نوشته شده توسط : مدیر

روش تحقیق شناخت عوامل موثر بر میزان اثربخشی استفاده از سیستم آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی

فهرست مطالب
فصل اول- کلیات تحقیق
۱- مقدمه
۲- بیان مسئله
۳- اهداف تحقیق
۴- فرضیات تحقیق
۵- روش تحقیق
۶- روشهای جمع آوری اطلاعات
۷- قلمرو تحقیق
۸- دوره زمانی تحقیق
۹- جامعه آماری
۱۰- نمونه های آماری
۱۱- استفاده کنندگان از تحقیق
۱۲-محدودیت های تحقیق
۱۳- تعریف واژها و نکات کلیدی
فصل دوم-ادبیات موضوع تحقیق
۱- مقدمه
۲- چشم انداز شغل حسابداری
۳- آموزش مجازی
۴- مدارس اختصاصی در ایالات متحده
۵- اعتبار قانونی مدارس خصوصی
۶- آموزش مجازی آسان
۷- آموزش دانش آموزان مجازی بالغ
۸- شیوه های آموزش افراد بالغ
۹- آموزش حسابداری
۱۰- انگیزه دانشجویان مجازی حسابداری از آموختن
۱۱- آموزش دائمی حسابداری
۱۲- گواهینامه عمومی حسابداری
۱۳- روش های تدریس جاری استفاده شده
۱۴ – شیوه های آموزش دانشجویان
۱۵- روشهای مطلوب و نامطلوب تدریس برای دانشکده
۱۶- روشهای تدریس دانشکده که می خواهد خوب باشد
۱۷- فرایند گواهینامه CPA در ایالات متحده
۱۸- روش های کلی استفاده شده توسط دانشکده های آموزش حسابداری مجازی در ایالت متحده
۱۹- نرم افزارهایی که موسسات برای آموزش مجازی استفاده می کنند
۲۰- نرم افزارهایی که دانشجویان برای آموزش مجازی استفاده می کنند
۲۱- پیشینه تحقیق
فصل سوم ـ روش تحقیق
۱- مقدمه
۲- بیان دوباره مسئله
۳- روشهای جمع آوری اطلاعات
۴- قلمرو تحقیق
۵- دوره زمانی تحقیق
۶- جامعه آماری
۷- نمونه های آماری
۸- استفاده کنندگان از تحقیق
۹- انتظار تحقیق
۱۰- توصیف علمی از ساختارها و متغیرهای کلیدی
۱۱- توصیف مادی و ابزارآلات تحقیق
۱۲- رویه ها
۱۳- مذاکره و اقدام کردن دادها
۱۴- اطمینان اخلاقی
۱۵-آمار توصیفی تحقیق
فصل چهارم ـ تجزیه و تحلیل داده ها
۱- مقدمه
۲- نتیجه گیری ( یافته ها)
۳- آزمون فرضیه
فصل پنجم ــ نتایج ، توصیه ها و پیشنهادات
۱- مقدمه
۲-محدودیت های تحقیق
۳- توصیه ها و پیشنهادات تحقیق
۴- توصیه ها و پشنهادات برای تحقیقات آینده
منابع

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق شناخت عوامل موثر بر میزان اثربخشی استفاده از سیستم آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق حسابداری

