای چاه ملک……….. ۶۶

۹-۵   فاضلاب روها………………………… ۶۷

۱-۹-۵  شکل و جنس فاضلاب روها………………. ۶۷

۱۰-۵   نوع و جنس فاضلاب روها………………. ۶۸

فصل ششم: ارائه نتایج و پیشنهادات

۱-۶   پیشنهادات…………………………. ۷۲

۲-۶   نتیجه گیری………………………… ۷۳

منابع و مآخذ……………………………. ۷۴

فهرست نقشه ها

نقشه شماره ۱:موقعیت جغرافیایی روستای چاه ملک بر روی نقشه ایران    ۲۶

نقشه شماره ۲:موقعیت روستای چاه ملک در شهرستان نائین ۲۷

نقشه شماره ۳: کاربری اراضی روستای چاه ملک………. ۵۰

نقشه شماره ۴: معابر اصلی و فرعی روستا به تفکیک درجه بندی  ۵۲

نقشه شماره ۵: شیب معابر و جهت باد غالب روستای چاه ملک    ۵۲

فهرست تصاویر

تصویر شماره ۱و۲: استفاده از انرژی خورشیدی….. ۲۳

تصویر شماره ۳و۴ : رشته قنات روستای چاه ملک و چاه های حفر شده در خاک مشکل ساز

تصویر شماره ۵: برداشت محصول گندم، دشت چاه ملک. ۴۴

تصویر شماره ۶: به بار نشستن درختان پسته……. ۴۴

تصویر شماره ۷و ۸: تخریب منازل خشتی و گلی، بر اثر مشکل دفع پسآب و فاضلاب

تصویر شماره ۹و۱۰: رخنمون شدن خاک مشکل ساز در سطح زمین    ۶۲

تصویر شماره ۱۱و۱۲: نیمه کاره ماندن طرح فاضلاب… ۷۰

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق مشکلات دفع فاضلاب روستای باغ ملک ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

