نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق مبانی شهادت زنان در شریعت اسلام

فهرست مطالب

چکیده
واژگان کلیدی
طرح تحقیق
طرح مساله
مسائل تحقیق
فرضیه ها
اهداف تحقیق
سابقه تحقیق
ضرورت تحقیق
شیوه تحقیق
روش نگارش تحقیق
کلیات
مفهوم قاعده
معنای لغوی قاعده
تعریف و معنای اصطلاحی قاعده
معنای طهارت‏و بررسی نشاپیدایش
تفاوتها و جایگاهها
تفاوت میان قاعده و اصل
جایگاه قواعد فقهی بین فقه و اصول
قاعده طهارت
مدارک قاعده
آیات شریفه قرآن
روایات و سیره معصومین
خصوصیات قاعده طهارت
جریان قاعده طهارت در شبهات موضوعیه و حکمیه
شبهه موضوعیه و حکمیه و تفاوت آنها
جریان یا عدم جریان این قاعده در شبهات ذکوره
اصل احتیاط و قاعده طهارت
جایگاه اصل احتیاط
عدم تعارض اصل احتیاط با قاعده طهارت
سیره پیامبر اعظم ( ص) و معصومین ( ع)
ارتباط اصول عملی دیگر با قاعده طهارت
استصحاب و قاعده طهارت
برائت و قاعده طهارت
اجزاء و قاعده طهارت
واقعی بودن طهارت و نجاست
اعتباری بودن طهارت و نجاست
عرفی بودن طهارت و نجاست
واقعی بودن طهارت و نجاست
رابطه قاعده طهارت با دیگر قواعد فقهی
قاعده طهارت و قاعده حرمت نجاست
قاعده طهارت و قاعده غلبه
قاعده طهارت و قاعده جب
مصادیق اجرای قاعده طهارت
جواز بهره برداری از پوست مردار
طهارت و پاک بودن اهل کتاب
نجس بودن نیم خورده کافران
حرام بودن هم غذایی با کافران در یک ظرف
حرمت غذا خوردن در ظرفهای کافران
شستشوی بدن در گندابها
پیوند اعضای انسان
نتیجه گیری
منابع

طرح تحقیق
۱ ـ طرح مساله
با ظهور اسلام در شبه جزیره عربستان ، تحولی عظیم در تمامی زمینه های زندگی عرب جاهلی بوجود آمد و احکام مربوط به طهارت و نجاست نیز از این دگرگونی بی بهره نبود و اسلام در این زمینه هم شیوه های نو به جهان عرضه داشت .
هر چند تا کنون در کتب فقهی نسبت به قاعده طهارت بحثهای زیادی شده است ولی ابعاد این بحث مهم فقهی بطور جداگانه هیچگاه مد نظر نبوده است .
۲ ـ مسائل تحقیق
الف ـ آیا قاعده طهارت جزء اصول عملیه است یا یک قاعده فقهی است ؟
ب ـ آیا قاعده طهارت در همه ابواب فقه جاری می شود یا فقط به ابواب خاصی تعلق دارد؟
ج ـ آیا قاعده طهارت بر ۴ اصل عملی ( استصحاب ، برائت ، احتیاط و تخییر تقدم دارد یا خیر ؟
۳ ـ فرضیه ها
الف ـ قاعده طهارت یک قاعده فقهی است نه یک اصل عملی ، این قاعده گر چه شباهت زیادی به اصول عملیه دارد ولی وجه افتراق آن با اصول عملیه این است که مجرای اصول عملیه همه ابواب فقه و اصول است ، در حالیکه مجرای قاعده طهارت فقط عبادات می باشد
ب ـ قاعده طهارت فقط به ابواب عبادات اختصاص دارد و در بقیه ابواب فقه همچون معاملات و جزائیات جاری نمی شود .
ج ـ بنظر می رسد قاعده طهارت بر اصل استصحاب رجحان دارد ، تقدم آن بر اصل احتیاط در بعضی موارد محل تردید است ، و قاعده تخییر نیز با این اصل اصطکاک پیدا نمی کند و اصل برائت نیز با این اصل مترادف و هم مبنا است .
۴ ـ اهداف تحقیق
ـ تبیین جایگاه قاعده طهارت در میان دیگر قواعد فقهی
ـ مطالعه تطبیقی قاعده طهارت بعنوان اصلی مهم در فقه عبادات
– استفاده دانش پژوهان دانشگاه ، حوزه های علمیه و دیگر طالبان علم
۵ ـ سابقه تحقیق
در مورد قاعده طهارت تاکنون تحقیقات زیادی صورت نگرفته و ما حصل آنچه انجام شده وجیزه هایی بوده است که به نگارش در آمده است و از جمله آنها می توان به کتاب قواعد الفقهیه آیت الله مصطفوی اشاره نمود که در ایران به چاپ رسیده است .
اما مزیتی که که رساله حاضر نسبت به نظائرش دارد این است که به جزئی ترین مسائل مربوط به مبانی قاعده طهارت و ریشه های آن پرداخته است ، در عین حال اکثر رساله ها و پایان نامه ها و کتب مختلف وقتی به بحث طهارت وارد شدند خصوصا فقهای امامیه به اصل بحث طهارت پرداخته و از کنه قاعده طهارت غافل شده اند ، در این رساله به اصل قاعده طهارت ، اهمیت آن و اهداف آن پرداخته و کالبد شکافی کرده و سعی شده از حاشیه و به درازا کشانیده شدن بحث با عنایت به گستردگی آن اجتناب گردیده است .
۶ ـ ضرورت تحقیق
اهمیت و ضرورت آشنایی با قاعده و اصل طهارت با توجه به نقش و کارکرد اساسی و مهم آن در زندگی روزمره و جامعه مشخص می شود ، تا بتوان در پرتو این تحقیقات و مناظرات و مباحث مبتنی بر موازین فقهی به الگوی کارآمدی دست یابیم .
۷ ـ شیوه تحقیق
در این پایان نامه ، شیوه تحقیق و جمع آوری اطلاعات مبتنی بر روش کتاب ورزی و کتابخانه ای می باشد که پس از جمع آوری معلومات و اطلاعات لازم به تحلیل و بررسی داده ها و اطلاعات پرداخته ایم . در جمع آوری اطلاعات فقهی در وهله اول به منابع موجود فارسی مراجعه شد و با ملاحظه کمبود اطلاعات لازم از منابع عربی به نحوی گسترده جهت غنی شدن مباحث بعمل آمد .
۸ ـ روش نگارش تحقیق
با استفاده از روش توصیفی ، ابتدا در فصل اول رساله ، به بیان کلی مفاهیم طهارت و قاعده طهارت پرداختیم و در فصل دوم به بیان رابطه قاعده طهارت با اصول عملیه پرداختیم ، در فصل سوم آن را با دیگر قواعد فقهی مقایسه نموده و در فصل پایانی نیز مصادیقی از اجرای این قاعده را بیان نمودیم .