فهرست مطالب

چکیده تحقیق…………………………..………………………….۹

فصل اول )کلیات طرح تحقیق

۱-۱) مقدمه ………………………………………………………….. ۱۱

۱-۲) تشریح و بیان موضوع …………………………………………. ۱۱

۱-۳) فرضیه های تحقیق …………………………………………….. ۱۵

۱-۴) ضرورت انجام تحقیق ………………………………………….. ۱۶

۱-۵)  اهداف اساسی تحقیق ………………………………………. ۱۷

(۱-۶)قلمرو تحقیق…………………………………………………….. ۱۷

۱-۷) مفاهیم و اصطلا حات کلیدی …………………………………… ۱۸

فصل دوم ) مبانی نظری تحقیق

۲-۱) مقدمه …………………………………………………………… ۲۱

۲-۲) اطلاعات حسابداری و تصمیم گیری ………………………….. ۲۱

۲-۳) ماهیت تداوم فعالیت ……………………………………………. ۲۲

۲-۴) درجه شمول تداوم فعالیت ……………………………………… ۲۵

۲-۵) تداوم و اصول حسابداری ……………………………………….. ۲۶

۲-۶) تداوم فعالیت و ارزش گذاری دارایی ها ……………………….. ۲۷

۲-۶-۱) ارزش تسویه ………………………………………………….. ۲۸

۲-۶-۲) بهای تمام شده تاریخی ……………………………………… ۲۹

۲-۶-۳) ارزش جاری ……………………………………………………. ۳۰

۲-۶-۴) ارزش فعلی جریان های نقدی ………………………………. ۳۶

۲-۷) اثرات تداوم فعالیت برحسابرسی ……………………………… ۳۶

۲-۸) فرض تداوم فعالیت در ایران …………………………………….. ۴۴

۲-۹) مبانی نظری شاخص ها ……………………………………….. ۴۲

فصل سوم )روش و ساختار تحقیق

۳-۱) مقدمه ……………………………………………………………. ۵۱

۳-۲) دامنه تحقیق …………………………………………………….. ۵۱

۳-۳) روش تحقیق ……………………………………………………… ۵۲

۳-۴) ابزار اندازه گیری ………………………………………………….. ۵۲

۳-۵) تهیه پرسش نامه و جمع آوری اطلاعات ………………………. ۵۴

۳-۶) پایانی ( قابلیت اطمینان ) پرسش نامه ………………………. ۵۴

۳-۷) اعتبار ( روایی ) پرسش نامه …………………………………… ۵۵

۳-۸) روش توزیع پرسش نامه ………………………………………… ۵۵

۳-۹) معایب پرسش نامه ……………………………………………… ۵۷

فصل چهارم )تجزیه و تحلیل داده های تحقیق

۴-۱) آمار اطلاعات عمومی ( جمعیت شناسی ) ………………….. ۵۹

۴-۲) تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از نمونه آماری ……………………. ۶۰

۴-۲-۱) نگاره های آماری ……………………………………………… ۶۰

۴-۲-۱-۱)میانگین هر شاخص و میانگین مبنا……………………….. ۶۱

۴-۲-۱-۲)محاسبه انحراف معیار هر شاخص…………………………. ۶۳

۴-۲-۲) آزمون فرضیه هابا استفاده از آمار استنباطی ……………… ۶۵

۴-۲-۲-۱) فرضیه شماره یک ………………………………………….. ۶۶

۴-۲-۲-۲) فرضیه شماره دو ……………………………………………. ۶۷

۴-۲-۲-۳) فرضیه شماره سه …………………………………………. ۶۸

۴-۲-۲-۴) فرضیه شماره چهار ………………………………………… ۶۹

۴-۲-۲-۵) فرضیه شماره پنجم …………………………………………. ۷۰

۴-۲-۲-۶) فرضیه شماره شش ………………………………………. ۷۱

۴-۲-۲-۷) فرضیه شماره هفت ……………………………………….. ۷۳

۴-۲-۲-۸) فرضیه شماره هشت ………………………………………. ۷۴

فصل پنجم ) خلاصه تحقیق و نتیجه گیری

۵-۱) خلاصه تحقیق ……………………………………………………. ۷۷

۵-۲) نتایج تحقیق ……………………………………………………… ۷۸

۵-۳) محدودیت های تحقیق ………………………………………….. ۷۸

۵-۴) پیشنهادات برای تحقیقات آتی ………………………………… ۷۹

پیوست ها …………………………………………………………….. ۸۱

منابع و مأخذ………………………………………………………….. ۸۹

چکیده تحقیق:

صورتهای مالی به عنوان هسته مرکزی گزارشگری مالی حاوی اطلاعاتی در مورد وضعیت مالی بنگاههای اقتصادی و تجاری است که به منظور استفاده طیف وسیعی از استفاده کنندگان تنظیم میگردد .لذا این صورتهای مالی باید وضعیت این بنگاهها را به نحو روشنی مشحص نماید .حسابرسبه عنوان مستقل بر کیفیت این اطلاعات نظارت دارد . تحقیق حاضر با رعایت روش تحقیق طراحی و اجرا شده و متشکل از ۵ فصل است فصل اول شامل تشریح موضوع توصیف آن و موارد استفاده افراد و اشخاص حقوقی و سایر استفاده کنندگان از نتایج این تحقیق میباشد.در فصل دوم به مبانی نظری موضوع تحقیق و روشهای آماری اشاره میشود.در فصل سوم اشاره ای به روشهای تحقیق و فرضیه های تحقیق و جامعه آماری و نمونه آماری شده است.در فصل چهارم به بررسی فرضیه های تحقیق و آزمون تک تک آنها می پردازیم وسپس نتایج لازم گرفته میشود.و بالاخره در فصل آخر نیز به خلاصه ای از تحقیق صورت گرفته و همچنین یافته های تحقیق و نتیجه گیری  پرداخته میشود.

 ۱-۱) مقدمه

در این فصل به تشریح و بیان موضوع تحقیق ، اهمیت و اهداف آن می پردازیم . همچنین فرضیه های تحقیق و نیز  تعاریف عملیاتی پاره ای از واژه های استفاده شده در پژوهش ارائه می گردد .