روش تحقیق مقایسه تحول شناختی بین کودکان عقب مانده ذهنی و عادی ۷ تا ۱۱ ساله

فهرست مطالب
فصل اول ۳
چکیده ۳
مقدمه ۴
بیان مسئله ۷
تعریف تحول شناختی و شناخت ۱۲
فصل دوم ۱۴
مقدمه ۱۴
تاریخچه ۱۵
تعاریف متداول عقب ماندگی ۲۰
اصول کلی رشد و تحول روانشناختی ۲۲
نظریه زیستی – جی استانلی هال ۲۸
دوره اول : حسی – حرکتی ۳۱
علل عقب ماندگی ذهنی ۳۵
گروه بندی روانشناسان ۳۸
گروه مرزی (ساده لوح یا کم استعداد ) ۴۰
فصل سوم ۴۹
طرح تحقیق ۴۹
جامع آماری ۴۹
روش نمونه گیری ۵۰
ابزار تحقیق ۵۰
روش اجرا ۵۲
روش نمره گذاری ۵۳
آزمون نقاشی آدمک گودایناف ۵۵
روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها ۵۷
فصل چهارم ۵۸
تجزیه و تحلیل آماری ۵۸
فصل پنجم ۱۰۱
خلاصه تحقیق ۱۰۱
بیان مسئله ۱۰۱
ابزار اندازه گیری ۱۰۳
یافته های تحقیق ۱۰۴
فهرست منابع ۱۰۶
  چکیده
  پژوهش حاضر به منظور مقایسه تحول شناختی بین کودکان عقب مانده ذهنی و عادی ۷ تا ۱۱ ساله در شهر تهران در سال تحصیلی ۸۴-۸۳ انجام گرفته است . از جمله مسائلی که می توان در مورد این گروه مورد تحقیق قرار داد بررسی رشد شناختی است . بدین منظور نحوه عملکرد در آزمون های بندر و آدمک گودایناف بین دو گروه کودکان (۷ و ۱۱ سال ) عقب مانده و عادی مورد بررسی قرار می گیرد . جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان دختر و پسر عادی ( از متولدین سال ۱۳۷۲ الی ۱۳۷۶ ) که در آموزشگاه های ویژه کودکان عقب مانده ذهنی شهر تهران تحصیل می کنند . گروه نمونه شامل ۱۰۰ دانش آموز عادی (۵۰ نفر دختر و ۵۰ نفر پسر ) در ۵ گروه سنی ۷ تا ۱۱سال ( به ازای هر گروه سنی ۱۰ نفر ) بود . روش نمونه گیری در این تحقیق به طور تصادفی می باشد و ابزاری که مورد استفاده قرار گرفته آزمون دیداری – حرکتی بندر ، آزمون نابسته به فرهنگ ، به عنوان ابزار غربال کردن برای بررسی آسیب مغزی ، فرم ۱۹۳۸ (شامل ۹ تصویر ) . و آزمون نقاشی آدمک گودایناف، نابسته به فرهنگ ، به عنوان ابزاری جهت تشخیص رشد شناختی ، فرم نمره گذاری ۱۹۲۶ ( بر اساس نمره گذاری گوایناف ) می باشد . در این پژوهش مشاهده گردید که کودکان عقب مانده عملکردی به مراتب پائین تر و ضعیف تر از کودکان عادی ، در دو آزمون بندر و گوداینافدارند بجز نحوه بهتر عملکرد دختران عادی از پسران عادی در آزمون گودایناف در سایر آزمون ها و همچنین نحوه عملکرد آن ها در آزمون بندر و گودایناف جنسیت نقی ندارد . معمولا با افزایش سن عملکرد در دو آزمون بندر و گودایناف بهبود می یابد و این موضوع در مورد کودکان عادی مشهودتر است . بجز گروه دختران عقب مانده ذهنی در سایر گروه ها رابطه معنی داری بین نحوه عملکرد در آزمون بندر و گودایناف وجود دارد .
مقدمه
رشته روانشناسی رشد کودک دریافتن راه حلی هایی برای مسائل و پرسش هایی مربوط به رفاه کودکان نقش مهمی دارد . نمونه ای از این مسائل عبارت است از هنگام تصمیم گیری های قانونی در مورد سرپرستی کودک در مورد طلاق یا مواردی که باید کودک را از خانواده اش به دلیل ناسالم بودن محیط آن جدا کرد چه عواملی را باید در نظر داشت ؟ چه تجاربی در شکل گرفتن رفتار الگو یابی جنسیتی در کودک موثر است ؟ مهد کودک چه خصوصیاتی باید داشته باشد ؟ آیا رشد هوشی کدک به طور معنی داری تحت تاثیر برنامه تربیتی دوران اولیه کودکی است ؟ چگونه می توان به کودکانی که مشکلات عاطفی یا رفتار دارند کمک کرد ؟ (م۱۹ص۳۵)