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق مبانی شهادت زنان در شریعت اسلام ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلودروش تحقیق فرار دختران

فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت پژوهشی
اهداف تحقیق
متغیرهای تحقیق
فرضیه های پژوهش
تعاریف عملیاتی متغیرها
فصل دوم ادبیات و پیشینه پژوهش
تعریف فرار
عوامل موثر بر فرار
اقسام فرار
نظریه های مختلف شناخت رفتار
فرار از نظر روانکاوی
نظریه روانی تربیتی
نظر بیولوژیکی
فرار از نظر روانشناختی
فرار از نظر جرم شناسی
وضعیت فرهنگی خانواده
روابط عاطفی خانواده
چگونگی ارتباط و بهداشت روانی نوجوانان
ویژگی های شخصیتی نوجوانان
تاثیر مدرسه بر بهداشت روانی دانش آموز
کثرت اولاد
سطح تحصیلات والدین
مهاجرت
روابط دختر و پسر
رشد هویت جنسی
تحقیقات انجام شده
فصل سوم(روش تحقیق)
طرح تحقیق
جامعه آماری
روش آماری
ابزار تحقیق
اعتبار و روایی پرسشنامه
چگونگی اجرای آزمون
فصل چهارم
مقدمه
فهرست جداول و نمودارها
الف ویژگیهای توصیفی دختران
جدول شماره ۱:  توزیع فراوانی پایه تحصیلی و سطح تحصیلی دختران فراری گروه نمونه را ارائه می دهد.
جدول شماره ۲: توزیع فراوانی رشته تحصیلی دختران فراری گروه نمونه را ارائه می دهد.
جدول شماره ۳: وضعیت شغل پدر دختران فراری گروه نمونه را نشان می دهد.
جدول شمار ۴: توزیع فراوانی سطح تحصیلات پدر دختران فراری را ارائه می دهد.
جدول شماره ۵: وضعیت زنده یا فوت پدر دختران فراری گروه نمونه را ارائه می دهد.
جدول شماره ۶: وضعیت معتاد بودن یا نبودن پدر دختران فراری گروه نمونه را نشان  می دهد.
ب) یافته های

مقدمه

انسان در طول تاریخ از انواع انحراف ها و آسیب های اجتماعی و روانی رنج برده و همواره در جستجوی علل و عوارض آن و رهایی از این مسائل بوده است. یکی از این انحراف ها و آسیب ها فرار دختران از خانه است که امروز به عنوان یک بحران جامعه، بخصوص شهر تهران را درگیر نموده است. این معضل روز به روز گسترش بیشتری می‌یابد و سلامت و رشد افراد جامعه و بخصوص نوجوانان و جوانان را تهدید می‌نماید.

اگر کودکان و نوجوان که آینده سازان کشور هستند، در مسیر انحراف و بزهکاری قرار گیرند، به زودی جامعه خود را به ورطه فساد و تباهی می کشانند. بدون تردید جامعه‌ای قادر است در جهت ترقی گام بردارد که بتواند کودکان و نسل جوان خود را از بیراهه به راه راست و در جهت سازندگی هدایت نماید.

مسئولیت جامعه در مورد کودکان و نوجوانان فراری از خانه و در معرض خطر به مراتب سنگین تر از مجرمین بزرگسال است. براساس اصل پیشگیری مقدم بر درمان است. برای جلوگیری از صرف هزینه های گزاف و اتلاف وقت به جهت بازداری افراد از آسیبهای اجتماعی و مفاسد، و رعایت اصل پیشگیری مقدم بر درمان است. مطالعه در زمینه آسیب های اجتماعی به عنوان ضروری ترین اقدام محسوب می شود. بنابراین از اینگونه تحقیقات که علل فرار دختران از منزل را شناسایی می‌کند اقدام اساسی جهت پیشگیری از وقوع حوادث و بروزمشکلات روانی می باشد.

هرگاه والدین، مربیان و مسئولین امور با عوامل بوجود آورنده مشکل آشنا باشند راحت تر می توانند نسبت به پیشگیری از بروز حوادث اقدام نمایند. داشتن اطلاعات پایه و اساسی پیرامون مشکل برای تصمیم گیری در مورد استفاده از روش های پیشگیری و درمان، بسیار ضروری می باشد و با انجام پژوهش های مختلف پیرامون مشکل فرار دختران از خانه حقایقی روشن می گردد که براساس آن می توان در این رابطه اقدام اساسی بعمل آورد.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلودروش تحقیق فرار دختران ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق روانشناسی شخصیت

فهرست مطالب

چکیده …………………………… الف

فصل اول……………………………. ۱

مقدمه …………………………….. ۲

بیان مساله ………………………… ۶

اهمیت و ضرورت تحقیق…………………. ۸

اهداف تحقیق……………………….. ۱۱

تعریف اصطلاحات …………………….. ۱۲

فصل دوم،پیشینه ، تحقیق……………… ۱۴

مقدمه ……………………………. ۱۵

دیدگاههایی درباره شخصیت…………….. ۱۶

شخصیت از نظر فروم………………….. ۱۶

شخصیت از نظر یونگر…………………. ۱۷

شخصیت از نظر ماری………………….. ۱۷

نگرش فرانکل به شخصیت……………….. ۱۸

نگرش مزلو به شخصیت…………………. ۱۸

چشم اندازی به رشد شخصیت ……………. ۱۸

دیدگاههایی در باره رشد شخصیت ……….. ۱۹

رشد شخصیت از نظر یونگر……………… ۱۹

رشد شخصیت از نظر ماری………………. ۲۰

عوامل موثر بر رشد شخصیت…………….. ۲۰

نظریه های نسخ شناسی شخصیت…………… ۲۱

نظریه های تحلیلی عاملی شخصیت………… ۲۳

نظریه کاتل………………………… ۲۳

نظریه انسان گرایی در شخصیت………….. ۲۵

نظریه های شناختی شخصیت……………… ۲۶

ماهیت شخصیت ………………………. ۲۷

سنجش شخصیت………………………… ۲۸

مسائل اساسی در سنجش شخصیت…………… ۲۸

اعتبار……………………………. ۲۹

مهار …………………………….. ۲۹

میل به مهار……………………….. ۳۰

توهم مهار…………………………. ۳۱

پیامدهای اعتقاد داشتن به مهار……….. ۳۲

تفاوتهای فردی در درک جایگاه مهار ……. ۳۳

واکنش در برابر از دست دادن مهار……… ۳۵

جایگاه مهار……………………….. ۳۵

جایگاه مهار درونی – بیرونی …………. ۳۷

طبقه بندی سه بعدی از نظر واینر………. ۴۰

جایگاه مهار درونی و بیرونی از نظر واینر. ۴۲

نظریه یادگیری اجتماعی………………. ۴۳

توان رفتاری ………………………. ۴۳

انتظار……………………………. ۴۴

ارزش تقویت………………………… ۴۴

موقعیت روان شناختی ………………… ۴۵

آزادی حرکت………………………… ۴۵

روشهای راتر برای سنجش مفاهیم خود…….. ۴۶

انگیزش رفتار از نظر راتر……………. ۴۸

انتظارات مربوط به جایگاه هندسی مهار….. ۴۹

نظریه اسناد……………………….. ۵۳

اسنادهای بعد از موفقیت و شکست……….. ۵۳

تغییر دادن اسنادها برای بهبود عملکرد…. ۵۵

دیدهای بازده تحصیلی بر اسناد………… ۵۶

زمینه های کاربردی آزمونها…………… ۵۸

زمینه تحصیلی ……………………… ۵۹

پیشنهادات ………………………… ۶۱

نتیجه گیری………………………… ۶۲

خلاصه …………………………….. ۶۳

منابع ……………………………. ۶۵

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق روانشناسی شخصیت ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

بررسی رابطه بین اوقات فراغت و انگیزه تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه شهرستان گچساران