۱-۲)تشریح و بیان موضوع

 صورتهای مالی به عنوان هسته مرکزی گزارشگری مالی حاوی  اطلاعاتی درباره و ضعیت  مالی و عملکرد مالی بنگاههای اقتصادی است که به منظور استفاده طیف وسیعی از استفاده کنندگان نظیر سرمایه گذاران  ، اعتبار دهندگان و دولت تهیه و ارائه می شود . اطلاعات مندرج در صورت های مالی یکی از پایه های مهم اتخاذ تصمیمات منطقی به شمار می رود. استفاده کنندگان باید در فرآیند تصمیم گیری، پیش از بکار گیری اطلاعات از جمله صورتهای مالی ،دو گام مهم بردارند.اولاً آنها باید متناسب با نیاز خود ، محتوای اطلاعات را تغییر و ثانیاً کیفیت اطلاعات را ارزیابی کنند ( ۱۹۷۴ AAA, ) همچنین به نظر حرفه ای حسابرس مستقل  و با صلاحیت درباره  اعتبار اطلاعات اتکا نمایند . حسابرس مستقل نظر حرفه ای خود درباره اعتبار صورتهای مالی را در قالب گزارش حسابرسی ارائه می نماید [۱]

آنچه حسابرس به فرایندهای گزارشگری می افزاید مربوط به کیفیت اطلاعات گزارش شده  ونیاز استفاده کنندگان به ارزیابی کیفیت اطاعات قبل از استفاده آن است  ارزش افزوده حسابرسی متشکل از دو بعد است : بعد کنترلی و بعد اعتبار بخشی ، از دیدگاه کنتر ل به دو دلیل زیر ، حسابرس به عنوان عامل مستقل برکیفیت اطلاعات نظارت دارد :

۱-  )بررسی مستقل میزان تطابق اطلاعات حسابداری با معیارهای از قبل تعیین شده که این معیارها قاعدتا ًباید منعکس کننده نیاز و خواست استفاده کنندگان اطلاعات باشد .

۲-  )ایجاد انگیزه  برای تهیه کنندگان جهت تولید اطلاعات در چهارچوب معیارهای از قبل تعیین شده ،زیرا تهیه کننده می داند که مورد حسابرسی قرار خواهد گرفت [۲]

از دیدگاه اعتبار بخشی حسابرسی بر اعتبار اطلاعات می افزاید ؛ زیرا استفاده کنندگان می توانند مطمئن باشند که عواملی کنترلی پیش گفته بر فرایند گزارشگری حاکم و باعث بهبود کیفیت اطلاعات شده است . در نتیجه استفاده کنندگان ، می توانند باضریب اطمینان بیشتری از اطلاعات استفاده کنند . اعتماد استفاده کنندگان به کیفیت و استفاده آنان از اطلاعات حسابداری به شکوفایی کامل ارزش نهفته اطلاعات حسابداری منجر می شود .

حسابرس در جریان برنامه ریزی  و اجرای حسابرسی و ارزیابی نتایج حاصل از آن باید بر قرار بودن فرض تداوم فعالیت را به عنوان مبنای تهیه  صورتهای مالی ارزیابی کند . گزارش حسابرس ، اعتبار صورتهای مالی را افزایش می دهد ،اما تضمینی برای ادامه فعالیت واحد مورد رسیدگی نیست .

به طور کلی در تهیه صورتهای مالی ، فرض در این است که فعالیت واحد مورد رسیدگی در آینده قابل پیش بینی ، معمولاٌ دوره ای تا یکسال پس ازپایان دوره مالی ادامه می یابد ، مگر خلاف آن تصریح شود بنابراین دارایی ها و بدهی ها برمبنای توانایی واحد مورد رسیدگی در بازیافت دارایی ها و تسویه بدهی ها در جریان  عادی فعالیت تجاری ، شناسایی و ثبت می شود . در صورت نبود فرض تداوم فعالیت [۳] واحد مورد رسیدگی ممکن است قادر به بازیافت دارایی ها به مبالغ ثبت شده نباشد و تغییراتی درمبالغ و سر رسید باز پرداختهای بدهی ها ضرورت یابد . در نتیجه ممکن است تعدیل مبالغ و طبقه بندی دارایی ها و بدهی ها در صورتهای مالی ضروری شود از دیدگاه حسابداری تعاریف مختلفی در رابطه با تداوم فعالیت ارائه شده است .

[۱] موسی بزرگ اصل « برداشت حسابرسان مستقل و استفاده کنندگان ازمحتوای پیامهای ارسال شده به وسیله گزارشهای حسابرسی » پایان نامه ، دانشگاه علامه ص۹

[۲] کمیته مسئول تدوین بیانه های مفاهیم بنیادی حسابرسی ، ترجمه و تألیف :علی نیک خواه آزاد چاپ دوم – تهران : سازمان حسابرسی ( شهریور ۱۳۷۹ ) ، ص۲۴

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق بررسی میزان رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن در کارخانه راد فرمان

فهرست مطالب

چکیده تحقیق
مقدمه
طرح مساله
اهمیت موضوع
اهداف تحقیق
فرضیات تحقیق
تعریف عملیاتی
تعریف مفاهیم و اصطلاحات
مدل نظری تحقیق
ادبیات تحقیق
پیشینه تحقیق
ابعاد رضایت شغلی
رضایت شغلی به عنوان متغیر وابسته
نظریات
جامعه شناسان و رضایت
الگوی پارسونز
نظریه مبادله و گزاره جورج هومنز
نظریه نیازها
نتیجه گیری و جمع بندی نظریات
عوامل دیگر موثر بر رضایت شغلی
متغیرهای شخصی
حقوق و دستمزد
روش انجام تحقیق
جامعه آماری
نمونه گیری
حجم نمونه
تعریف مفاهیم و سنجش متغیرها
نمره گذاری مقیاس رضایت شغلی
تعریف عملیاتی رضایت شغلی و شیوه سنجش آن
آمار توصیفی
مقدمه
الف) توصیف آماری ویژگیهای کلی نمونه تحقیق
ضرایب همبستگی کلیه متغیرهای تحقیق
تحلیل دو متغیری و رگرسیون چند متغیری
آزمون فرضیه ۱
آزمون فرضیه ۲
آزمون فرضیه ۳
آزمون فرضیه ۴
آزمون فرضیه۵
-خلاصه آزمون فرضیات تحقیق
خلاصه تحقیق
نتیجه گیری
پیشنهادات کاربردی
مشکلات تحقیق
فهرست منابع