شیوه های مطالعه رشد کودکان در دوران قرن بیستم تغییر کرد . پیش از جنگ جهانی دوم تاکید اصلی بر توضیح رفتار بر اساس تفاوت های سنی بود و بسیاری از روانشناسان فرض را بر این گرفتند که این تغییرات اساس بیولوژیکی دارد و یا ناشی از رشد کودک است بین سال های ۱۹۴۵ و اوایل سال های ۱۹۶۰ روان شناسان کودک کوشیدند نظریه هایی را درباره فرآیند های رشد بیازمایند و تمایل آنان بیشتر به جانب یافتن توجیهات محیطی برای رفتار بود و نه توجیهات بیولوژیکی . از اوایل ۱۹۶۰بر تائیدات متقابل تجربه و رشد و تغییرات وابسته به «رشد شناختی » تاکید شده است . (م ۱۹ ص ۳۶)
شناخت به فعالیت های ذهنی ای اطلاق می شود که در اکتساب ، پردازش ، سازمانبندی و کاربرد دانش به کار می رود . روانشناسی رشد با دو سوال کلیدی سر و کار دارد ، همراه با رشد کودکان چه تغییرات شناختی ای بروز می کند ؟ چه عواملی توجیه کننده این تغییرات است ؟ صرف نظر از اینکه شخص از چه دیدگاهی با این پرسش ها روبرو می شود تمایز بین توانش کودکان (آنچه می دانند ) عملکرد آنان ( دانشی که در وضعیت خاص به کار می برند ) اهمیت دارد ، توانایی کودکان در اکتساب مهارتی جدید توانش بالقوه آنان نامیده می شود (م۱۹ص۳۰۴)
این تغییرات وجود دارند و ثوروندایک می گوید « اگر چیزی وجود داشته باشد دارای کمیت است و آنچه که دارای کمیت است قابل اندازه گیری است » . (م۱۱ص۲۶)
توسعه و کاربرد آزمون های روانی پدیده های جالبی در زمینه علوم انسانی است . می توان گفت در سایه آزمون های روانی ، روانشناسی از سرزنش و انتقاد بدین معنی که فقط یک روش ذهنی است رهایی یافته است . باید توجه داشت که تا قبل از تهیه آزمون ها روانشناسی را جزء فلسفه می دانستند و حتی در طبقه بندی های مختلف علوم جای مشخص برای روانشناسی قائل نبوده و آن را جزئی از فیزیولوژی می دانستند . منشاء آزمون های روانی را می توان در مکاتب گوناگون روانشناسی از قبیل گشتالت و … جستجو کرد . کنش اصلی هر آزمون روانی اساسا این است که تفاوت های فردی بین افراد و یا تفاوت  هایی را که فرد به خصوص در مواقع نشان می دهد اندازه گیری کند . (م۱)
از مینان این آزمون ها و روش سنجش روانی می توان به ۲ تست ، طرح دیداری – حرکتی بندر و نقاشی آدمک گودایناف اشاره کرد که اساس و پایه این تحقیق است . هدف ما بر این است که با استفاده از این ۲ بتوان تفاوت تحول شناختی ، بین گروهی از کودکان عقب مانده و عادی را مورد بررسی قرار داد و به نتایجی هر چند کوچک دست یافت .
بیان مسئله
قرن نوزدهم شامل پیدایش نهضت رفتار انسانی با عقب مانده های ذهنی و مجانین بود تا آن زمان این قبیل بیچارگان عموما با ابی اعتنایی و شکنجه روبرو بودند . با افزایش علاقه و توجه نسبت به مراقبت صحیح از افراد نابهنجار به تدریج این مساله مطرح شد که برای شناسایی و طبقه بندی افراد معیا متحد الشکلی لازم است (م۱).
از جمله مسائلی که می توان در مورد این گروه مورد تحقیق قرار داد بررسی رشد شناختی است .
