نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق بررسی نقش رسانه های جمعی و تأثیر آن بر فرهنگ جامعه

فهرست مطالب

موضوع تحقیق

فرضیه این تحقیق:

چکیده ی تحقیق:

فصل اول

کلیات

مقدمه

 فرضیه های تحقیق:

 اهداف تحقیق:

 ضرورت تحقیق:

تعریف اصطلاحات و واژه ها:

فصل دوم:

تاریخچه تحقیق :

فصل سوم

روش تحقیق

 تعریف فرضیه:

تعریف جامعه آماری:

تعریف نمونه گیری و انواع آن

نمونه گیری این تحقیق :

روش این تحقیق :

پرسشنامه

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل اطلاعات :

نقش مطبوعات بر پر کردن اوقات فراغت و اطلاع رسانی

فصل پنچم :

نتیجه گیری

پیشنهادات و نظرات اصلاحی:

منابع :

موضوع: « بررسی نقش رسانه های جمعی و تأثیر آن بر فرهنگ جامعه »
۱- رسانه ها یکی از وسایل ارتباطی جمعی هستند که در این تحقیق منظور از رسانه ها « وسایل ارتباطی جمعی» رادیو، تلویزیون و مطبوعات هستند . رسانه های همگانی مانند مطبوعات، رادیو، تلویزیون و سینما و امثال آنها است و همچنین فرآیند ارتباط همگانی در حال افزایش است امروزه پژوهش های پیرامون نظام ارتباطی را به عنوان یکی از ارگانهای مهم اجتماعی که با دیگر نظام های موجود در جامعه روابط و مبادلات متقابلی دارد و به نیازهای گوناگون جامعه انسانی پاسخ می دهد . از آنجا که نیازهای بشر گوناگون است و پیچید گیهای جامعه انسانی روز افزون می باشد نقش وسایل ارتباطی اشکال و جنبه های مختلفی به خود می گیرد . بنابراین نظام ارتباطی در معنای عام پدیده ای است جهانی که در همه جا وجود دارد و به نیازهایی پاسخ می دهد که برای تمامی افراد مشترک است . و در واقع جامعه انسانی نمی تواند بدون نظام ارتباطی به حیات خود ادامه دهد در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری تحت بررسی و مطالعه دقیق و منظم قرار گرفته اند و این مطالعات و تحقیقات گسترده حکایت از اهمیت رسانه های همگانی به عنوان نهاد مهم اجتماعی می باشد . یکی از تأثیرات رسانه ها، تأثیرات فرهنگی آن بر جامعه می باشد امروزه عمده ترین نقش وسایل ارتباط جمعی بر عهده دارند عبارت اند از فرهنگ سازی، آموزش، اطلاع رسانی و ایجاد

منابع :
۱) صنایع فرهنگی ( یونسکو) – ترجمه مهرداد وحدتی – انتشارات مؤسسه پژوهشی – نگاه معاصر
۲) کتاب سروش- مجموعه مقالات و ۲) رسانه ها و فرهنگ – انتشارات سروش
۳) تلویزیون در خانواده و جامعه نو – نوشته انریک ملون – مارتینز ترجمه جمشید ارجمند – انتشارات سروش
۴) رسانه و ثبات سیاسی- تألیف جمعی از نویسندگان – انتشارات پژوهشکده مطالعات راهبردی
۵) در آمدی بر حقوق ارتباط جمعی ( مطبوعات، ماهواره، اینترنت) انتشارات قننوس – مؤلف محمد حسن بردبار
۶) جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی تألیف ژان کازنو
۷) جامعه شناس و افکار سنجی در رسانه های جمعی تألیف سید علی میر سعید قاضی – حامد اسماعیلی از انتشارات آن
کتاب مبانی ارتباط جمعی از دکتر سید محمد دادگران
۹) مجله رسانه ها انتشارات دانشگاه آزاد اسلام.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی نقش رسانه های جمعی و تأثیر آن بر فرهنگ جامعه ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

روش تحقیق بررسی علل و عوامل اجتماعی و عاطفی در گرایش به اعتیاد در بین جوانان شهر مشهد

