نوشته شده توسط : مدیر

دانلود مقاله قرنطینه نباتی و برخی از اصول و استانداردهای مرتبط با قرنطینه داخلی

قرنطینه نباتی و برخی از اصول و استانداردهای مرتبط با قرنطینه داخلی

فهرست مطالب

فصل اول
کلیات    ۱
۱-نگاهی گذرا بر مبارزه با آفات گیاهی    ۲
۲-قرنطینه    ۴
۳-سابقه قرنطینه در دنیا     ۴
۴-سابقه قرنطینه در ایران    ۵
۵-همکاری های بین المللی حفظ نباتات     ۷
۶-مفاهیم کاربردی اصطلاحات بهداشت گیاهی    ۱۰
فصل دوم:
استانداردهای بین المللی موازین بهداشت گیاهی    ۱۴
۱-آفات بومی    ۱۵
۲-آفت قرنطینه ای     ۱۵
۳-عوامل قرنطینه ای     ۱۵
۴-نظارت و مراقبت بر وضعیت آفات گیاهی در منطقه     ۱۵
۵-نظارت و مراقبت بر منابع عمومی اطلاعات    ۱۶
۶-نظارت و مراقبت با انجام بازدیدهای ویژه     ۱۶
۷-بازدیدهای ویژه از آفت    ۱۷
۸-بازدیدهای ویژه از کالا    ۱۸
۹-نظارت صحیح     ۱۹
۱۰-نیازهای فنی خدمات تشخیص    ۱۹
۱۱-ثبت و نگهداری    ۱۹
۱۲-تعیین وضعیت آفت    ۲۰
۱۳-شرایط کلی برای تعیین وضعیت آفت    ۲۱
۱۴-سوابق آفت    ۲۱
۱۵-اعتبار اطلاعات مربوط به آفت    ۲۲
۱۶-ناحیه عاری از آفت    ۲۴
۱۷-شرایط کلی نواحی عاری از آفت    ۲۵
۱۸-برنامه ریشه کنی آفت    ۲۸
۱۹-فرایند برنامه ریشه کنی    ۲۸
۲۰-تیم مدیریت و اجرای برنامه ریشه کنی    ۲۹
۲۱- شرایط قرنطینه ای شدن آفت    ۳۴
۲۲- رفتار و خصوصیات عوامل غیر بومی و جدید     ۳۴
۲۳- مقایسه آفات قرنطینه ای و آفات غیر قرنطینه ای تحت کنترل و آفات معمولی    ۳۸
۲۴-بازرسی    ۴۲
۲۵-بازرسی عینی    ۴۳
۲۶-بازرسی ویژه     ۴۴
۲۷-کلاس بندی کالاهای کشاورزی و چگونگی نمونه برداری از آنها    ۴۵
۲۸-کالاهای کلاس یک     ۵۰
۲۹-کالاهای کلاس دو     ۵۰
۳۰-کالاهای کلاس سه     ۵۲
۳۱-کالاهای کالای چهار    ۵۳
۳۲-کالاهای کلاس پنج     ۵۵
۳۳-کالاهای کلاس شش    ۵۶
۳۴-کالاهای کلاس هفت     ۵۸
۳۵-کالاهای کلاس هشت     ۵۸
۳۶-کالاهای کلاس نه     ۵۹
۳۷-کالاهای کلاس ده    ۶۱
فصل سوم: بازرسی و جمع آوری آفات منطقه و چگونگی صدور گواهی بهداشت نباتی
۱-روش های جمع آوری نمونه حشرات     ۶۳
۲-نگهداری شفیره و تخم  حشرات     ۶۵
۳-باز و پهن کردن (اتاله کردن) و خشک کردن حشرات    ۶۷
۴-تهیه پرپاراسیون لارو و حشره    ۶۸
۵-فرمول تهیه الکل های مختلف الغلضه    ۶۹
۶-تخمین میزان الودگی مزارع و باغات به آفات گیاهی    ۷۰
۷-محاسبه تخمین آلودگی دانه ها در انبار    ۷۴
۸-فهرست عوامل قرنطینه داخلی مزارع و باغ های کشور در ده ساله اخیر    ۷۸
۹-اقدامات بهداشت گیاهی برای جلوگیری از انتقال، ریشه کنی و کنترل عوامل قرنطینه داخلی در مناطق آلوده کشور    ۸۰
۱۰-مقررات صدور گواهی بهداشت نباتی برای کالاهای صادراتی    ۸۳
۱۱-اهداف و مسئولیت های مدیریت سیستم صدور گواهی بهداشت نباتی    ۸۴
۱۲-مسئولیت های بازرس    ۸۶
۱۳-جایگزینی گواهی بهداشت مفقود شده     ۸۷
۱۴-مسئولیت های صادر کننده کالا     ۸۸
۱۵-روند کار بازرسی و صدور گواهی بهداشت گیاهی    ۸۹
منابع    ۹۰