بدین منظور نحوه عملکرد در آزمون های بندر گشتالت و آدمک گودایناف بین دو گروه کودکان (۷ تا ۱۱ سال ) عقب مانده و عادی مورد مقایسه و بررسی قرار می گیرد .
با توجه به اینکه تحقیق فوق از نوع اکتشافی می باشد  در تحقیق فرضیه بیان نمی گردد بلکه آنچه صدنظر است به صورت سئوالات تحقیق بیان و مورد بررسی قرار می گیرد این سئوال ها عبارتند از :
۱- بین عملکردکودکان عادی و عقب مانده در آزمون گودایناف چه نوع تفاوت هایی وجود دارد ؟
۲- آیا از روی عملکرد کودکان عقب مانده در آزمون گودایناف می توان آن ها را از کودکان عادی تفکیک کرد به عبارت دیگر آیا آزمون گودایناف شاخص معتبری برای تشخیص عقب ماندگی است یا خیر ؟
۳- آیا جنس (دختر یا پسر بودن ) در نحوه عملکرد در آزمون گودایناف نقشی دارد؟
۴- آیا با افزایش سن نحوه عملکرد در آزمون گودایناف تغییر می کند ؟
۵- آیا بین عملکرد کودکان عادی و عقب مانده در آزمون بندر تفاوت وجود دارد ؟ اگر تفاوت هست در کدام شاخص ها بیشتر است .
۶- آیا از روی عملکرد کودکان عقب مانده در آزمون بندر می توان آن ها را از کودکان عادی تفکیک کرد به عبارت دیگر آیا آزمون بندر شاخص معتبری برای تشخیص عقب ماندگی است یا خیر ؟
۷-آیا جنس ( دختر یا پسر بودن ) در نحوه عملکرد در آزمون بندر نقشی دارد؟
۸- آیا با افزایش سن نحوه عمکرد در آزمون بندر تغییر می کند ؟
۹- آیا بین نحوه عملکرد در آزمون گودایناف و بندر رابطه معنی داری وجود دارد ؟
اهمیت و ضرورت تحقیق
جمعیتی در حدود ۲ تا ۳ درصد مردم جهان را عقب ماندگان ذهنی تشکیل می دهند که به دلیل میزان عقب ماندگی (شاید ، متوسط یا خفیف ) از انجام امور روزمره ناتوانند که همیشه این موضوع مورد توجه سایرین بوده و سعی در جهت بهبود این ناتوانی ها داشته اند .
قرن نوزدهم شاهد پیدایش نهضت رفتار انسانی با عقب مانده های ذهنی بود و بدنبال آن بسیاری از دانشمندان در جهت تحقیقات و مطالعات بسیاری بر آمدند که تاکنون نیز ادامه دارد . این تحیقیقات شامل روش های تشخیص ، طبقه بندی ، درمان ، آموزش و پرورش ، بهداشت روانی ، خانواده ، تشکیل مراکز ، روش های افزایش توانی های فردی و … در مورد عقب ماندگان ذهنی می شود  (م ۱۵ ص ) .
ولی واکنش روان درمانگر نسبت به کودکان معلول ، چون واکنش دیگران نسبت به این کودکان است اغلب ، آن ها را به عنوان افراد غیر جالب ، غیر جذاب و شاید حتی تنفر انگیزی می بینند (م۱۵ص۵۸۸)
با وجود این تحقیقات چشمگیری در قرن اخیر درم ورد این افراد انجام شده است ولی میزان آن در کشور ما ناچیز است و زیاد به آن توجه نشده است . امید آن است که این تحقیقات هر چند کوچک بتواند زمینه ای برای تحقیقات و مطالعات بعدی باشد و مفید واقع شود .
متغیر های تحقیق
متغیر های تحقیق به ۲ صورت مستقل و وابسته بیان می شوند .
متغیر مستقل : عقب ماندگی ذهنی (پایئن بودن IQ )
متغیر وابسته ، تحول شناختی (رشد شناختی )
عقب ماندگی ذهنی ۱
در مورد عقب ماندگی ذهنی تعاریف گوناگونی تاکنون ارائه شده که بعضی باعث ایجاد مشکلات شگرفی برای این افراد شده و بعضی هم بسیار مفید واقع شده اند . اما مناسبترین تعریف علمی مربوط به انجمن آمریکایی نقص ذهنی AAMDاست براساس تعریف AAMD  عقب ماندگی ذهنی ناظر است بر عملکرد عمومی هوش که بطور معنی دار پائین تر از حد متوسط است بطور همزمان همراه با نواقصی در رفتار سازشی است و طی دوران و تحول ظاهر شده است (م۱۵ ص ۵۳) . برای درک بهتر تعریف به تعریف اصطلاحات کلیدی می پردازیم .