فهرست مطالب
فصل اول
۱- مقدمه
۲- بیان مسئله
۳- اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش
۴- اهداف پژوهش
۵- پرسش یا فرضیه های پژوهش
۶- تعاریف نظری و عملیاتی
۷- معرفی متغیرهای مستقل و وابسته
فصل دوم : بررسی پیشینة پژوهش
۱- تاریخچة اعتیاد
۲- بررسی نظریه ها و مفاهیم مربوط به موضوع پژوهش
۳- بررسی پژوهشهای انجام شده در داخل و خارج از کشور
۴- نقد و بررسی پژوهشهای انجام شده
فصل سوم : متودولوژی
۱- جامعة آماری
۲- نمونه آماری و روش نمونه گیری
۳- روش محاسبه حجم نمونه
فصل چهارم : یافته های پژوهش
۱- بررسی و توصیف و تحلیل داده ها
الف) توصیف داده ها با استفاده از جداول و داده ها
ب) تحلیل داده ها (تحلیل بر اساس داده های آماری)
ج) سایر یافته های پژوهش
فصل پنجم : نتیجه گیری
۱) تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش به ترتیب ارائه داده ها
۲) محدودیتهای پژوهش
۳) پیشنهادات کاربردی از نتایج بدست آمده وپیشنهاد برای مراحل بعدی
فصل ششم : ضمائم ، منابع و مأخذ
ضمائم
منابع و مآخذ


:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی علل و عوامل اجتماعی و عاطفی در گرایش به اعتیاد در بین جوانان شهر مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق آموزش در دوران کودکی

آموزش در دوران کودکی

فهرست مطالب :
بیان مساله    ۱
دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد ؟    ۴
اهمیت و ضرورت موضوع     ۵
اهداف تحقیق    ۱۱
فرضیه تحقیق    ۱۲
تعریف متغیر ها    ۱۳
۱-پیش دبستانی :    ۱۳
۲-آموزش پیش دبستانی :    ۱۳
۳-عملکرد تحصیلی:    ۱۳
لزوم برداشتی نو و دیدی تازه     ۱۴
نگرشی بر وضعیت آموزش وپرورش قبل ازدبستان درپاره ای ازکشورهای جهان    ۱۶
۱ـ کودکستان در فرانسه    ۱۶
۲ـ نگرشی بر وضعیت آموزش و پرورش پیش از دستان در آمریکا    ۱۷
۳ـ آموزش قبل از دبستان در ژاپن    ۱۸
۴ـ آموزش قبل از دبستان در شوروی    ۲۰
۵ـ آموزش و پرورش قبل از دبستان در ایران     ۲۱
انواع  دوره های پیش دبستانی و ویژگیهای برنامه های آنها    ۲۸
۱ـ مرکز مراقبت های خانگی :    ۲۸
۲ـ مراکز مراقبت روزانه :    ۲۸
۳ـ مهد کودک ها :    ۲۹
۴ـ کودکستانها :    ۲۹
۵ـ مدارس آزمایشگاهی :    ۳۰
۶ـ تعاونی های والدین :    ۳۰
۷ـ مراکز رشد و پرورش کودک :    ۳۱
۸ـ مهد کودک سیار :    ۳۱
تاریخچه کودکستان و عوامل بوجود آورندة آن    ۳۲
دورة اساس یا قصد کلی دوره پیش از دبستان    ۳۹
پیشینه تحقیق    ۴۱
روش تحقیق    ۴۹
جامعه آماری    ۴۹
روش نمونه گیری (تعیین حجم نمونه)    ۴۹
ابزار جمع آوری اطلاعات    ۵۱
روش تحلیل داده ها    ۵۱
روش ارائه یافته ها    ۵۱
تجزیه و تحلیل داده ها    ۵۲
بحث و نتیجه گیری    ۵۷
فرضیه :    ۵۸
مشخص کردن فرضیه :    ۵۹
محدودیت های تحقیق    ۶۰
پیشنهادات    ۶۱
منابع و مآخذ :    ۶۲