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی میزان رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن در کارخانه راد فرمان ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

بررسی میزان افسردگی امدادگران مرد جمعیت هلال احمر شهرستان کرج با سابقه فعالیت‌های امدادی

فهرست مطالب
چکیده تحقیق : ۷
مقدمه ۹
بیان مسئله ۱۱
اهمیت و ضرورت کار ۱۲
استرس و سندرم فرسودگی ۱۴
افسردگی ۱۴
افسردگی زیست شیمیایی ۱۶
افسردگی روان شناختی ۱۷
مدل سلیه از استرس ۱۸
افسردگی ۱۸
نومیدی ۱۹
ترحم به خود ۱۹
نظریه روانکاوی ۲۱
نظریه‌های یادگیری ۲۲
افسردگی روانزاد ۲۶
اختلال افسردگی عمده ۲۷
چگونگی مقابله با افسردگی ۳۰
روش های درمان افسردگی ۳۰
روش دو ستونی ۳۱
خسارت استرس ۳۵
روند استرس ۳۶
دیدگاههای نظری دربارة افسردگی ۴۰
تعریف عملیات نجات ۴۳
حفظ آرامش در ارائه کمکهای اولیه ۴۳
وظایف امدادگر ۴۵
نحوة مراقبت از خود ۴۶
واکنش به استرسها ۴۶
واکنش های دیررس ۴۷
واکنشهای شدید ۴۸
مروری بر سابقه پیشینه تحقیق ۴۹
طرح پژوهش ۵۳
جامعة پژوهش ۵۴
روش نمونه گیری ۵۵
روش آماری ۵۶
مقدمه ۵۷
بحث و نتیجه گیری ۷۴
محدودیت های پژوهش ۷۵
منابع و مآخذ ۷۶
پرسشنامه ۷۸
مقدمه
خلق یا mood مایة هیجانی یک وضعیت عاطفی پایدار است که در طول طیفی بهنجار از غم تا شادی تجربه می‌شود. اختلالات خلقی با احساسهای نابهنجار افسردگی یا سرخوشی مشخص می‌شود که در برخی موارد شدید با خصوصیت پسیکوتیک همراهند. اختلالات خلقی به انواع اختلالات دو قطبی و اختلالات افسردگی تقسیم می‌شوند. این علایم در برخی گروههای خاص از نظر جنس و سن و وضعیت روانی و اجتماعی افراد متفاوت می‌شود.
در این پژوهش افسردگی نه به عنوان یک بیماری ، بلکه به عنوان واکنش روانی در مقابل مسائل و مشکلاتی که امدادگران با آنها گریبانگیر هستند مطرح است.
مقولة استرس – بیماری از جمله نخستین موضوعاتی است که در پنجاه سال اخیر بطور تجربی مورد کاوش قرار گرفته است و همین امر باعث شده که تحقیقات مکرر و فراوانی در مورد چگونگی مقابله با آن صورت گیرد. بنظر می‌رسد که از آغاز این قرن همواره با تحولات چشمگیری که در حوزه های مختلف مطالعات پزشکی رخ داده است و با کشف بسیاری از واسطه های نور و هورمونی استرس- بیماری ، دادو ستد و ویژگیهای روان شناختی و فیزیولوژیایی ، وضوح دو چندان یافته است. زیرا توصیفات اطباء و حکماء قدیم از سطح همبستگی استرس- بیماری فراتر نمی‌رفت .
 دو مشخصة اصلی افسردگی، ناامیدی  و غمگینی است. شخص رکود وحشتناکی را احساس می‌کند و نمی‌تواند تصمیم بگیرد و یا فعالیتی را شروع کند یا به چیزی علاقه مند شود. شخص افسرده در احساس بی کفایتی و بی ارزشی غوطه ور می‌شود، گاه زیر گریه می‌زند و ممکن است به فکر خودکشی بیفتد تقریباً همه بیماران افسرده (۹۷درصد) از کاهش انرژی که منجر به بروز اشکال در تکمیل تکالیف، اختلال در کار تحصیلی و حرفه ای و کاهش انگیزه برای انجام طرح های تازه می‌گردد شکایت می‌کنند.
تقریباً ۸۰ درصد این بیماران از اختلال خواب ، به خصوص زود بیدار شدن از خواب (یعنی بی خوابی آخر شب) و بیداری های مکرر شبانه، که ضمن آن در مورد مسائل خود به نشخوار ذهنی می‌پردازند، رنج می‌برند، بعضی از بیماران دچار بی اشتهایی و کاهش وزن می‌گردند، معهذا بعضی نیز افزایش اشتها، افزایش وزن و پرخوابی دارند. (به نقل از هاشمیان، ۱۳۷۵)
بیان مسئله
آیا میزان افسردگی در امدادگران مردی که بیش از چهار سال سابقه در فعالیت امدادی دارند بیشتر از افسردگی امدادگران مردی است که کمتر از چهار سال سابقه در فعالیت امدادی دارند در پژوهش حاضر قصد بر این است که گروههایی از امدادگران مردی که بیش از چهار سال سابقه در فعالیت امدادی دارند و گروه هایی که کمتر از چهار سال سابقه دارند بررسی شود که آیا افسردگی در امدادگرانی که بیش از چهار سال سابقه دارند بیشتر از کسانی است که کمتر از چهار سال سابقة فعالیت دارند و یا تفاوت معناداری بین میزان افسردگی دو گروه دیده نمی‌شود.
تاکنون تحقیق های متنوعی در داخل و خارج کشور در مورد افسردگی انجام گرفته‌است. در تحقیق‌حاضر قصد براین‌است‌که‌پیرو تحقیق‌های‌پیشین‌در مورد میزان افسردگی امدادگران با سابقة آنها در فعالیت امدادی بررسی انجام شود.
البته با این که تحقیق های فراوانی در مورد افسردگی انجام شده ولی تحقیقی در زمینة افسردگی امدادگران با سابقة فعالیت امدادی آنها انجام نشده است.
در نهایت سعی بر این است که بررسی شود میزان افسردگی در امدادگرانی که سابقة فعالیت آنها بیشتر است، بالاتر است یا اینکه تفاوت معناداری بین افسردگی دو گروه امدادگران مرد دیده نمی‌شود.
اهمیت و ضرورت کار
اهمیت و ضرورت کار در این است که با رد یا قبول فرضیه تحقیق مشخص خواهد شد که میزان افسردگی در کدام گروه از امدادگران بیشتر است. لذا با ارائه نتیجة این تحقیق به سازمان امور جوانان جمعیت هلال احمر و مسئولین مربوطه می‌توان آنها را در ارائه خدمات رفاهی و تسهیلات بهتر به امدادگران یاری داد و از میزان افسردگی امدادگران کاست.
فرضیه تحقیق
میزان افسردگی در امدادگرانی مردی که بیش از چهار سال سابقه  فعالیت امدادی دارند، بیشتر از افسردگی امدادگران مردی است که کمتر از چهار سال سابقه فعالیت امدادی دارند.