فصل اول
کلیات

۱- نگاهی گذرا بر مبارزه با آفات
مبارزه با آفات بمنظور جلوگیری از خسارات وارده از آنها در کشتزارها و باغها از اوایل قرن هیجدهم میلادی در دنیا متداول گردید و با پیشرفت علوم، فن‌آوری و کشف و ساخت ترکیبات شیمیایی آفت کش بشر موفق گردید تا بمقدار قابل توجهی از زیان اقتصادی آفات پیشگیری نماید. اجداد ما در دورانهای خیلی گذشته در برابر حمله و طغیان آفات عاجز وناتوان بوده و در امر کنترل آنها موفق نبودند. عملیات اولیه کنترل در گذشته‌های دور بر اعتقادات مذهبی و یا بر تصوف و اعتقاد به جادو وخرافات استوار بوده است. بعنوان نمونه ذکر یکی دو مثال کوتاه خالی از لطافت نیست:
قاسم ابن یوسف انونصری هروی نوه شیخ ابونصر طبسی مشهور به پیر حاجات که در هرات سکنی داشته درکتاب الرشاد الزراعه که در تاریخ ۹۲۱ هجری قمری نگاشته در خصوص دفع ملخ چنین نقل می‌کند « و آنچه زراعت را نقصان می‌رساند دعا بر چهار گوشه زمین بر سر چوب کنند بلاها را بگرداند .» جالینوس حکیم گوید « هر که ملخ سبز را که در میان گیاه بود بگیرد و در میان کشتزار آویزد دیگر ملخان از آنجا بگریزند و یا هر که ملخ را بزهره گاو بیالاید پس بکارد هیچ چیز بدان کشت زیان نرساند .» با گذشت زمان بشر از خواص ضد آفت برخی ازگیاهان و املاح معدنی پی برد و تجارب تازه‌ای از روشهای کنترل آفات را آموخت. بعنوان نمونه چند مثال دیگر از الرشاد الزراعه نقل می‌گردد :
دفع ملخ: هر که تخم حنظل را با آب بجوشاند چنانچه آب نیک تلخ شود پس قدری نمک بروی افکند و بگرد کشت افشاند ملخ از آن حوالی بگریزد . برای دفع کرم ،‌دیگر هر که خواهد که کرم نباشد در باغ و زمین ،‌حنا را با آب بباید جوشانید و پیش از آفتاب برآمدن ،‌بگرد زمین افشاند و تخم حنظل نیز مناسب است .
برای محافظت بذر:  افلاطون حکیم گوید چون برگ درخت سرویا برگ چغندر با تخمی که زراعت خواهد شد مخلوط کرده در خانه نگاه دارند ، هیچ آفت بدان تخم نرسد تا وقتی که زراعت خواهد شد .