بیان مساله
کودکان گلهای زندگی هستند که اگر نور خورشید تربیت به آنها بتابد و اگر از جویبار آگاهی آب بنوشند و باز هم اگر مورد توجه ،‌لطف و نوازش کافی قرار گیرند عطرشان باغ زندگی را فرا می گیرد ، اگر چنین نباشد ، کویری را بوجود می آورند بی بروبار که نه باغ ، بلکه خارستان است و اولین سنگ بنای سازندگی شخصیت کودکان و در نهایت سازندگی اجتماع در  همین سالهای اولیه گذاشته می شود و لذا هم از نظر کیفی و هم از حیث کمی این دوره از اهمیت خاصی برخوردار است .
بنا به سفارش نبی اکرم (ص) که می فرماید (العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر) که دانش در کودکی مانند نقش بر سنگ است  . و یا غزالی اشاره ای به این مطلب دارد که (هر کار که عظیم بود ، تخم آن اندر کودکی افکنده باشند  )
در این راستا فردریک فروبل آلمانی سیستمی از بازیهای آموزشی را برای کودکان ابداع کرد و برای نخستین بار کودکستانی را در سال ۱۸۳۷ در بلانکبرک آلمان  بنا نهاد و در سال ۱۸۵۵ اولین کودکستان در آمریکا توسط کارل شورز تاسیس شد .
در نیم قرن اخیر ، آموزش و پرورش پیش دبستانی (کودکستان –مهدکودک )در کشور ما ضرورت پیدا کرد و از سال ۱۲۹۸ در تهران و بعضی از کشورهای دیگر مانند ایران کودکستانهایی تاسیس شد و می توان گفت اولین کودکستان ایران در سال ۱۳۰۳ در شهر تبریز در محله صفی بازار توسط جبار باغچه بان به نام باغچه اطفال تاسیس شد  .
در سال ۱۳۰۷ در شیراز تاسیس شد و مخصوص کودکان مرفه بود و اولین امتیازی که از طرف وزارت معارف و اوقاف صنایع مستطرفه برای تاسیس کودکستان ها صادر شد و به نام خانم برسابه هوسپیان در تاریخ ۳۱/۴/۱۳۱۰ بود و این سال سرآغاز جدیدی درتاریخ آموزش های پیش دبستانی در ایران بود که مخصوص کودکان ۷-۴ سال بود که در سال ۱۳۳۵ طبق آئین نامه ای سن کودکان ۶-۳ سال قید شد و تا سال ۱۳۲۲ کودکستان در ایران وجود داشته است و تا سال ۱۳۷۱ تعداد آنها به ۴۱۱۴ باب رسید و در کشور بنین نیز دوره دو ساله پیش از دبستان که کودک از سن ۳ سالگی شروع می کند و تا سن ۵ سالگی ادامه می یابد در این دوره مطابق علاقه و استعدادش تحصیل می کند .
آموزش و پرورش در مرحله پیش از دبستان از دیر باز در کشور ، بعنوان یک مرحله آموزش مطرح بوده است . یعنی از همان زمان که برنامه ریزی در امر تعلیم و تربیت کودکان در دوره دبستان به طور جدی مورد توجه قرار گرفته مساله تعلیم و تربیت کودکان در سالهای اولیه پیش از دبستان که باید آن را سالهای سازندگی و تشکیل دهنده بسیاری از صفات و خصوصیات کودک نامید نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است با توجه به اینکه انسان اولین ارتباط اجتماعی خود را با محیط اطرافش از دوران طفولیت آغاز می کند و اولین درسهای زندگی فردی و اجتماعی را در این سن می آموزد . لذا این سن ضرورت توجه بیشتر را می طلبد و هویدا است ذهن کودک همانند زمین مساعدی است که تاکنون کشتی در آن صورت نگرفته و بذری افشانده نشده است . بنابراین در چنین زمین مساعدی هر بذری که افکنده شود پاسخ می دهد و زمینه رشد  آن با توجه به توانایی هایش فراهم می شود و حاصل این بذر تا پایان عمر در مزرعه ذهن کودک باقی می ماند و فرد از آن تاثیر می پذیرد و بر اساس آن عمل می کند و تغییر بنیادی آن بسیار مشکل و در مواردی غیر ممکن است . بنابراین برای اینکه کودک در مسیر صحیح تربیتی قرار گیرد باید آموزش او را از همان دوران کودکی آغاز کرد لیکن رشد روزافزون صنعت و جامعه صنعتی و تنگناهای اقتصادی موجب شده تا آنچنان که باید و شاید مسئولان با این موضوع برخورد جدی ننمایند . نگاهی گذرا به تغییر و تحولات آموزش و پرورش پیش از دبستان در طول بیش از نیم قرن گذشته نشانگر این است که وجهه نظرهای شخصی در این امر بیش از حقایق علمی و عینی و مسلم و غیر قابل انکار موثر بوده است .
در طول تاریخ نگرش اندیشمندان درباره مقام محیط و جایگاه آموزش کودکان متفاوت بوده است . زمانی کودک مینیاتور افراد بزرگسال تلقی می شده و زمانی دیگر این اندیشه رواج داشته که کودک یک بزرگسال کوچک نیست بلکه به خودی خود اهمیت و ارزش دارد و از این رو باید نیازهای او را دریافت و در جهت ارضای آنها کوشیده ولی آنچه مهم است این است که آموزش و پرورش در دوره های پیش از دبستان خود مرحله ای است که برای رشد قوای جسمانی ، ذهنی ، عاطفی ، اعتقادی و اجتماعی کودک ضرورت دارد و از این می خواهیم بررسی نماییم که آیا
دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد ؟….