فهرست

مقدمه
تعریف اوقات فراغت:
پس موضوع تحقیق:
هدف از انتخاب موضوع:
علل و دلایل انتخاب موضوع:
نکاتی در پی می آید می توانند در علل و دلایل انتخاب موضوع مؤثر باشند:
قلمرو تحقیق:
الف- قلمرو موضوعی:
ب‌- قلمرو زمانی:
ج‌- قلمرو مکانی:
محدودیت های تحقیق:
انگیزه:
تعریف انگیزش:
اوقات فراغت:
پیشرفت تحصیلی:
مدارس:
تعریف بازدهی ( کارآئی) :
انگیزش:
یادگیری:
یادگیری به عنوان کسب اطلاعات و مهارت ها:
یادگیری به معنی تغییر رفتار از راه تجربه:
عوامل یاد گیری:
۱-آمادگی:
۲-تجربیات قبلی:
۳-موقعیت یادگیری:
۴-فعالیت یادگیرنده:
سئوالات تحقیق:
عنوان : بررسی رابطه بین اوقات فراغت و انگیزه تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه شهرستان گچساران

فصل اول
کلیات تحقیق

فصل دوم
مبانی نظری تحقیق
فراغت:
زمان فراغت:
ورزش و کارکردهای مختلف آن:
کارکردهای مختلف ورزش:
کارکرد اجتماعی ورزش
کارکرد سیاسی ورزش:
تذکراتی چند:
آسیب شناسی اوقات فراغت:
تاثیر آن بر انگیزه و آموزش
فاذا فرغت فانصب . قرآن کریم
اوقات فراغت در دایره شناخت:
تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان:
تعطیلات بخشی از فرآیند تربیت:
گردش در طبیعت:
تکثر ناهماهنگی چرا ؟

فصل سوم
متدولوژی و روش تحقیق
روش تحقیق:
روش های جمع آوری اطلاعات:
۱-روش کتابخانه ای:
۲-روش پرسشنامه ای:
توضیحاتی در مورد فرضیات و سؤالات مندرج در پرسشنامه:
جامعه آماری:
تعریف جامعه آماری:
تعریف نمونه آماری:
روش نمونه گیری:
قلمرو تحقیق:
الف- قلمرو مکانی:
ب‌- قلمرو زمانی:
ج- قلمرو موضوعی:
تکنیک های آماری مورد استفاده:
مراحل آزمون:
مراحل آزمون همبستگی:
۴-تصمیم گیری و تحلیل:
ضریب تشخیص(R):
ضریب عدم تشخیص(E) :
اهمیت اوقات فراغت و انگیزه تحصیل:

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات
و داده های آماری
تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری و فرضیات تحقیق
فرضیات تحقیق:
فرضیه اول:
سؤالات مربوط به فرضیه اول:
فرضیه دوم:
سؤالات فرضیه دوم:
فرضیه سوم:
سؤالات مربوط به فرضیه سوم:
فرضیه چهارم:
سؤالات فرضیه چهارم:
تحلیل فرضیات آماری:
الف- تحلیل فرضیه اول:
تحلیل و تصمیم گیری:
آزمون همبستگی ( مربوط به فرضیه اول) :
مرحله سوم : تعریف آماره آزمون:
تحلیل وتصمیم گیری:
تحلیل و تصمیم گیری:
آزمون همبستگی ( مربوط به فرضیه دوم) :
تعریف آماره آزمون
ج- تحلیل فرضیه سوم:
تعریف آماره آزمون:
مرحله چهارم:
تحلیل و تصمیم گیری:
آزمون همبستگی ( مربوط به فرضیه سوم) :
تعریف آماره آزمون
تحلیل و تصمیم گیری:
د- تحلیل فرضیه چهارم:
تعریف آماره آزمون:
تحلیل و تصمیم گیری:
آزمون همبستگی ( مربوط به فرضیه چهارم) :
تعریف آماره آزمون:
تحلیل و تصمیم گیری:

فصل پنجم
خلاصه ،
نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه:
تحلیل نتایج تحقیق:
فرضیه اول:
فرضیه دوم:
فرضیه سوم:
فرضیه چهارم:
۵-۳)هماهنگی بین دستگاه های ذیربط
۱-فرضیه اول:
۲-فرضیه دوم:
۳-فرضیه سوم:
۴-فرضیه چهارم:

پیشنهادات
منابع

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی رابطه بین اوقات فراغت و انگیزه تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه شهرستان گچساران ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر
دانلود روش تحقیق بررسی تیپ شخصیتی(درون گرا- برون گرا) در بازیگران گروه های مختلف تئاتر

فهرست مطالب

چکیده………………………………….. ۱

 فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه………………………………….. ۳

بیان مسئله……………………………… ۸

اهمیت و ضرورت تحقیق ……………………. ۱۱

پرسش های پژوهشی ……………………….. ۱۲

فرضیه های پژوهشی ………………………. ۱۲

تعریف مفهومی ………………………….. ۱۲

تعریف عملیاتی …………………………. ۱۲

 فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

تاریخچه ی در ارتباط با موضوع شخصیت ………. ۱۴

تعاریف شخصیت ………………………….. ۱۶

عوامل موثر در تعیین شخصیت ………………. ۲۵

 شکل گیری شخصیت ………………………… ۲۸

رشد شخصیت …………………………….. ۲۹

ابعاد شخصیت …………………………… ۳۰

نظریه های شخصیت ……………………….. ۳۵

تیپ شناسی شخصیت ویلیام شلدون ……………. ۴۳

تیپ شناسی شخصیت امیل کرچمر ……………… ۴۳

تیپ شناسی شخصیت یونگ …………………… ۴۴

نظریه ریموند بی کتل ……………………. ۴۵

نظریه هانس جی آیزنگ ……………………. ۵۰

نظریه پنج عامل رابرت مک کری و پل کاستا …… ۵۱

نظریه خلق وخو آرنولد باس و رابرت پلامین……. ۵۲

دیدگاه فطری درمورد صفات شخصیتی ………….. ۵۴

تئاتر چیست ……………………………. ۶۴

نظریه خاستگاه آیینی ……………………. ۷۰

نظریه های دیگر درباره خاستگاه آیینی ……… ۷۴

تئاتر کلاسیک و شخصیت بازیگران تئتار کلاسیک …. ۸۰

تئاتر نئوکلاسیک و شخصیت بازیگران تئاتر نئوکلاسیک ۸۴

تئاتر مدرنیسم و شخصیت بازیگران تئاتر مدرنیسم. ۸۸

فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه ………………………………… ۹۲

جامعه آماری …………………………… ۹۲

نمونه و روش نمونه گیری …………………. ۹۲

ابزار اندازه گیری ……………………… ۹۲…

آزمون شخصیتی آیزنگ …………………….. ۹۳

اعتبار و روایی پرسشنامه شخصیت آیزنگ ……… ۹۵

روش اجرای تست آیزنگ…………………….. ۹۵

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری

مقدمه…………………………………. ۹۸

تجزیه و تحلیل فرضیات …………………… ۹۸

جدول شاخص های آمار توصیفی ۲ متغیر سبک های تئاتر و نوع شخصیت ۹۹

جدول بررسی فرضیه ……………………… ۱۰۱

 فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

خلاصه ………………………………… ۱۰۵

محدودیت های پژوهش …………………….. ۱۰۷

پیشنهادات پژوهش ………………………. ۱۰۸

بحث و نتیجه گیری ……………………… ۱۰۹

منابع ………………………………… ۱۱۱

ضمایم ……………………………….. ۱۱۴

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی تیپ شخصیتی(درون گرا- برون گرا) در بازیگران گروه های مختلف تئاتر ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق بررسی میزان تأثیرفعالیت های فرهنگی مساجد بر روی جوانان