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله قرنطینه نباتی و برخی از اصول و استانداردهای مرتبط با قرنطینه داخلی ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود مقاله روش های کاهش نویز در مدارهای الکترونیکی

روش های کاهش نویز در مدارهای الکترونیکی

فهرست مطالب

روش های کاهش نویز در مدارهای الکترونیکی
مقدمه
سازگاری الکترو مغناطیسی (EMC)
1 زمین کردن صحیح
۱۱ کاهش امپدانی مشترک
۱٫۲ اجتناب از حلقه زمین
۲ استفاده از حفاظ (شیلد)
۱٫۲ کوپلاژ خازنی
تاثیر حفاظ روی کوپلاژ خازنی
۲٫۲ کوپلاژ سلفی (مغناطیسی)
کاهش امپدانس سیستم توزیع تغذیه زمین
۳ فیلتر کردن
نکاتی درباره انتخاب نوع آی سی های دیجیتال
دکوپلینگ مدارهای دیجیتال

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله روش های کاهش نویز در مدارهای الکترونیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود پروژه رابطه سلامت عمومی و رضایت شغلی معلمین آموزش و پرورش

رابطه سلامت عمومی و رضایت شغلی معلمین آموزش و پرورش

مقدمه
موضوع این تحقیق عبارتست : «بررسی رابطه سلامت عمومی و رضایت شغلی معلمین خانم آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج».
در این تحقیق رضایت و عدم رضایت نسبت به عوامل و پاداش های مختلف مادی و معنوی و اجتماعی و سلامت عمومی بررسی شده است و در این بررسی ها تاثیر عوامل مادی با شاخص هایی از قبیل حقوق و مزایا، امکانات و تسهیلات، خدمات درمانی، اعطاء مسکن و غیره، و تاثیر عوامل معنوی با شاخص هایی از قبیل تحسین و تمجید، تشویق نامه کتبی، توبیخ نامه، اعطای بورس تحصیلی، توجه به افکار و احساسات فرهنگیان و غیره و یک سری عوامل از قبیل افزایش مسئولیت و نیاز به کسب موفقیت مورد سنجش قرار گرفته و ارتباط هر یک از آنها با رضایت شغلی مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد.
فهرست
فصل اول :کلیات تحقیق
مقدمه
هدف و علت انتخاب موضوع
اهمیت موضوع تحقیق
فرضیه ها
فصل دوم : پیشینه تحقیق
مقدمه
تعریف اخلاق
رشد اخلاق در کودک
رویکرد قدیمی تر
پرخاشگری
خلاصه تحقیق
بررسی تحقیقات گذشته
اهمیت انگیزش
فصل سوم
روش جمع آوری اطلاعات
جامعه مورد مطالعه
روش تحقیق
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل سوالات پرسشنامه
فصل پنجم
فرضیه تحقیق
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه رابطه سلامت عمومی و رضایت شغلی معلمین آموزش و پرورش ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود روش تحقیق علل گرایش جوانان به مد و مدپرستی

علل گرایش جوانان به مد و مدپرستی

 
چکیده :
سعی ما در این تحقیق بر آن است به بررسی علل گرایش جوانان به مد و مدپرستی بپردازیم. هدف ما از این تحقیق این است که بدانیم چه عواملی در کم و کیف این علل گرایش جوانان به مد و مدپرستی تأثیر دارد. جامعه آماری ما ۶۰ نفر از جوانان منطقۀ ابهر می باشند. گروه نمونه ۳۰ نفر شامل جوانان باشگاه توحید ابهر و ۳۰ نفر شامل دانشجویان دانشگاه پیام نور ابهر بودند.
 روش ما در این تحقیق :
براساس هدف کاربردی است و از آمار توصیفی استفاده شده است.
مقدمه :
 در عصر ما کشورهای در حال توسعه، آگاهانه و ناخودآگاه تحت تأثیر شدید جهان غرب قرار گرفته و اغلب در مقابل سلطۀ علمی و قدرت صنعتی مغرب زمین خودباخته و مرعوب شده اند، استقلال فکری خویش را از دست داده اند و شخصیت معنوی خود را فراموش کرده اند مسائل را از دیدگاه غرب می بینند نیک و بد را با معیارهای غرب می سنجند و به رفتار غریبان چشم دوخته و به گفتارشان گوش فرا داشته و از اعمال و روشهای آنان پیروی می کنند.
کسانیکه الگوهای غربی برای آنها الگوهای مطلوب قرار می گیرد ابتدا به تقلید و همانندسازی با ظاهر و قیافۀ مشهود غربی می پردازند. در این حالت فراتر از تقلی ظواهر فردی که خود را همانند او می سازند و با او احساس یگانگی می کنند. به این هماهنگی و تقلید همه جانبه را نشانۀ روشنفکری و مایۀ سربلندی و افتخار خود می پندارند «غر بزرگی» در کشورهای جهان سوم و از جمله ایران نمونه ای از خود باختگی است. خود باختگان در برخورد با غرب چنان شیفته مزایای قدرت و ثروت آن می شوند که هویت خود را فراموش می کنند و فقط به این می اندیشند که همانند غربیها شوند بی آنکه به اقتضای جامعۀ خود توجه داشته باشند.
فصل اول : کلیات تحقیق
چکیده
مقدمه
طرح مساله
اهمیت مساله
اهداف تحقیق
فرضیه ها
فصل دوم
ادبیات تحقیق
پیشینه تحقیق
پیشینه تحقیق در ایران
فصل سوم : جامعه آماری
ابزار تحقیق
روش نمونه گیری
روش آماری
فصل چهارم : بیان داده ها
فصل پنجم : ارتباط نتایج آزمونها با فرضیه ها
نتیجه گیری
پیشنهادات و تحقیق
محدودیت ها تحقیق
منابع و ماخذ