 



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی میزان افسردگی امدادگران مرد جمعیت هلال احمر شهرستان کرج با سابقه فعالیت‌های امدادی ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

روش تحقیق فرار مغزها

فهرست مطالب

مقدمه

بیان مسئله

فرضیه های تحقیق

ضرورت واهمیت توجه به فرار مغزها

پدیده مهاجرت متخصصان

مهاجرت متخصصان ایرانی پس از انقلاب اسلامی

متغیرهای مستقل و وابسته

جامعه و نمونه آماری

روش جمع آوری و گردآوری اطلاعات (منابع)

نتیجه گیری

پیشنهادات محقق

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق فرار مغزها ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق زنان و پرده نشینی

بیان مساله:

دانشگاه ها از جمله مراکز حساس و مهمی هستند که در مصالح و مفاسد استقلال و یا وابستگی کشور نقش بسیار موثر و مفیدی داشته اند . اغلب مسئولان ،کارشناسان و کارگزاران جامعه از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی انتخاب و انتصاب می شوند . امروزه یکی از عوامل مهم انحطاط و انحراف مردم اکثر کشورهای تحت سلطه وابستگی و فساد حاکم بر سیستم دانشگاهی این کشورها می باشد . دانشگاهها از اولین مراکز یورش فرهنگ ضد اسلامی ضد اخلاقی و مادیگری بوده اند . استعمار گران همواره حکام و سلاطین مزدور و متخصصین و کارشناسان وابسته محلی خود را از میان تحصیل کرده های دانشگاهها انتخاب می کنند . ضمنا مهاجرت جوانان روستایی و شهرستانی به شهرهای بزرگ جهت ادامه تحصیل در دانشگاههاو به تبع آن اصطکاتفکری فرهنگی و اخلاقی در بین آنان از یک سو و عدم نظارت و کنترل اولیا و احساس رهایی از نظارت همگانی که در محل سکونت سابق وجود داشت از سوی دیگر از جمله عواملی هستند که بعضی از دانشجویان مهاجر را در گرایش به انحرافات اجتماعی و مفاسد اخلاقی تهدیدو یا تشویق می کند .( رزاقی ، ۱۳۷۱ ، ص ۳۱ ، ص ۳۲ ، ص ۳۳)

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق زنان و پرده نشینی ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق بررسی میزان کارایی آموخته های مشاوران

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه

بیان مسئله

هدف های پژوهش

محدودیت ها پژوهش

تعریف واژه های و اصطلاحات

فصل دوم (کلیات طرح، ادبیات و پیشینه پژوهش)