عقب ماندی ذهنی ۲
ناظر است بر سطحی از کنش رفتاری با توجه به آسیب شناسی آن بنابراین این اصطلاح بین عقب ماندگی متداعی با تاثیرات چند مبدایی یا روانی اجتماعی و عقب ماندگی مرتبط با معلولیت بیولوژیک تفاوت قائل نمی شود (م۱۵ ص ۵۳)
کارگزاری هوشی ۳ :
که آن را می توان بوسیله یک یا چند آزمون استاندارد که برای این منظور تدوین شده است تعیین کرد به طور معنی داری زیر میانگین ناظر است بر کارکردی که بیش از ۲ انحراف معیار پائین تر از میانگین یا معدل آزمون ها باشد (م ۱۵ص۵۴).
رفتار سازشی : به مثابه حساسیت یا میزانی تعریف می شود که فرد بدان وسیله با معیار های استقلال شخصی و مسئولیت اجتماعی که از سن و گروه فرهنگی او انتظار می رود مواجه می گردد . با سبب اینکه ، این توقعات از گروه های سنی مختلف متفاوت است ، پس به تبع آن نقص در رفتار سازشی نیز در سنین مختلف متفاوت خواهد بود ( م ۱۵ ص ۵۴).
تعریف عملیاتی عقب ماندگی ذهنی
عبارت است از فردی که بهره هوشی او ۲ انحراف معیار پائین تر از حد نرمال باشد (طبق آزمون و توسط روانشناس عقب مانده ذهنی تشخیص داده شده است ).
و از نظر آموزشی کسی است که نتواند از برنامه کلاس های عادی بهره گیرد و نیاز به آموزش ویژه دارد .
کودک عادی :در این تحقیق کودکان عادی ، آن هایی هستند که در تعریف AAMD جای نمی گیرند و بهره هوشی آن ها در حد نرمال است ولی سایر مشکلات (مشکلات یادگیری ، روانی اجتماعی ، محیطی و … )مد نظر نیست .
تعریف تحول شناختی و شناخت
از دیدگاه تحولی تفکر بزرگسالان پیامد پیچیده یک دوره طولانی رشد است که شروع آن تولد است . فرایند های فکری ما در پاسخ به تقاضا هایی که در طول تعامل طولانی و متنوع با محیط مادی و اجتماعی از آن طلب می شود . تغییر می کنند . ویژگی اصلی این دیدگاه آن است که فکر رشد می یابد . یعنی فعالیت فکری به شیوه ای منظم و به موازات پیشرفت از صورت نوزادی درمانده به بزرگسالی تغییر می یابد (م ۱۶ ص ۴۶۰ ) .
شناخت به فعالیت های ذهنی گسترده ای اطلاق می شود که در اکتساب ، پردازش ، سازمانبندی و استفاده از شناخت دخالت دارد واژه شناخت این فرآیند های عمده را در بر می گیرد . کشف کردن ، تعبیر ، رده بندی ، به خاطر آوردن اطلاعات ، ارزیابی مفاهیم استنتاج اصول و استنباط قوانینی با به تصور در آوردن امکانات ، ایجاد راهبرد ها ، خیالپردازی با رویا (م ۱۹ ص ۲۵۸).
تعریف عملیاتی شناخت :در این تحقیق شناخت عبارت است از عملکرد فرد در ۲ آزمون دیداری حرکتی و نقاشی آدمک گودایناف و نمره ای که می گیرد .
اهداف تحقیق
میزان عقب ماندگی ذهنی به خصوص در مورد کسانی که عقب ماندگیشان خفیف است امری تثبیت شده نیست این احتمال وجود دارد که فردی با داشتن هوشبهر پایین ، از مهارت های سازشی مطلوبی برخوردار باشد . تعداد زیادی از این مهارت ها در صورتی به دست خواهند آمد که فرد از ترتیب ، انگیزه ، تجربه ها و محیط اجتماعی مناسبی بهره مند شوند (م ۹ ص ۸۷).