فهرست مطالب

فصل اول:کلیات تحقیق……………………………………………………………………………………….۷

مقدمه………………………………………………………………………………………………………….۷

توصیف موضوع مسأله………………………………………...………………………………………….۹

اهداف و اهمیت تحقیق……………………………………………………………....………………….۱۱

فرضیه………………………………………………………………………………………………………. ۱۳

تعیین و تعریف مفهومیوعملیاتی متغیرها…………………………………………………………..۱۴

فصل دوم : پیشینه ی تحقیق……………………………………………………….…………………..۱۸

فصل سوم : چگونگی انجام تحقیق…………………………………………..…………………………۷۰

روش تحقیق…………………………………………………………………………………………..۷۰

جامعه ی آماری……………………………………………………………………………………….۷۰

تعداد نمونه……………………………………………………………………………………………..۷۰

شیوه ی نمونه گیری………………………………………………………………………………..۷۰

ابزار جمعآوری اطلاعات……………………………………………………………………………۷۰

روش آماری…………………………………………………………………………………………….۷۰

فصل چهارم : توصیف و تجزیه و تحلیل آماری…………………………………………………۷۲

تحلیل پرسشنامه…………………………………………………………………………………۷۲

آزمون فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………۹۰

فصل پنجم:یافته های تحقیق………………………………………………………………………..۹۶

نتایج اصلی تحقیق……………………………………………………………………………..۹۶

یافته های فرعی تحقیق……………………………………………………………………..۹۷

جمع بندی………………………………………………………………………………………..۹۸            

محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………۹۹

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………………..۱۰۰

ضمائم……………………………………………………………………………………………………….۱۰۲

فصل اول :کلیات تحقیق

 مسجد و مدرسه ی عالی شهید مطهری

مقدمه:

مسا جد از آغاز تأیسشان تا کنون محل تجمع همه ی اقشار جامعه ی اسلامی به ویژه جوانان بوده اند  مساجد از صدر اسلام به‌منزله‌ی پایگاه‌های اجتماعی مهم و مکانی برای تصمیم‌گیری‌های حساس بودند و نقش تعیین‌کننده‌‌ای در سرنوشت مردم و جامعه ایفا می‌کردند که متأسفانه در حال حاضر تحت‌الشعاع شرایط روز قرار گرفته‌اند. در صدر اسلام مساجد محلی برای مباحثه و مطالعه ی مسایل اعتقادی و علمی بوده و پیامبر اکرم (ص) نیز به این موضوع اهمیت می داده اند و حتی نقل شده که ایشان روزی وارد مسجد شدند و گروهی را مشغول قرآن خواندن وعده ای را نیز مشغول مباحثه و تفکرات علمی یافتند و به گروه دوم ملحق شدند  . این امر نشان دهنده ی آن است که ایشان به مسائل علمی و آموزشی اهمیت می دادند و نیز مساجد در زمان ایشان مکانی برای  مطالعات علمی و اجتماع مؤمنین جهت حل مسایل اعتقادی ، اجتماعی و فرهنگی بوده است .با نگاهی به کارکرد مسجد در عصر پیامبر اعظم (ص) و ائمه ی اطهار (ع) در می‌یابیم که مساجد علاوه براینکه محلی برای عبادت و راز و نیاز بوده‌اند، محل تحصیل علم، قضاوت، اعزام به جهاد و در یک سخن، محلی برای تامین نیازها و رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی مردم بوده است.

این مسأله چیزی است امروز که خلأ آن در جامعه حس می شود و به نظر می رسد مساجد نقش کاربردی و اساسی خود را از دست داده اند و حتی برخی از نقش های آنها به مراکز دیگری سپرده شده است؛ مراکزی نظیر خانه های فرهنگ و فرهنگ سراها .

اگر چه وجود چنین مراکزی ضروری به نظر می رسد وباید  کوشش کرد که چنین مراکزی را گسترش داد و لی نباید از این امر نیز غافل شد که با احیای دوباره کارمرد های مساجد می توان بسیاری از کمبود ها و خلأ ها ی فرهنگی و علمی را پر کرد .

مثلا با احیای کتابخانه های مساجد و تجهیز آنها میتوان از شبستان مسجد نیز به عنوان قرائت خانه بهره جست ، از نیروهای فعال و نخبه ی مسجدی جهت ارتقای سطح علمی و آموزشی جوانان و با تربیت طلاب جوان و که در عین حال عالم نیز باشند و بتوانند از نیروی جوانی خود جهت جذب جوانان و تربیت آنها با مؤلفه های زنگی جدید و حل معضلات سیاسی و اجتماعی آنان پرداخت .

آن چه مسلم است مساجد نیرو ها و پتانسیل های بالایی دارند که نیاز به مدیریتی دارد که بتواند کارکرد های مساجد را دوباره احیا کند که در این صورت شاهد رشد و شکوفایی فرهنگ دینی و ملی خواهیم بود که چون ریشه در اعتقادات دارد به راحتی دستخوش تهاجم قرار نخواهد گرفت.

 توصیف موضوع مسأله:

با توجه به آن که مساجد در طول اعصار و زمان های مختلف محل اجتماع مسلمانان بوده و مؤمنان هر یکدیگر را در مسجد ملاقات می کنند می توان گفت که مساجد یکی از مراکز مهم برای ارتقای فرهنگی جوانان است .

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی میزان تأثیرفعالیت های فرهنگی مساجد بر روی جوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

روش تحقیق بررسی علل رقابت‌های مثبت و منفی و تأثیر آن بر امنیت ملی کشور ایران

فهرست مطالب

بخش اول : بررسی‌های اجمالی و کلیات نظری
فصل اول : طرح مسئله
پیشینة تحقیق
هدف پژوهش
سؤال اصلی
سؤالات فرعی
متغیرهای دخیل
فرضیه اصلی
فرضیه‌های فرعی
چارچوب تحقیق
روش آزمون فرضیه
اهمیت اثبات فرضیه
سازماندهی پژوهش
فصل دوم : مبانی نظری مفهوم رقابت و معانی لغوی
مفهوم رقابت
الف: رقابت سیاسی
۱ـ رقابت سیاسی از لحاظ لغوی
۲ـ رقابت سیاسی از لحاظ اصطلاحی
فصل سوم : ماهیت و چیستی رقابت سیاسی و مرزهای آن
ماهیت رقابت سیاسی
چیستی رقابت سیاسی
الف: تکثر سیاسی
۲ـ تکثر سیاسی متوازن
ب: آزادی
۱ـ آزادی فراقانونی
۲ـ پیشگیری از «استبداد اکثریت»
۳ـ حاکمیت مقتدر
۴ـ نهادمندی
۲ـ قانونمندی، اعتماد و امنیت در حوزه رقابت
۵ـ فرهنگ مشارکتی
نقش عوامل فرهنگی در گسترش مشارکت سیاسی و اجتماعی
مرزهای وفاق و رقابت سیاسی
فصل چهارم : آسیب‌شناسی رقابت‌های سیاسی
استدلال منتقدان
۱ـ ضعف روحیه دگرپذیری
۲ـ تکثرگرایی مانع اقتدار نظام میشود
۳ـ ناپای‌بندی حزب‌ها و گروه‌ها به رعایت قوانین و مقررات و قاعده بازی سیاسی
۴ـ نبود نهادهای مدنی
۵ـ نبود جامعه‌پذیری سیاسی
ضعف جامعه‌پذیری سیاسی در میان مردم
ضعف جامعه‌پذیری سیاسی در بین نخبگان
ضعف جامعه‌پذیری سیاسی در نهاد دولت
فصل پنجم : الگوهای مختلف در رقابت سیاسی
الگوهای مختلف رقابت سیاسی
۱ـ الگوی تکثرگرا
۲ـ الگوی یکسان انگار
۳ـ الگوی تثبیت‌گرا
نهادهای رقابت سیاسی
رقابت سیاسی و مشارکت سیاسی
مشارکت، رقابت و توسعه سیاسی
۱) تمرکز منابع قدرت
۲- چند پارگی جامعه
۳- ایدئولوژی و فرهنگ سیاسی گروه حاکمه
عوامل تعیین کننده مشارکت سیاسی
مشروعیت، مقبولیت و مشارکت سیاسی
مشروعیت سیاسی
فصل ششم : رقابت‌های سیاسی و شاخص‌های آن
رقابت‌ سیاسی و شاخص‌های آن
شاخصهای وفاق در جمهوری اسلامی
فصل هفتم : جنبش‌های ساختاری و چالش‌های مربوط به آن
جنبش‌های ساختاری و چالش‌های مربوط به باز تقسیم قدرت در ایران
چالش مطبوعات در روند رقابت‌های درون ساختاری
تجربه حزب در ایران
۱ـ زمینه‌های تاریخی
انواع حزب در ایران
انتخابات چیست؟
تاریخچه انتخابات
قبل از پیروزی انقلاب (اولین مجلس موقتی)
شرایط کاندیدها و رای دهندگان در اولین نظامنامه انتخاباتی
دومین انتخابات
پس از پیروزی انقلاب (اولین انتخابات)
انتخابات عمومی و سراسری
انتخابات مجلس خبرگان
انتخابات ریاست جمهوری
انتخابات مجلس شورای اسلامی
انتخابات شوراهای اسلامی کشور
همه‌پرسی
اهمیت انتخابات و ضرورت‌های آن
دیدگاه‌ها و آرمان‌ها در ارتباط با انتخابات
رقابت سیاسی در زمان جنگ:‌ از مجلس دوم تا مجلس سوم‌
رقابت سیاسی در دورة پس از جنگ
الف ـ از مجلس سوم تا مجلس چهارم
ب ـ از مجلس چهارم تا آغاز دورة ریاست جمهوری خاتمی
از تشکیل دولت خاتمی تا شکل‌گیری مجلس ششم شورای اسلامی
انتخابات ریاست جمهوری و تصاعد رقابت‌های درون ساختاری