منابع و مآخذ :
۱-آدگافور ، آموختن برای زیستن ، مجید رهنما ، سال ۱۳۵۴٫
۲-اسپارگ ، برنارد ، آموزش در دوران کودکی ، حسین نظری نژاد ، انتشارات آستان قدس رضوی ، سال ۱۳۶۶٫
۳-آقازاده ، احمد ، آ. پ تطبیقی ، جلد اول و دوم ،‌چاپ اول ، انتشارات پیام نور .
۴-آناستاری ، تفاوت های فردی ، مترجم : جواد ظهوریان ، چاپ دوم ، انتشارت آستانه قدس رضوی ، سال ۱۳۶۹ .
۵-پژوهش های آموزشی ، پائیز ۱۳۷۰ ، دفتر پژوهشی وزارت آ.پ .
۶-سره ، صغری ، «مجله رشد معلم ویژه دبستان و پیش دانشگاهی» ، سال دوازدهم
۷-عیسی زاده منشی ، مصطفی ، تاثیر دوره آمادگی بر بر پیشرفت تحصیلی ، کلاسهای چهارم و پنجم ، پایان نامه فوق لیسانس ، دانشگاه تربیت معلم تهران ، ۱۳۶۰
۸)مصدقی ، مجتبی ، «مجله رشد معلم ویژه دبستان و پیش دبستان » دوره ششم ، سال ۷۲-۱۳۷۱٫
۹-مفیدی ، فرخنده ، آموزش و پرورش پیش دبستانی ، چاپ اول ، انتشارات پیام نور سال ۱۳۷۲
۱۰-وزارت آموزش و پرورش ، طرح کلیات نظام جدید ، انتشارات وزارت آموزش و پرورش خردادماه ۶۷٫

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق آموزش در دوران کودکی ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق کودکان بیش فعالی

فهرست مطالب

چکیده                                          ۱

فصل اول : کلیات تحقیق

مقدمه                                          ۳

بیان مسئله                                         ۵

 اهمیت وضرورت  تحقیق                                   ۶

 اهداف تحقیق                                       ۸۹

فرضیه های تحقیق                                        ۹

متغیر ها                                           ۹

تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح                           ۱۰

تعریف نظری                                         ۱۰

تعاریف عملیاتی                                     ۱۳

فصل دوم :ادبیات تحقیق

چکیده

اختلال کمبود توجه بیش فعالی یکی از شایع ترین اختلالات دوره کودکی است که می تواند اثرات نامطلوبی بر روی فرد در دوره کودکی و نوجوانی، بر روابط خانوادگی و بخصوص سلامت عمومی مادران داشته باشد. و یکی از موثرترین راههای کاهش این اثرات نامطلوب، آموزش خانواده بخصوص مادران می باشد به این دلیل تحقیقی را با عنوان «اثر بخشی آموزش الگوهای فکری و رفتاری با رویکرد شناختی ـ رفتاری بر سلامت عمومی مادران کودکان مبتلا به ADHD دوره ابتدایی شهرستان بجنورد» انجام شد که این تحقیق از نوع نیمه آزمایشی می باشد. در این تحقیق جامعه آماری، کلیه مادران دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان بجنورد که مبتلا به ADHD هستند، می باشد. نمونه آماری، ۳۰ نفر از مادران دارای کودک مبتلا به ADHD هستند که از طریق نمونه گیری خوشه ای از ۳۰ مدرسه انتخاب شده اند. در ابتدا، مادران ۲ گروه کنترل و آزمایش پرسشنامه GHQ را تکمیل نمودند. پس از آن مادران گروه آزمایش طی ۱۲ جلسه آموزشی، الگوهای
شناختی ـ رفتاری جدید  را آموختند در حالیکه گروه کنترل هیچ آموزشی ندیدند. پس از اتمام آموزش، مادران هر دو گروه مجدداً تست GHQ را تکمیل نموده و نمرات محاسبه شده در ۲ مرحله ثبت، سپس میانگین نمرات، تفاوت میانگین ها و واریانس محاسبه گردید و با استفاده از نرم افزار SPSS، آزمون  تی ـ استودنت برای گروه های مستقل انجام گردید.ابزار اندازه گیری در این پژوهش عبارتند از : پرسشنامه سلامت عمومی GHQ، پرسشنامه CSI4 که روایی و پایانی ابزار قبلاً اندازه گیری شده است و مورد تایید می باشد.این پژوهش دارای ۵ فرضیه می باشد که چهار فرضیه آن تایید گردید. نتیجه پژوهش نشان داد که آموزش مادران با رویکرد شناختی ـ رفتاری باعث افزایش سلامت جسمی، سلامت عمومی، کارکرد اجتماعی و کاهش اختلال اضطراب و اختلال خواب می شود.