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق علل گرایش جوانان به مد و مدپرستی ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه شیر

گزارش کارآموزی کارخانه شیر
فهرست مطالب
تاریخچه شرکت

نمای کلی کارخانه
دریافت شیر
جمع آوری و حمل شیر
اساس، نحوه و دلیل اندازه گیری دانسیته شیر
اساس، نحوه و دلیل اندازه گیری اسیدیته شیر
اساس، نحوه و دلیل انجام تست الکل
اساس اندازه گیری PH
اندازه گیری چربی، پروتئین، لاکتوز و ماده خشک بدون چربی شیر با روش تجزیه نوری با پرتو مادون قرمز
درصد چربی
درصد پروتئین
کالیبره کردن دستگاه میلکو اسکن
اندازه گیری نقطه انجماد
کالیبره کردن کریسکوپ
استفاده از استارترها در فرآورده های تخمیری
سوماتیک سل
افزودنی های شیر خام
روش اول: استفاده از جوش شیرین
روش تشخیص وجود جوش شیرین
روش دوم: استفاده از سود
روش تشخیص وجود سود
افزودن آب اکسیژنه به شیر
روش تشخیص آب اکسیژنه
افزودن فرمالین به شیر
روش تشخیص فرمالین
تشخیص شیر باز ساخته ( شیر خشک) در شیر خام
مرحله اول: شست و شو با آب سرد
مرحله دوم: شست و شو با آب گرم
مرحله سوم: شست و شو با سود
مرحله چهارم: شست و شو با اسید
آزمایشگاه مرکزی
آزمایش کهلر Kohler
ژربرشیر
اندازه گیری دانسیته به روش پیکنومتری
اندازه گیری میزان نمک دوغ
آزمایشگاه میکروبی
باکتریهای استاف: Braid Parker و ژیولت کاتونی
شمارش میکروبی شیر پاستوریزه
کلی فرم: VRB (وینت رد بایل آگار)،water Trxpton (محیط کشت مایع)
اشرشیا: Brillient Grean
شمارش میکروبی شیر خام
کشت میکروبی پنیر
آبــمیوه
اندازه گیری اسیدیته آبــمیوه
اندیس فرمالین
میزان ساکارز آبمــــیوه
سالن پاستوریزاتور شیر
پاستوریزاتور پنج تنی ماست
تولید ماست ست
تولید دوغ
تولید ماست همزده
واحد استریل
تولید پنیر
بسته بندی
تصفیه فاضلاب
مدیاهای کالدنس نوع یک ()
مدیای کالدنس نوع سه ()
تحقیقات جنبی
مختصری در مورد آب پنیر
اثر آب پنیر در درمان بیماری ها
میکروارگانیسمها به عنوان غذا )پروتئین تک یاخته(
خلاصه ی خط تولید SCP از آب پنیر
تولید مخمر غذایی از آب پنیر
پوکی استخوان
علل بیماری
پیشنهادات دانشجو
تولید شیرهای غنی شده با ویتامین D ویژه مبتلایان به پوکی استخوان
حذف مرحله هموژن کردن در پروسه تولید آبمیوه
 