بخش دوم: دیدگاه‌های صاحب‌نظران سیاسی
فصل اول : دیدگاه دال و رقابت سیاسی
دیدگاه هانتینگتون و رقابت سیاسی
دیدگاه لوسین پای و رقابت سیاسی
فصل دوم : قواعد رقابت سیاسی پس از تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی
۱ـ اصول کلی قواعد رقابت سیاسی
اسلام و رقابت سیاسی
الف: دیدگاه مخالف:
چند دیدگاه دربارة استدلال مذکور
ب: دیدگاه موافق
۱ـ شورا و رقابت سیاسی

بخش سوم : امنیت ملی
فصل اول : مفهوم، فرآیند، برآیند امنیت ملی
مفهوم امنیت ملی
فرآیند امنیت ملی
امنیت ملی برآیند اقتدار ملی
چهار نکته در امنیت ملی
ظرفیت بهره‌برداری
ظرفیت استراتژیک
فصل دوم : اصول بنیادین نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران
سیاست‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران
تأثیر رقابت‌های سیاسی بر امنیت ملی
۱ـ چیستی منفعت ملی
۲ـ لوازم منافع ملی
اصل اول ـ رقابتهای سیاسی نباید وفاق ملی را مخدوش نماید
اصل دوم: رقابت‌های سیاسی نباید استقلال کشور را مخدوش سازد
اصل سوم ـ رقابت‌های سیاسی نباید به التزام به قانون اساسی لطمه وارد آورد
فرهنگ سیاسی و تأثیر آن بر امنیت ملی
تأثیر مشارکت سیاسی بر امنیت ملی
فصل سوم : آسیب‌شناسی ساختاری و امنیتی کردن رقابت
آسیب‌شناسی ساختاری (نبود مدیریت امنیت ملی در ایران)
امنیتی کردن رقابت سیاسی
فصل چهارم : دیدگاههای گروهها و احزاب مختلف در یک نگاه
فصل پنجم : نتیجه‌گیری
منابع

بخش نخست: بررسی‌های اجمالی و کلیات نظری

فصل اول

طرح مسئله

از آنجائیکه اعتقاد به ضرورت وجود رقابت به عنوان یک اصل مسلم در فراشدهای سیاسی، آنرا از شاخص‌های نظام مردم‌سالار دینی قرار می‌دهد که در شرایط مطلوب از کار ویژه‌ی مختلفی از جمله ثبات سیاسی، پویایی و نشاط سیاسی و اجتماعی، تقویت وفاق اجتماعی برخوردار خواهد بود. اما در عین حال قائل شدن به این نکته که صرف وجود تکثر در آرا و رقابت‌های سیاسی ـ اجتماعی ارزش‌های پیش‌گفته محقق نخواهد شد.

رقابت‌های سیاسی زمانی می‌تواند ارزشمند تلقی شود که به پراکندگی و تفرق سیاسی منجر نگردد، از این رو وجود رقابت در جامعه به تنهایی نمی‌تواند راه حل اساسی تلقی شود. رقابت خود نیازمند بسترها و شرایطی از جمله فرهنگ سیاسی، وجود روحیه انتقادپذیری دگرپذیری و پای‌بندی به مقررات، وجود نهادهای مدنی و عدالت اجتماعی است که به همگرایی و وفاق ملی منجر گردد.

از این رو برای اینکه رقابت‌های سیاسی بتواند در درون نظام سیاسی کشور بصورت منطقی و سالم جریان یابد ضرروی است اقدامات زیر صورت پذیرد:

الف) کشور ایران از آنجا که از حکومت دینی برخوردار است، در سطح مدیریت راهبردی با سه دسته از منفعت‌های عمده مواجه است:

۱ـ منفعت‌های عام و ملی.

۲ـ مصلحت‌های شرعی و دینی.

۳ـ منفعت‌ها، مصلحت‌ها و علاقه‌های فردی، شخصی، خانوادگی‌ و گروهی.

بدیهی است هر سه دسته از منفعت‌های یاد شده جزو ماهیت تصمیم‌گیری و مدیریت راهبردی کشور محسوب می‌شوند که بی‌توجهی به هر یک از این سه بُعد می‌تواند موجب نارضایتی شده، به بروز خشونت بینجامد. مدیریت راهبردی کشور بایستی در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان کشور با ایجاد آمیزه‌ای کارآمد از سه مؤلفه منافع ملی، مصالح شرعی و  علایق و منافع فرد فردِ جامعه، باز شناسی چهارگانه زیر انجام دهد:

۱ـ بازشناسی دینی و تبیین مصالح شرعی و دینی و التزام به آنها.

۲ـ بازشناسی ملی و تبیین منافع عام و ملی و تعقیب آنها.

۳ـ بازشناسی سیاسی در سطوح فردی و گروهی، دریافت مقتضیات انسان، به رسمیت شناختن حقوق شهروندی و فراهم آوردن بستر و زمینه‌های تحقق آنها.

۴ـ بازشناسی حوزه‌های رقابت و تبیین مرزها و نمادین سیاسی کشور و طراحی ساز و کارهای اجرایی برای رعایت و التزام به آنها.

ب) همانگونه که گفته شد یکی از مشکلات اساسی در فرایند رقابت‌های سیاسی، جامعه‌ناپذیری سیاسی و در نتیجه نداشتن فرهنگ رقابت است.