 کلید واژه :بیش فعالی، درمان شناختی ـ رفتاری، سلامت عمومی

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق کودکان بیش فعالی ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق اعتیادجرم یا بیماری

فهرست مطالب:

- فصل اول ( طرح تحقیق)

١- بیان مسأله

٢- بررسی تاریخچۀ موضوع

٢-١ تاریخچۀ نظری دیدگاهها

٢-٢ دستاوردهای تحقیقاتی پیشین

٣- اهمیت و ضرورت اجرای تحقیق

۴- اهداف کلی تحقیق

۵- سؤالات تحقیق

۶- روش تحقیق

۶-١ نوع موضوع

۶-٢ روش گردآوری اطلاعات

٧- تعریف واژه ها و اصطلاحات

٨- واژگان کلیدی

-فصل دوم ( اعتیاد چیست؟)

١- شناخت جامعۀ معتاد

٢-علل گرایش به اعتیاد

٢-١ عوامل فردی

٢-٢ عوامل خانوادگی

٢-٣ عوامل اجتماعی

٣- پیامدهای اعتیاد

٣-١ پیامدهای فردی

٣-٢ پیامدهای خانوادگی

٣-٣ پیامدهای اجتماعی

۴- روش های ترک اعتیاد

-فصل سوم ( معتاد کیست؟)

١- شناخت شخصیت معتاد

٢-معتاد، مجرم است

٢-١ مواد مخدر و انواع جرایم

٢-٢ اعتیاد و انواع جرایم

٣- معتاد، بیمار است

٣-١ اعیاد و اختلافات روانی

٣-٢ اعتیاد و بیماریهای جسمی

۴- شیوۀ مبارزۀ قانونگذار ایران با اعتیاد و نقد آن

۴-١ نقاط قوت قوانین راجع به مبارزه با مواد مخدر

۴-٢ نقاط ضعف  قوانین راجع به مبارزه با مواد مخدر

۵- حجر معتاد

۵-١ معاملات معتاد در هنگام خماری

۵-٢ معاملات معتاد در هنگام نشئگی

۵-٣ حکمت محجور شناختن معتاد

۵-۴ حدود حجر معتاد و اثبات و زوال آن
- فصل چهارم
( چکیده و پیشنهادها)

-       فهرست منابع.

 عنوان : معتاد؛ مجرم یا بیمار؟

١- بیان مسأله:

اعتیاد و به تبع آن معتادان به یکی از معضلات جامعه بدل شده اند. معضلی که به عقیدۀ بعضی از صاحب نظران ریشه کنی آن شبیه آرمان و هدفی دوردست است تا هدفی که بتوان در کوتاه مدت به آن جامۀ واقعیت پوشاند . یکی از وجوه مهم پدیدۀ اعتیاد ، مصرف کنندگان مواد یا معتادان اند. اولین موضوعی که دربارۀ معتادان باید مشخص شود، نحوۀ برخورد با آنهاست . آیا باید معتاد را مجرم دانست یا بنا را بر بیمار بودن او گذاشت . ما حق داریم این سؤال را حتی اگر هزاران بار مطرح و هر بار نیز پاسخ صریحی بدان داده شده باشد ، به قصد بررسی با نگاهی نو، بار دیگر مطرح کنیم تا شاید پاسخ مناسب تری بیابیم. در بسیاری از کشورهای جهان معتاد بیمار تلقی می شود و نمی توان وی را مجرم دانست و حتی به مجازات توقف اجباری در محل ویژه ای دور از جامعه و خانواده محکوم کرد. در کشور ما، ایران، معتاد بار اول باید به مراکز بازپروری اعزام شود و معمولاً دو ماه در محیط محدود و دور از خانواده و جامعه برای ترک اعتیاد به سر برد . اگر معتادی که در مراکز بازپروری ترک اعتیاد کرده، دوباره معتاد شود، مظابق قوانین به زندان اعزام می‏شود و هر چه تعداد ترک وعود بیشتر شود، مجازات توقف اجباری در زندان یا اردوگاهها طولانی تر خواهد شد.