مقدمه

تعریف راهنمایی

فلسفه راهنمایی

تاریخچه راهنمایی

انواع راهنمایی

خدمات راهنمایی

خدمات مشاوره ای

راهنمایی مشاوره در آموزش و پرورش

آموزش متوسطه در ایران

فرایند هدایت تحصیلی در نظام جدید آموزش و پرورش

برنامه های آماده سازی حرفه ای و تربیت مشاور

قسمتی از روش تحقیق

در این پژوهش، ارتباط بین برنامه های و شیوه های تربیت مشاور در دانشگاهها با نیازهای شغلی – حرفه ای مشاوران در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می گیرد. این بخش حاوی ادبیات و پیشینه تحقیق است که شامل چهار مبحث عمده بدین شرح است: کلیات مربوط به خدمات راهنمایی و مشاوره؛ راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش با تأکید بر دوره متوسطه: برنامه های آ‌ماده سازی حرفه ای و تربیت مشاوران، به تفصیل مورد بحث قرار می گیرد؛ و در پایان پژوهشهای انجام شده در ارتباط با موضوع (در ایران و خارج) عنوان شده است.

راهنمایی به مفهوم کلی آن با خلقت انسان همراه است و خداوند متعال پس از آفرینش انسان از طریق بعثت پیامبران، بشر را پیوسته در جهت میل به کمال و سعادت در دنیا و آخرت راهنمایی نموده است. مفهوم هدایت و ارشاد از دیرباز در فرهنگ و ادبیات غنی زبان فارسی پیوسته مورد تاکید  و دارای اهمیت زیاد بوده است. لیکن راهنمایی به معنی علمی و تخصصی آن با صنعتی شدن جوامع و پیدایش نیازهای متنوع و نیز مسائل و مشکلات روانی و اجتماعی از تکنولوژی جدید در زندگی امروز مفهومی وسیع به خود گرفته است.
امروز راهنمایی دارای معانی گوناگونی است و یک دیدگاه، مجموعه ای از خدمات، و در نهایت یک رشته تحصیلی است.
خدمات راهنمایی و مشاوره
راهنمایی و مشاوره عبارت است از یک فرایند تخصصی و منظم و کمک به افراد از طریق روشهای آموزشی و تفسیری به منظور نیل به شناخت بهتر خصوصیات و توانایی های بالقوه فرد و ارتباط رضایت بخش او با فرصتها و امکانات اجتماعی و محیطی زندگی خویش.
به بیان دیگر خدمات راهنمایی مشاوره برنامه ای است که توسط کارشناسان این رشته در نظام مدرسه به مورد اجرا درمی آید؛ و وظیفه اصلی آن کاربرد مهارتها و نظریه های ارائه شده در علوم رفتاری است. که در یک فرایند کمکی فرد را، در شناخت خود و محیط و استفاده مطلوب از توانایی و قابلیت هایش یاری می دهد.
فلسفه خدمات راهنمایی و مشاوره
روانشناسان معتقدند که اکثریت قریب به اتفاق افراد قابلیت رشد و سازگاری و تعدیل به مقتضیات محیط را دارا می باشند و می توانند خود را با شرایط و فرصتهای محیط وفق بدهند. این وظیفه در حیطه فعالیتهای راهنمایی و مشاوره است تا افراد را یاری دهد تا منطبق با استعدادهای ذاتی به بهترین شکل رشد و تکامل یابند. در حقیقت فلسفه راهنمایی و مشاوره فردی کردن آموزش و پرورش است؛ تا فرد را در جهت – خود – رهبری و شکوفایی استعداد و توانایی ها، برای یک زندگی با هدف و سازنده برخوردار نماید.
امروزه ملل و جوامع گوناگون  بر اثر تحولات همه جانبه اجتماعی – اقتصادی و سیاسی بیش از هر موقع لزوم راهنمایی و مشاوره افراد، به ویژه جوانان را به منظور جلوگیری از به هدر رفتن استعدادها و نیروهای انسانی آنان، درک کرده است. کارشناسان این فن با شناخت نیازهای فردی و اجتماعی و ملی می کوشند تا با روشهای تخصصی، افرادی را که فاقد اطلاعات لازم در باره خود و محیط هستند از این واقعیتها آگاه سازند.
فلسفه راهنمایی و مشاوره را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:
۱-انسانی موجودی پویا و، هر فردی، از نظر شخصیتی بی همتا و دارای قابلیت رشد و سازگاری است.
۲-انسان پیوسته در حال رشد و تغییر است، و رشد او را می توان در جهاتی که برای خود او و برای جامعه اش مفید باشد، هدایت و ارشاد نمود.
۳-شخصیت فرد از دو عامل مهم ترکیب یافته است: ویژگیهای ارثی (جسمی و روانی) و ویژگیهای محیطی (حال و گذشته).
۴-به هر فرد می توان در انتخابهای صحیح جهت نیل به یک زندگی موفقیت آمیز کمک کرد.
۵-و.ظیفه و مسئولیت نظام آموزش و پرورش هر کشوری است که خدمات راهنمایی و مشاوره لازم را برای رشد مطلوب در اختیار فرد فرد دانش آموزان قرار دهد.
۶-رشد مطلوب و سازگاری افراد در هر جامعه، بهبود و سرفرازی آن جامعه را در بر خواهد داشت.
آرنولد، ج. توین بی، فیلسوف و مورخ انگلیسی می نویسد «آنچه برای انسان در وهله اول اهمیت است، مهارتها و دانش او نیست؛ بلکه چگونگی ارتباط او با دیگران است». در این ارتباط ویلیام، منینجز روانکار معاصر، سلامت روان و برخورداری از شخصیت سالم و توانایی استفاده هرچه بهتر و بیشتر از زندگی واقعی را هدف اصلی آموزش و پرورش می داند.
امروزه پیچیدگی های روابط انسانی به دلیل تحولات سریع جوامع، افراد را در زندگی با مشکلات زیادی مواجه ساخته است. برای مقابله با این مشکلات باید قابلیت های افراد  پرورش یابند، و افراد بیاموزند که چگونه از تمامی قابلیتها و استعدادهای خود در زندگی بهره گیرند. تحقق این اهداف، اساس فلسفه راهنمایی را تشکیل می دهد…