یکی از راههای اساسی رفع این معضل، تحول در نظام آموزشی کشور است به گونه‌ای که بتوان در تحقق فرآیند جامعه‌پذیری سیاسی که رقابت پذیری سالم، تحمل‌پذیری غیر و رقیب، حقوق شهروندی پرهیز از مطلق‌انگاری خود، برخی از شاخص‌های آنست گام برداشت؛ همچنین در این فرایند باید رعایت قاعده بازی سیاسی، قانون‌های موضوعه، میثاق‌های ملی و هم‌زیستی مسالمت آمیز در صدد برنامه‌های آموزشی قرار گیرد. رسانه‌های جمعی، مطبوعات، خانواده و دین از جمله مجاری عمده و اساسی فرهنگ‌پذیری سیاسی بشمار می‌آید که بایستی در برنامه‌ریزی بصورت جدی مدنظر قرار گیرد.

ج) گسترش فرهنگ مشارکتی:

یکی دیگر از راه‌کارهایی که تحلیل‌گران برای رهایی از بن‌بست خشونت‌های رقابتی پیشنهاد می‌کنند آغاز تمرین رقابت در حوزه‌های کوچک‌تر و تعمیم آن در سطح اجتماعی ملی است. این گروه معتقدند قبل از آن که حقوق سیاسی افراد جامعه به رسمیت شناخته شود و حتی پیش از آن که توده مردم بتوانند فعالیت‌ سیاسی بکنند ضروری است اعضای جناح‌ها به فعالیت بازی سیاسی روی آورند و حقوق سیاسی اعضای جناح‌های سیاسی را به رسمیت بشناسند. لازم است افراد در جامعه نخست فعالیت‌های سیاسی خود را در یک حوزه کوچک‌تر به آزمون گذاشته تا پس از آن که به شکل عرف و عادت درآمد و به تجربه در سطح رفتار فردی کشیده شد بتدریج و گام بگام به حوزه‌های بزرگتر جامعه انتقال داده شود تا از این طریق فرهنگ مشارکتی در جامعه رواج یافته و شهروندان بدان خو گیرند.

این شیوه ضمن آنکه قاعده‌های بازی سیاسی را به افراد واکنش‌گران می‌شناساند، روحیه تعامل و هم‌زیستی با رقبا را در آنها تقویت و جمع‌گرایی را در جامعه افزایش می‌دهد. تشکیل گروه‌های دوستی، تشکل‌های عام المنفعه خیریه‌ای و اتحادیه‌های صنفی از جمله گروه‌های کوچکی هستند که می‌توانند تمرین مشارکت و رقابت از طریق آنها آغاز شود.

د) یکی دیگر از راهبردهایی که برای خروج از بحران‌های سیاسی ناشی از رقابت‌های سیاسی پیشنهاد میشود تدوین چارچوب مناسب برای تحقق فراشدهای رقابتی است این چارچوب باید بگونه‌ای باشد که:

اولا: خطوط قرمز و مرزهای نمادین اجتماع ملی به گونه‌ای شفاف تعریف و تعیین شده باشند تا حزب‌ها به سادگی بتوانند این خطوط را تشخیص داده و از آنها پیروی نمایند.

ثانیاً: قاعده‌ها و چارچوب یاد شده از فراخی لازم برخوردار باشند، به نحوی که افراد و گروه‌ها به سادگی خودی و غیرخودی تلقی نشوند.

ثالثاً: در تنظیم قاعده‌ها و چارچوب یاد شده شرایط زمانی، مکانی، قومی، فرهنگی و دینی لحاظ گردد، به نحوی که تمامی گروههای قومی، سیاسی و دینی که کلیت و اصل نظام و بنیادهای سیاسی ـ دینی آن را پذیرفته‌اند بتوانند در آن فعالیت و رقابت کنند.

رابعاً: این خطوط قرمز و مرزهای نمادین نباید به گونه‌ای متعدد و متراکم ترسیم شوند که با گسترش دامنة این خطوط، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های زیادی برای گروهها، افراد و نخبگان ایجاد شود زیرا در  حالت تراکم و تکثر خطوط قرمز و ممنوعه، حیطه فعالیت افراد و گروهها تنگ و محدود شده و آنها در جریان فعالیت‌ها به سادگی با این خطوط برخورد و آنرا نقض خواهند کرد. بنابراین در طراحی مرزهای نمادین و  خطوط ممنوعه در نظام سیاسی بر دو اصل باید تاکید کرد.

۱ـ محدود بودن این خطوط

۲ـ تکیه بر برائت افراد و گروه‌های سیاسی

خامساً: ساز و کارهای تضمینی طراحی شود به گونه‌ای که سرپیچی و رعایت نکردن افراد و گروه‌های سیاسی از خطوط قرمز با هزینه‌های سنگین همراه باشد.

هـ) گفتمان رقابت در ایران باید به گونه‌ای در برنامه‌های کلان کشور، طراحی و تنظیم گردد که رقابت‌های سیاسی از مرحله «محدودسازی» آغاز و پس از طی کردن مرحله «تثبیت» به مرحله «تکثر» ختم گردد. در مرحله محدودسازی؛ هدف، جلوگیری از بروز و ظهور حزب‌ها و گروه‌هایی است که با کلیت نظام و بنیادهای دینی آن مخالف بوده، درصددند فضای رقابتی جامعه را آلوده، با فرصت طلبی، قدرت سیاسی را  تصاحب کنند. در مرحله دوم؛ هدف، فراهم‌سازی شرایطی است که حزب‌ها و گروه‌های سیاسی و انقلابی و مورد تأیید، امکان حضور یافته و با ایجاد آگاهی سیاسی در اعضا و توده‌ها و نخبگان سیاسی بتوانند به تدریج وارد عرصه فعالیت‌های سیاسی و رقابت‌های صحیح گردند.

و در مرحله تکثر؛ به رقابت به عنوان عامل تثبیت سیاسی و افزایش وفاق، نگریسته شود. در این مرحله بایستی شرایط مناسب برای گسترش فعالیت‌های حزبی و رقابتهای سیاسی فراهم گردد. حزب‌ها و گروههای موجود مورد حمایت قرار گیرند و امکانات برای تأسیس نهادهای جدید و تازه فراهم شود. بدیهی است هدف از مرحله بسط و گسترش؛ رقابت‌های سیاسی سالم است.

 پیشینة تحقیق

در پژوهش حاضر مفروض گرفتن رقابت به عنوان یکی از مکانیزمهای مهم تکامل و پیشرفت جامعه سیاسی و کارآمد کردن نظام سیاسی با نگرش‌ حفظ مصالح نظام در چارچوب امنیت و حفظ آن که یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های اندیشه‌گران ایرانی بوده و هست.

با توجه به قومیت‌های مختلف و متعدد در حوزه سرزمینی ایران پرداختن به رقابت‌های مثبت و تحول‌آور آن که امنیت ایران به ثبات می‌رساند یکی از وظایف ملی و مهینی و تعهد اسلامی هر ایرانی است لذا بنظر می‌رسد در دهة قبل به صورت گسترده به این امور پرداخته نشده است و یا اگر هم کاری انجام شده محدود و در خود نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر قابل بهره‌مندی کافی نیست لذا پژوهش حاضر در عین حال که یک مبحث از تاریخ رقابت‌های ایران اسلامی را بررسی می‌کند و امیدوار هستیم با نگاه نقادانه و پژوهشگرانه بتوانیم نتایج علمی و مستدلی را ارائه نمائیم.