اعتیاد چه جرم باشد و چه بیماری، یک معضل و آسیب اجتماعی است  که یا ناشی از آسیبهای اجتماعی دیگر است  یا اینکه آسیبهای اجتماعی دیگری را بوجود می آورد . هدف از تحقیق حاضر نیز مخدوش نمودن  یا زیر سؤال بردن هیچ یک از دیدگاههای مطرح شده نیست بلکه صرفاً عرضۀ یافته ها و حقایقی در این زمینه است تا امکان تصمیم گیری درست وجود داشته باشد.

٢- بررسی تاریخچۀ موضوع:

٢-١ تاریخچۀ دیدگاههای نظری

«نگاهی دقیق به تاریخچۀ بیماریهای اجتماعی نشان می دهد که هر یک از این بیماری‏ها در طول تاریخ خود سه دیدگاه اجتماعی را تجربه کرده اند . به عبارت دیگر سه نگرش راجع به آنها وجود داشته  است:

الف – نگرش انکارگرایانه و جرم نگر

ب- نگرش ساده انگارانه و شخصی گرا

ج- نگرش کل گرایانه یا نظام‏مند

اعتیاد نیز یک بیماری اجتماعی است، بنابر این برخورد نظام های اجتماعی با آن بر حسب رشد و تکامل دیدگاهها ، به یکی از سه شکل مذکور خواهد بود ».

نگرش نخست، دیدگاهی جرم شناسانه است که معتاد را مجرم و مستحق مجازات می‏داند؛ این تفکر مأخوذ از جامعه شناسی قضایی است و نجات معتاد را در گوشه ای از زندان می بیند.

نگرش دوم که معمولاً در جامعۀ پزشکی ریشه دارد، معتاد را بیمار تلقی می کند و در صدد است این بیماری را درمان و مهارکند.

نگرش سوم معتادان را نه به چشم مجرمان یا حتی بیماران ، بلکه به چشم قربانیان می نگرد . در این دیدگاه پزشکان اجتماعی و فراگیرشناسان در خط مقدم مبارزه قرار دارند و می کوشند ابعاد گوناگون اعتیاد را بررسی کنند و کاملترین نظریه را ارائه دهند.

٢-٢ دستاوردهای تحقیقاتی پیشین:

گستردگی،تنوع و تعدد تحقیقاتی که پیرامون اعتیاد انجام شده به گستردگی ابعاد و علل وپیامدهای آن است و تاکنون تحقیقات بسیاری را سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی سازمان ملل،صندوق نظارت بین‏الملل داروهایی که استفادۀ نابجا دارند،سازمان بهزیستی کشورمان و … انجام داده اند که نمونۀ آن طرح پیشگیری (کاهش تقاضا) اکو است . محققان عربی ، انگلیسی و فارسی زبان ، مقالات و کتابها و گزارشهایی نوشته اند که تنها به زبان فارسی تا پایان سال ١٣٧٠ ، ٢۶٧ کتاب، ۵٧٧ پایان نامه، ٢٩٣ جزوه، ١١٧٠ مقاله بوده است . شمار آثاری که دربارۀ مواد مخدر ، اعتیاد ، مبارزه، پیشگیری و درمان آن در کشورمان منتشر می شود روزبروز در حال افزایش است؛ نام برخی از آنها در فهرست منابع ذکر شده است.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق اعتیادجرم یا بیماری ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

عوامل موثر در ارتقاء و بهره وری نیروی انسانی در بخش صنعت ( کارخانجات خودرو سازی )

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
بیان کلی مسئله
اهمیت و ضرورت پزوهش
پنج خصوصیت جریان رشد ازدیدپرفسور کوزنتوس برنده جایزه نوبل اقتصادی در سال ۱۹۷۱
انواع مشکلاتی که حاکی از نامطلوب بودن شاخص های بهره وری هستند
اهداف پژوهش
سؤالات
بررسی تئوری های مرتبط با متغییرهای اصلی تحقیق
۴ وظیفه اصلی مدیر برای نیل به بهره وری در سازمان
بهره وری از دید تیلور
تجزیه و تحلیل بهره وری
دو معیار اصلی برای قابل اندازه گیری کردن و مقایسه کردن ستاده ها و داده ها
مدل های بهره وری نیروی انسانی
از دید هرزبرگ انگیزه ها یا عواملی که بر بهره وری نیروی انسانی سازمان ها تاثیرات مثبت دارند
نگرشی تحلیلی بر مدل های معرفی شده
ویژگیهای اساسی بهره وری در انسانها
هر پژوهش علمی از دو بخش متمایز تشکیل می شود
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار گرد آوری اطلاعات
عوامل مربوط به انگیزه های غیر مالی
عوامل مربوط به انگیزه های مالی
عوامل مربوط به آموزش و آگاهی
اعتبار و روایی ابزارهای پژوهش
تجزیه و تحلیل داده ها
شرکت های خودرو سازی به ترتیب بازده حقوق
نتیجه گیری
پیشنهادات