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی میزان کارایی آموخته های مشاوران ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق بررسی میزان افت تحصیلی

بیان مسئله:

بررسی علل افت تحصیلی

در این تحقیق می خواهیم بررسی علل افت تحصیلی را بنویسیم که موجب است افت تحصیلی از مواردی مانند سهل انگاری دانش آموز نسبت به درس یا انتخاب کردن رشته ای که مورد نظر خودشان نبوده دوستان ناباب نامهربانی در خانواده….. باشد. و برای جلوگیری این مشکلات باید دانش آموز تلاش و کوشش خود و اعتماد به نفس و تشخیص خوب از بد را هم بدهد زیرا با تشخیص خوب از بد می تواند دوستی برای خود انتخاب کند که بر او نیز اثر مثبت می گذارد و مهربانی در خانواده باید صورت گیرد تا فرزند دچار افسردگی نشود و……

علت و هدف انتخاب موضوع تحقیق:

علت و هدف انتخاب موضوع این بوده است که افراد بتوانند با مشکلاتی که
می تواند افت تحصیلی را در آنها ایجاد کند آگاه باشند و بتوانند در هنگامی که افت تحصیلی در آنها اتفاق می افتد با آنها مقابله کرده و پیروز و موفق شوند.

ضرورت و اهمیت موضوع تحقیق:

ضرورت و اهمیت این تحقیق این بود که بتوانیم اطلاعاتی بیشتر و بهتر و جدیدتر از این تحقیق را دریافت کرده و توانسته با این تحقیق اطلاعاتی را نیز در اختیار افراد قرار داده تا در به افت تحصیلی مواجع نشوند.

فرضیه های تحقیق:

۱- احتمالاً بین بی سوادی والدین و افت تحصیلی تا حدودی رابطه وجود دارد.

۲- احتمالاً بین فقر اقتصادی و افت تحصیلی تا حدودی رابطه وجود دارد.

۳- احتمالاً بین کثرت دانش آموز و افت تحصیلی تا حدودی رابطه وجود دارد.

۴- احتمالاً روش تدریس معلم در افت تحصیلی دانش آموزان تاثیر گذار است.

۵- احتمالاً نداشتن انگیزه و علاقه دانش آموز در تحصیل در افت تحصیلی موثر است.

۶- احتمالاً سلامت جسمانی و روانی در افت تحصیلی دانش آموز مؤثر است.

۷- احتمالاً بین نداشتن وسایل کمک آموزشی و افت تحصیلی تا حدودی رابطه وجود دارد.

۸- احتمالاً بین فساد و انحراف اخلاقی دوستان و هم سالان، نوجوان و جوان در افت تحصیلی خیلی رابطه وجود دارد.

۹- احتمالاً نگاه کردن بیش از اندازه به تلویزیون موجب افت تحصیلی دانش آموز می شود.

۱۰- احتمالاً گوش نکردن به نصیحتهای والدین در مورد مطالعه کتاب های درسی ۲۵% موجب افت تحصیلی می شود.

۱۱- احتمالاً زندگی در خانواده های مطلقه و شکست خورده باعث افت تحصیلی می شود.

۱۲- احتمالاً تغذیه نامناسب تا حدودی موجب افت تحصیلی می شود.

۱۳- احتمالاً افرادی که برای ادامه تحصیل از روستا ها به شهرستان ها می آیند تا حدودی دچار افت تحصیلی می شوند.

۱۴- احتمالاً سهل انگاری دانش آموز نسبت به درس باعث افت تحصیلی می شود.

۱۵- احتمالاً داشتن دوستان ناباب در افت تحصیلی موثر است.

۱۶- احتمالاً داشتن دوستان ناباب در افت تحصیلی موثر است.

۱۷-احتمالاً انتخاب نامناسب رشته تحصیلی در افت تحصیلی موثر است.