                                     برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی علل رقابت‌های مثبت و منفی و تأثیر آن بر امنیت ملی کشور ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق بررسی اثر درصد افزایش سود انباشته

فهرست مطالب :
عنوان صفحه
تقدیر و تشکر ۱
فهرست مطالب ۲
فهرست جداول و نمودارها ۴
مقدمه ۵
فصل اول : طرح تحقیق ۶
۱-۱) تشریح و بیان موضوع ۶
۲-۱) اهمیت موضوع ۶
۳-۱) هدف و علت انتخاب موضوع ۷
۴-۱) فرضیات تحقیق ۷
۵-۱) روش تحقیق ۸
۶-۱) قلمرو تحقیق ۸
۷-۱) تعریف واژه ها و اصطلاحات کلیدی ۸
۸-۱) تحقیقات انجام شده پیرامون موضوع تحقیق ۹
۹-۱) مشکلات و موانع تحقیق ۹
فصل دوم : ادبیات موضوع ۱۰
۱-۲) بورس اوراق بهادار ۱۰
۱-۱-۲) تعریف بورس اوراق بهادار ۱۰
۲-۱-۲) تاریخچه بورس در جهان ۱۰
۳-۱-۲) سابقه ایجاد بورس در ایران ۱۱
۴-۱-۲) نحوه خرید و فروش سهام در تالار بورس اوراق بهادار
تهران و مشهد ۱۵
۲-۲) ویژگی های روش های تأمین مالی ۱۵
۱-۲-۲) استقراض ۱۶
۲-۲-۲) سهام ممتاز ۱۶
۳-۲-۲) سهام عادی ۱۶
۴-۲-۲) سود انباشته ۱۷
۳-۲) هزینه سرمایه ۱۷
۱-۳-۲) مفهوم هزینه سرمایه ۱۷
۲-۳-۲) هزینه بدهی ها ۱۸
۳-۳-۲) هزینه سهام ممتاز ۱۸
۴-۳-۲) هزینه سهام عادی ۱۸
۵-۳-۲) هزینه سرمایه مربوط به سود انباشته ۱۹
۶-۳-۲) محاسبه میانگین موزون هزینه سرمایه ۲۰
۴-۲) خط مشی تقسیم سود ۲۰
۱-۴-۲) اهمیت خط مشی تقسیم سود ۲۰
۲-۴-۲) عوامل مؤثر بر سیاست تقسیم سود ۲۰
۳-۴-۲) روش های تقسیم سود ۲۲

فصل سوم : روش های تحقیق ۲۳
۱-۳) روش تحقیق ۲۳
۲-۳) قلمرو تحقیق ۲۳
۳-۳) جامعه آماری ۲۳
۴-۳) نمونه آماری ۲۳
۵-۳) آزمون های آماری مورد استفاده در تحقیق ۲۴
۱-۵-۳) آزمون همبستگی و رگرسیون ۲۴
۲-۵-۳) آزمون معنی دار بودن r   ۲۵
۶-۳) روش های جمع آوری اطلاعات ۲۶
فصل چهارم : یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آن ها ۲۷
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها ۳۰
فهرست منابع ۳۵
فهرست جداول و نمودارها :
جدول ۱ : جدول ارزش جاری سهام شرکت های پذیرفته شده در
بورس های جهان ۱۳
جدول ۲ :جدول حجم دلاری سهم معامله شده در بورس های جهان
در ۳ ماهه اول سال ۹۵ ۱۴
نمودار ۱ : نمودار انواع رابطه متغیرهای x  و y  با یکدیگر ۲۴
جدول ۳ : جدول رگرسیون صنعت ماشین آلات ۳۱
نمودار ۲ : نمودار خط رگرسیون صنعت ماشین آلات ۳۲
جدول ۴ : جدول رگرسیون صنعت وسایل نقلیه موتوری ۳۳
نمودار ۳ : نمودار خط رگرسیون صنعت وسایل نقلیه موتوری ۳۴
جدول ۵ : جدول پرداخت سود نقدی به سهامداران در
برخی از کشورها ۳۰

مقدمه :
تشکیل سرمایه یکی از مهم ترین عوامل ورود کشورهای در حال توسعه به فرآیند توسعه اقتصادی می باشد .
سرمایه گذاران ایرانی تا کنون بیشتر به سرمایه گذاری بر دارایی های فیزیکی رغبت نشان داده اند ،تا سرمایه گذاری در دارایی های مالی .یکی از مهم ترین اهداف سرمایه گذاران در سرمایه گذاری در اوراق بهادار کسب سود سالیانه به همراه منفعت سرمایه می باشد ،برای اینکه سرمایه گذاران ترغیب به سرمایه گذاری در دارایی های مالی بشوند باید بازدهی این دارایی ها از بازدهی سایر دارایی ها بیشتر شود۱.
از آنجا که کشور ما نیز به عنوان یک کشور در حال توسعه نیاز فراوان به سرمایه گذاری دارد و این طریق می تواند مشکل بیکاری را نیز برطرف سازد و چند وقتی است نیز بحث سرمایه گذاری خارجی در کشور به صورت جدی مطرح شده است بر آن شدم تا این موضوع را بررسی کنم که آیا ما توانسته ایم از سرمایه های موجود در داخل کشور به خصوص سرمایه های موجود در صنایع خود به درستی استفاده کنیم یا تنها با یک دید کوتاه مدت به فکر افزایش سود قابل پرداخت به سهامداران بوده ایم و باعث خروج سرمایه ها از چرخه تولید شده ایم .

فهرست منابع :
۱٫ آذر ،عادل ،مؤمنی ،منصور ،آمار و کاربرد آن در مدیریت ،جلد دوم ،انتشارات سمت ،۱۳۸۰ .
۲٫  پی نِوو ،ریموند ،مدیریت مالی ،جلد دوم ،دکتر علی جهانخانی و دکتر علی پارساییان ،انتشارات سمت ،۱۳۷۴ .
۳٫تریولا ،ماریو ،آمار کاربردی ، محمد صادق تهرانیان و ابوالقاسم بزرگ نیا ، انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد ،۱۳۷۴ .
۴٫دوانی ،غلامحسین ،بورس ،سهام و نحوه قیمت گذاری سهام شرکت ها ، انتشارات نخستین ،چاپ اول ،۱۳۷۵ .
۵٫شباهنگ ،رضا ،مدیریت مالی ،جلد اول ،سازمان حسابرسی ،۱۳۷۲ .
۶٫صفرزاده ،حسین ،بررسی انتشار مجدد سهام عادی به منظور افزایش سرمایه بر بازده سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های ۱۳۷۷-۱۳۷۲ ،پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه فردوسی مشهد ،۱۳۷۹ .
۷٫عبدالله زاده ،فرهاد ،مدرس سبزواری ،احمد ،مدیریت مالی ،جلد دوم ،نشر پردازش ،چاپ اول ،۱۳۷۳ .
۸٫قلی پور ،علی ،بررسی تأثیر سیاست های تقسیم سود و توزیع سهام جایزه بر ارزش سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ،تحقیقات مالی ، شماره ۹و۱۰ ،زمستان ۷۴ و بهار ۷۵ .
۹٫صورت های مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ،برای دوره منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۷۷ الی ۱۳۷۹ .

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی اثر درصد افزایش سود انباشته ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق انرژی هسته ای و کاربرد پزشکی

طرح تحقیق

تعریف موضوع تحقیق:

ازگذشته تاکنون افرادبسیاری درزمینه ی انرژی هسته ای   فعالیت های بسیاری کرده اند و پژوهش های فراوانی  انجام داد   امابعضی تنهامتوجه این موضوع هستندکه ازانرژی   هسته ای  برای مصارف خطرناک وساخت بمب هسته ای می توان بهره برد.

اما مادراین تحقیق به کاربردهای صلح امیزانرژی هسته ای وتکنولوژی هسته ای درپزشکی به بحث وگفت وگوپرداخته ایم .

انرژی هسته ای کاربردهایفراوانی درپزشکی داردکه بسیارموردتوجه همگان واقع است وهدف ماازاین تحقیق بیان این کاربردهاوتغییرافکارعمومی واگاه کردن افرادازکاربردهای بی شماراین انرژی بی پایان است .انرژی که جوانان این مرزوبوم باتلاش وکوشش فراوان به ان دست یافته اند.