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق عوامل موثر در ارتقاء و بهره وری نیروی انسانی در بخش صنعت ( کارخانجات خودرو سازی ) ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

روش تحقیق تعیین الگوی کشت بهینه مقایسة الگوی موجود با الگوی بهینه

تعیین الگوی کشت بهینه مقایسة الگوی موجود با الگوی بهینه

چکیده
مقدمه
موقعیت جغرافیایی
آب و هوا
وضعیت جوی شهرستان مشهد(جدول)
میزان بارندگی, درجه حرارت میانگین رطوبت(جدول)
تعداد چشمه و قنوات شهرستان مشهد(جدول)
تعداد چاههای کشاورزی شهرستان مشهد(جدول)
سدهای مخزنی در مشهد(جدول)
پتانسیل منابع آبهای سطحی وزیر زمینی و بهره برداری در مشهد(جدول)
میزان سطح زیر کشت تولید و عملکرد محصولات زراعی شهرستان مشهد(جدول)
سطح زیر کشت , تولید . عملکرد محصولات باغی(جدول)
وضعیت صنعتی
وضعیت تجاری
ضرورت انجام مطالعه
فرضیات تحقیق
اهداف تحقیق
پیشینه تحقیق
آرمان ها
محصولات
نتایج این پژوهش
تقسیم بندی محصولات منطقه
مهمترین اهداف
اهداف مطالعه
روش تحقیق
مواد و روشها
محدودیت کود حیوانی
محدودیت کود شیمیایی
محدودیت سموم
محدودیت انحراف منفی از میانگین بازده
نتایج حاصل از برآورد مدل موتاد سالانه
سرمایه
پیشنهادات
منابع

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق تعیین الگوی کشت بهینه مقایسة الگوی موجود با الگوی بهینه ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق بررسی موانع ازدواج جوانان و علل ازدواج های غیر اصولی

فهرست مطالب

پیشگفتار

تشکر و قدردانی

فهرست مطالب

فهرست جداول و نمودارها

فصل اول : طرح تحقیق

مقدمه

بیان مسئله پژوهش

فرضیه پژوهش

تعاریف مفاهیم پژوهش

متغیرها

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف پژوهش

 

فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش

پیشگفتار

ازدواج

ازدواج و عوامل موثر بر آن

تأثیر سن ازدواج

ازدواج یک مبادله اجتماعی است

پسران جوان باید هم شان خود زن بگیرند یا هم شأن پدرانشان

شناخت مسائل و مشکلات جوانان در امر ازدواج

بررسی جامعه شناسی ازدواج جوانان

اطلاعات

اطلاعات راجع به خود

انگیزه

چگونه باید ازدواج کرد

فواید ازدواج

نظر اسلام و قرآن در مورد نیازهای جنسی و نحوه ارضای آن و ازدواج

خصوصیات کلی ازدواج در اسلام

معیارهای انتخاب همسر برای ازدواج

ازدواج و شرط سنی

موانع ازدواج

روانشناسی عشق و دوست داشتن

تعریف ازدواج

مفهوم ازدواج

هدف ازدواج

فصل سوم : متدلوژی پژوهش

روش پژوهش

جامعه آماری

نمونه آماری و روش نمونه گیری

 فصل چهار : یافته های پژوهش

استخراج اطلاعات

 فصل پنجم : تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع و مأخذ

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی موانع ازدواج جوانان و علل ازدواج های غیر اصولی ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق نقش والدین در تحصیل فرزندان

مقدمه:

منظور از اختلالات شخصیت، الگوهایی از رفتار غیر انطباقی است. به طوری که هنگامی ویژگیهای شخصیت چنان انعطاف ناپذیر و غیر انطباقی شوند که کارکرد فرد را به میزان چشمگیری مختل کنند، در این صورت به اختلالهای شخصیت تبدل می شوند.

اختلالات شخصیت در واقع شیوه های نامناسب برای حل مسئله و کنار آمدن با فشار روانی هستند که اغلب در اوایل نوجوانی بروز می کنند و در سراسر بزرگسالی ادامه می یابند.

 افراد مبتلا به اختلالات شخصیت معمولا ناراحتی یا اضطرابی احساس نمی کنند، انگیزشی برای تغییر رفتار خود نشان نمی دهند و برخلاف افراد اسکیزوفرنیایی تماس خود را با واقعیت از دست نمی دهند و نابسامانی چشمگیری در رفتارشان مشاهده نمی شود.