۱۸- احتمالاً افت تحصیلی در پسران بیشتر صورت می گیرد.

۱۹- احتمالاً هراس از مدرسه تا حدودی باعث افت تحصیلی می شود.

۲۰- احتمالاً اعتقادات و تصورات سنتی تا حدودی باعث افت تحصیلی می شود.

۲۱- احتمالاً تعداد افراد خانواده (جمعیت زیاد) تا حدودی باعث افت تحصیلی می شود.

۲۲- احتمالاً فشار والدین در درس خواندن در افت تحصیلی مؤثر است.

۲۳- احتمالاً نوع محیط و فعالیت در آن موجب افت تحصیلی می شود.

۲۴- احتمالاً تأثیر گرفتن از محیط و هم سالان خود موجب افت تحصیلی می شود.

متغیر وابسته و مستقل:

متغییر وابسته:

۱- بی سوادی والدین۲- فقر اقتصادی ۳- کثرت دانش آموز۴- روش تدریس معلم
۵- نداشتن انگیزه و علاقه دانش آموز ۶- سلامت جسمانی و روانی ۷- نداشتن وسایل کمک آموزشی ۸- فساد و انحراف اخلاقی دوستان و هم سالان و نوجوان و جوان ۹- نگاه کردن بیش از اندازه به تلویزیون ۱۰- گوش نکردن به نصیتهای والدین در مورد مطالعه کتاب های درسی ۱۱- زندگی در خانواده های مطلقه  ۱۲- تغذیه نامناسب ۱۳- افرادی که برای ادامه تحصیل از روستاها به شهرستان ها می آیند ۱۴- سهل انگاری دانش آموز نسبت به درس ۱۵- مشکلات مادی خانواده  ۱۶- داشتن دوستان ناباب ۱۷- انتخاب نامناسب رشته تحصیلی ۱۸- هراس از مدرسه ۱۹- اعتقادات و تصورات سنتی ۲۰- جمعیت زیاد در خانواده
۲۱- فشار والدین در درس خواندن ۲۲- نوع محیط و ……

متغیر مستقل

افت تحصیلی

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی میزان افت تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

روش تحقیق بررسی رابطه بین انواع اختیار مدیران با تعهد سازمانی دبیران مدارس راهنمایی پسرانه نواحی

فهرست مطالب

طرح تحقیق

عنوان پژوهش :

بیان مسئله پژوهش :

اهمیت و ضرورت پژوهش :

اهداف پژوهش :

پرسش های پژوهش :

روش اجرایی پژوهش :

پرسشنامه

طرح پژوهش و روش های تجزیه و تحلیل داده ها

 طرح تحقیق »
عنوان پژوهش :
« بررسی رابطه بین انواع اختیار مدیران با تعهد سازمانی دبیران مدارس راهنمایی پسرانه نواحی هفت گانه شهرستان مشهد سال تحصیلی ۸۳ ـ ۸۲  »
بیان مسئله پژوهش :
مطالعه در خصوص رهبری و مدیریت بازگو کننده این مهم است که استفاده صحیح از منابع اختیارات متناسب با کارکنان محور اصلی اثر بخشی ، کارایی ، ایجاد جوی باز و پویا در سازمان بوده ، در سازمانهای رسمی از جمله سازمانهای نظام آموزش و پرورش روابط رسمی        بر اساس اختیار بر قرار می شوند.  نوع و ماهیت روابط میان معلم ـ شاگرد ، مدیر ـ معلم یا به طور کلی ، رئیس ـ مرئوس را منحصر اختیار مشخص می سازد.
امروزه دیگر مدیران دریافته اند که پرورش نیروی کار آمد و توسعه منابع انسانی راهی است میان بر که می تواند سازمانها را جهت تحقق هر چه بهتر اهداف یاری کند . لذا در این برهه از زمان مزیتی که سازمانها در پیشی گرفتن از یکدیگر دارند تنها در فناوری جدید خلاصه نمی شود بلکه در بالا بردن اعتماد به نفس و میزان تعهد و وابستگی کارکنان به اهداف سازمان نهفته است.

و….

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی رابطه بین انواع اختیار مدیران با تعهد سازمانی دبیران مدارس راهنمایی پسرانه نواحی ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق بررسی نقش والدین و مسئولین مدارس در جهت کاهش مشکلات تربیتی و اخلاقی

فهرست مطالب

فصل اول
۱-مقدمه
۲-بیان مسئله – هدف وفرضیه
۳-تعاریف عملیاتی

فصل دوم
۱-پیشینه تحقیق     

فصل سوم
روش تحقیق
۱-آزمودنیها
۲-طرح پژوهشی
۳-ابزاراندازه گیری
۴-روش جمع آوری اطلاعاتی

فصل چهارم
تجزیه وتحلیل
۱-یافته های پژوهشی
۲-بحث درباره یافته ها   

فصل پنجم
۱-محدودیتها
۲-پیشنهادات وکاربرد
۳-خلاصه ونتیجه گیری 

فهرست منابع

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی نقش والدین و مسئولین مدارس در جهت کاهش مشکلات تربیتی و اخلاقی ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()