این فناوری (انرژی هسته ای)مارادراین زمینه تشخیص بیماری هاودرمان بیماران ازطریق پرتوپزشکی ورادیو گرافی ورادیوداروهاو…یاری می نمایدومی توان ازاین طریق سالانه جان بسیاری ازافرادجهان رانجات دادوبیماری های ان ها را بهبود بخشید.’

 سوالاتی در رابطه با تحقیق:

 ۱-آیا از انرژی هسته ای در پزشکی  بهره می توان برد؟

۲-مزایای PETوSPECTچیست؟

۳-چگونه می توانیم از رادیو داروها استفاده کرد؟

به امید روزی که همگان به مصارف وکاربردهای صلح آمیز این انرژی پی ببرند.

پیشینه ی تحقیق:

مادراین راه به سایت های گوناگون همچون:سایت پژوهشکده ی بوعلی وسایت های مرتبط به پزشکی هسته ای…وکتب مختلف بطور مثال اصول حفاظت دربرابرپرتوها دررادیولوژی-نویسنده فرح جوزانی…مراجعه کرده وازاطلاعات موجوددران هابهره برده ایم وهدف مابرداشتن گامی  کوچک درحد توان مان بوده است.امااین راه بسیاربلندوطولانی بوده است وبدین سبب جای پژوهش فراوان دارد.

اهداف واهمیت موضوع تحقیق:

اهمیت موضوع:این موضوع ازاین جهت دارای اهمیت است که که انرژی هسته ای برخلاف انچه که در اذهان عمومی شکل پیدا کرده دارای مصارف صلح امیز فراوانی می باشد که نوع برخورد و استفاده درست انسان از آن می تواند منجر به پیشرفت های چشمگیر در علوم مختلف

از جمله علم پزشکی گردد.

اهداف :

هدف کلی: روشن کردن افکار عمومی در رابطه با مصارف     صلح امیزانرژی هسته ای درپزشکی میباشد.

اهداف جزئئ:

۱-کاربردانرژی هسته ای درپرتو پزشکی

۲-معالجه ی امراض بارادیو داروها

۳-کاربرد انرژی هسته ای در پزشکی هسته ای

۴-معالجه ی سرطان های گوناگون

نوع تحقیق:

تحقیق ما از نوع علمی توصیفی است ازانجا که هدفمان ازانجام این پژوهش توصیف عینی واقعی ومنظم خصوصیات یک موقعیت بوده است .زیراسعی وتلاشمان این بوده است که آنچه هست رابدون هیچ گونه دخالت یانتیجه گیری های ذهنی گزارش دهیم  ونتایج عینی راازموقعیت بگیریم.

 روش تحقیق

دراین تحقیق ما برای استخراج مطالب واطلاعات به کتب گوناگون مراجعه کرده ایم وهمچنین ازبیمارستان هاومراکز درمانی پزشکی هسته ای دیدن کرده ایم ودر این روش ما علاوه برکتاب از سایت های اینترنتی ووبلاگ هاومجلات ومقالات گوناگون استفاده کردیم .

 مادراین پژوهش ازروش میدانی وکتابخانه ای استفاده کردیم.

 تعریف واژهاواصطلاحات:

 ۱-انرژی:به معنی کار انباشته شده یا توانایی انجام  کار تعریف میکنیم

۲-تکنولوژی iechnologieعلم صنایع وحرفه ها

۳-پزشکی:منصوب به پزشک .شغل وحرفه ی پزشک .طبابت

۴-کاربرد:بکاربردن. ترتیب دادن اموراستعمال کردن

چکیده:

همانطور که می دانیم استفاده صلح آمیز ازتکنولوژی هسته ای کمک های شایان و قابل ملاحظه ای به بشریت کرده است و  می توان نتیجه گرفت که بدست آوردن انرژی هسته ای برای استفاده از کاربرد های صلح آمیز و سودمند آن باید هدف همه مردم جهان قرار بگیرد.از تکنولوژی هسته ای در پزشکی استفاده های فراوانی به عمل می آید،که در این مقاله به گوشه ای از آن اشاره شده است.استفاده های تشخیصی بیماری هایی که عموما خطرناک هستند یا درمان بعضی بیماری ها که در بخش های مختلف پرتوپزشکی،پزشکی هسته ای و… صورت  می گیرد.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق انرژی هسته ای و کاربرد پزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق اخلاق و تربیت اسلامی

فهرست مطالب 

مقدمه

بیان مسئله

ضرورت و اهمیت مسئله

سئوالات تحقیق

فرضیه های تحقیق

تعریف متغیرهای تحقیق

ابزار تحقیق

شیوه اجرا

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع

مقدمه

با الهام از این سخن گرانقدر امام راحل که فرمودند : «هدف مخالفین شما این است که بچه های شما را از اسلام منحرف کنند و جوانهای شما را از اسلام منحرف کنند، توجه کنید که کودکها و جوانها را به تعلیمات اسلامی تربیت کنید تا انشاءالله کشورشما از آسیب مصوب بماند‍.»

با توجه به اینکه اسلام تمامی ضعفها و کاستیهای روحی و روانی، حتی اجتماعی و اقتصادی را ناشی از غفلت انسان از مبداء آفرینش ومعادمی داند، خداوند در قرآن کریم می فرماید:«هر کس از یاد کردن من خودداری کند، زندگی سختی خواهد داشت» لزوم توجه دادن دانش آموزان به فرایض دینی در شرایط فعلی جامعه، آشکار می شود. چرا که فرایض دینی موجب افزایش تقوا می شود. « ای مردم خدایی را پرستید که آفریننده شما و آنکه پیش از شما بودند باشد که پارسا و منزه شوید.

تقوا بر اثر توجه و پایبندی به رعایت فرایض دینی حاصل شده و ضامن سعادت واقعی و ابدی انسانهاست . بنابراین هیچ آموزشی در مدارس بالاتر از ایجاد تقوا نیست.

قرآن مجید، تزکیه و تقوا را قبل از تعلیم و تعلم بیان فرموده است و این نشان از اهمیت تقواست. تحکیم پایه های فرایض دینی در مدارس باعث بیداری ، آگاهی، استقلال ، نجات دانش آموزان و در نتیجه نجات کشور از هر گونه انحراف می گردد.

بیان مسئله

دین برنامة کامل زندگی است که از طرف خالق هستی، از آغاز خلقت انسان به وسیلة پیامبران از حضرت آدم (ع) تا خاتم (ص) برای انسانها آورده شده است. دین از همان ابتدا متناسب با رشد انسان در زمانهای مختلف، آئین نامه‌های تربیتی خاص هر دوره را ارائه داده است. در نهایت با بعثت خاتم پیامبران (ص) دین به مرحله کمال خود رسیده که همانا دین اسلام است. خداوند برنامة زندگی انسانها را به وسیلة رسول باطنی (عقل) و رسول ظاهری (پیامبران) که پیام آوران وحی و دین می‌باشد تدبیر می‌نماید. زندگی بدون وجود دین برای انسان پوچ و بی معنی است.

به عقیدة «آدلر» که از تجارب سی سالة روانکاری خود سخن می‌گفت، کلیة بیماران روانی که حس مذهبی خود را باز نیافتند. درمان نشدند همچنین «فروید» روانکاو اطریشی گمان می‌کرد که جامعه نیاز به مذهب نخواهد داشت و تنها تمدن قادر خواهد بود که انسان را اداره کند. و بی توجهی به ارزش وجودی انسان، قتل و غارت، ویرانگریها، باعث شد تا او از این نظر خود عدول کند.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق اخلاق و تربیت اسلامی ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()