در III DSM از ۱۲ نوع اختلالات شخصیت یاد شده است که یکی ازآنها اختلال شخصیت ضد اجتماعی است که در این پژوهش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

افرادی که به اختلال شخصیت ضد اجتماعی مبتلا هستند فاقد حس مسئولیت و درک اخلاقی هستند و توجهی به دیگران ندارند. رفتار آنها کم و بیش زیر سلطه نیازهای خود آنان است و به عبارت دیگر آنها فاقد وجدان هستند.

اختلال شخصیت ضد اجتماعی الگوی رفتاری خاصی است مشخص با شرارت، اعمال ضد اجتماعی، جنایی که در کودکی و اوایل نوجوانی شروع می شود و منجر به اختلالات شدید در خیلی از زمینه های زندگی مثل روابط خانوادگی، تحصیل، شغل، خدمت سربازی و ازدواج می گردد.

علام اساسی این اختلال عبارتند از: بی قراری، میدان توجه کوچک، نزاعهای مکرر که اغلب منجر به درگیری با افراد دیگر می شود، سابقه تحصیلی خراب، فرار از منزل، سابقه شغلی ناموفق، درگیری با پلیس، دروغگویی، هرزگی، بی مبالاتی در رفتار جنسی، همجنس خواهی، عدم احساس گناه، فقدان محبت، اضطراب، عدم وجود شرم و حیا و غیره.

شیوع اختلال شخصیت ضد اجتماعی میان نوجوانان بسیار دیده می شود. زیرا دوره نوجوانی مرحله حساسی از رشد یک انسان است و دوره نوجوانی در میان دوران رشد انسان، یکی از حقایق قطعی و غیر قابل سوال می باشد.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق نقش والدین در تحصیل فرزندان ,
:: بازدید از این مطلب : 797
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق نجات بخشی در ادیان

فهرست مطالب
فصل اول
طرح تحقیق
مقدمه
اهداف پژوهش
اهمیت و ضرورت تحقیق
سوالات تحقیق
فصل دوم
روش‌اجرای تحقیق
روش اجرای تحقیق
پرسش های تحقیق
مدت اجرای تحقیق و بودجه
محدودیت های تحقیق
تعریف عملیاتی واژه ها
فصل سوم
ادبیات تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها
بخش اول
نجات بخشی در ادیان
نجات بخشی در آئین زردشتی
نجات بخشی و معنویت
هدایت گری پیامبران
نجات بخشی نهایی
موعود جهانی در منابع زردشتی
نجات بخشی در آیین هندوان
نجات بخشی در آیین بودایی
نجات بخشی در آیین موسی
نجات بخشی در آیین عیسی (مسیح)
نجات بخشی در آیین محمد [خاتم پیامبران]
مهدی در اسلام
بخش دوم
اوضاع سیاسی جهان اسلام در آستانه تولد مهدی
ایران و استقلال طلبی
عراق و حجاز
سوریه
آندلس ( اسپانیا)
بخش سوم
میلاد مهدی
آنها که از ولادت مهدی مورد خبر داده اند
زمان های دشوار و میلاد های شگفت
شمایل مهدی (عج)
دوران شیر خوارگی
دوران کودکی
دوران نوجوانی و جوانی
اخلاق و فضایل حضرت
بخش چهارم
امام در عصر غیبت
کتابهای غیبت قبل از ولادت امام زمان
امامت در پنج سالگی
غیبت امام (ع) و انواع آن
آماده سازی شیعه برای غیبت
نایبان خاص
تکلیف ، حضور و غیبت
انتظار فرج
انتظار ویرانگر
شبه دیالکتیکی
انتظار سازنده
انتظار و منتظر
نبوت، امات و نصرت
منتظران بنی اسرائیل
بخش ششم
نشانه های ظهور
زمینه های ظهور در آثار یهودی
زمینه های ظهور در آثار مسیحی
زمینه های ظهور در آثار زردشتی
گوشه ای از علائم ظهور مهدی موعود
بخش هفتم
جهان در دولت مهدی
عدالت جهانی واکنش ظلم عمومی است
سر انجام مردم جهان به تعالیم اسلام می گروند
یاران امام زمان
مردم عصر مهدی
نقش زنان در عصر ظهور
جنگ جهانی در دوران ظهور
زمان این جنگ
فصل چهارم
نتیجه‌گیری و ارائه پیشنهادات
پیشنهادات
منابع و مآخذ

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق نجات بخشی در ادیان ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1392 | نظرات ()