از طریق برنامه های آموزشی مناسب ، می توان به تعداد زیادی از افراد عقب مانده ذهنی کمک کرد تا زندگی مستقلی را آغاز کنند . در واقع با ارائه کمک های حرفه ای می توان به این افراد کمک کرد تا وارد جامعه شده و حتی کاری رقابتی برای خود پیدا کنند ( م ۹ ص ۸۸ ) .
برای فراهم نمودن محیط مناسب و دست یافتن به آنچه که در بالا ذکر شد لازم است کودکان عقب مانده را بهتر بشناسیم و تفاوت های آن را از هر نظر با کودکان عادی بدست آوریم تا بتوانیم به بهترین نحو و شکل ممکن برای آینده این گروه از افراد برنامه ریزی نماییم ، ولی دست یافتن به این هدف مستلزم تحقیقات بیشماری در این زمینه است که تحقیق فعلی می تواند یکی از آن ها باشد .
فصل دوم
مقدمه
شرایط خلقت در تمامی جهان و برای تمامی کودکان یکسان است . همه افراد بشر به یک نحو پا به این دنیا خاکی می گذارند و نطفه آنان نیز به یک طریق بسته می شود . ولی حتی دو کودک را در این جهان پهناور نمی توان یافت که از نظر خصوصیات جسمانی و روانی کاملا یکسان باشند . تفاوت موجود در اثر انگشتان افراد بشر خود بهترین دلیل بر متفاوت بودن انسان از نظر خلقت است . بررسی های انجام شده نشان می دهد که در میان مخلوقات خداوند عده ای با دیگران از نظر جسمی و روحی تفاوت هایی دارند . علاوه بر برخی تفاوت های ظاهری چون قد ، رنگ مو ، رنگ چشم ، عده ای از  ابنای بشر تفاوت های دیگری نیز با همنوعان خود دارند . مثلا عده ای از نظر دید با دیگران متفاوتند و یا از نظر شنوایی چون دیگران نیستند و گروهی از نظر هوش و استعداد فراگیری قدرت دیگران را ندارند و یا به عکس از دیگران برترند . به طور کلی این گونه کودکان را کودکان استثنائی می نامیم که معلولان ذهنی نیز در زمره این گروه از کودکان هستند . لذا به تعریف آن « عقب مانده ذهنی به گروهی از کودکان استثنائی اطلاق می شود که از نظر هوشی با دیگران متفاوتند ، بهره هوشی آنان از حد طبیعی کمتر است و د ر گذران زندگی با مشکلاتی مواجه هستند و به همین دلیل حمایت دیگران و جامعه را نیازمندند». شاید به جرات بتوان گفت که عقب ماندگان ذهنی جزء پاکترین گروه طبقه در بین افراد یک جامعه می باشند . زیرا آنان علاوه بر آنکه خود مسئول کمبود و نقص خویش نیستند به سبب نارسائی ذهن ، مسئول اعمال خویش نیز نمی باشند و به همین سبب تصمیم گیری درباره آنان اکثرا توسط دیگران انجام می گیرد . لذا بی پایه نخواهد بود اگر آنان را پاکترین پاکان بنامیم و راهیان بهشت قلمداد نمائیم . جامعه نسبت به آنان مسئول است و باید وسایل زندگی و رفاه آنان را فراهم کند . ( پاکزاد ، ۱۳۷۶).
وظیفه اصلی تعلیم  و تربیت روانشناسان در حل مشکلات و مسائل رفتاری این کودکان آن است که کودکان عادی را به رشد ممکن و مطلوبشان برسانند و کودکان استثنائی را از هرگروه و با هر مشکل که باشند چه تیزهوش و عقب مانده و همچنین کودکانی که دارای اختلال رشد هستند تحت مراقبت های ویژه قرار دهند و مسیر رشد و شکوفایی آن ها را هموار سازند . (سلیمی اشکوری ، ۱۳۶۲)…

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق مقایسه تحول شناختی بین کودکان عقب مانده ذهنی و عادی ۷ تا ۱۱ ساله ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()