تاریخچه شرکت :
شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) با حدود بیش از نیم قرن تلاش در عرصه تولید شیر و سایر فرآورده های آن با ۱۶ کارخانه تحت پوشش در ۱۳ استان کشور و بیش از ۲۳۵ نوع فرآورده شیری با بسته بندی های متنوع استرلیزه و پاستوریزه پرچم دار توسعه این صنعت در کشور است.
شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی یکی از بزرگترین کارخانه های تحت پوشش شرکت صنایع شیر ایران می باشد که در سال ۱۳۵۲ در محل قبلی خود واقع در ۳ کیلومتری جاده دریا توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و فعالیت خود را شروع کرده تا اینکه در طی سال ۱۳۶۲ به بانکهای کشاورزی، تجارت و ملت واگذار می شود و در سال ۱۳۷۴ بنیاد مستضعفان و جانبازان این شرکت را از بانکها خریداری می کند و نهایتا در سال ۱۳۷۹ این شرکت توسط شرکت صنایع شیر ایران خریداری و به خانواده پگاه می پیوندند و تا چند سال پیش تنها واحد تولیدی لبنی در استان بوده است.
در راستای سیاستهای کلان و راهبردی شرکت صنایع شیر ایران مبنی بر تداوم تاثیر مثبت در اقتصاد ملی و سلامت و بهداشت عمومی و ارتقاء مصرف سرانه شیر در کشور، ساخت و اجرای پروژه ی کارخانه جدید پس از انجام مطالعات فنی و انتخاب مشاور و پیمانکاران خارجی و داخلی اجرا و در بهمن سال ۸۶ به بهره برداری رسید و قادر به دریافت و فرآوری ۴۵۰ تن شیر در یک شیفت کاری می باشد . طراحی و ساخت خطوط پروسس، کنترل تولید، سیستم های اتوماسیون توسط شرکت تتراپک سوئد با آخرین دستاورد و تکنولوژی روز دنیا انجام گرفته است که در حال حاضر مجهزترین کارخانه شیر در خاورمیانه محسوب میشود.
اتوماسیون و استانداردسازی بالا و تکنولوژی جدید در تاسیسات و ساختمان و خطوط تولید و تنوع در تولیدات وظرفیت بالای تولید از جمله ویژگی های مهم این کارخانه میباشد به طوری که دارای پکیج کاملی از فرآورده های شیری در سطح بین المللی  است .
این کارخانه در حال حاضر تولید کننده انواع محصول شامل انواع شیر استریلیزه و طعم دار، شیر پاستوریزه ، ماست ساده و طعم دار ، دوغ ، خامه ساده و کاکائویی، پنیر Baf ، پنیر UF، آب میوه پاکتی می باشد.
کارخانه شیر پگاه آذربایجان غربی در تاریخ ۸۶/۱۲/۴ مورد بهره برداری قرار گرفت که تاریخ شروع احداث آن ۸۴/۱/۱ می باشد. مساحت کل کارخانه در حدود ۲۰ هکتار با زیر بنای ۲۹ هزار متر مربع با سرمایه ای بالغ بر ۶۲۰ میلیارد ریال در شهر ارومیه و با استفاده از مدرنترین تکنولوژی در خاورمیانه  بنا گردیده است.
همواره تلاش شده است تا محصولات تولیدی، از سالمترین شیرهای خام که از دام سالم و در شرایط بهداشتی دوشیده شده، تهیه و با نظارت واحد کنترل کیفیت در مراحل مختلف تولید و در بشته بندی های بهداشتی، استریل و استاندارد به بازار عرضه شود بطوریکه تا پایان زمان تعیین شده برای مصرف بسیار تازه و با کیفیت باقی بمانند.
واحد تحقیق و توسعه این کارخانه همگام با دانش روز دنیا و با استفاده از فن آوری مدرن جهانی به دنبال تهیه محصولات جدید و با کیفیت در حد استانداردهای بین المللی می باشد.
بخش اداری شامل اتاق مدیریت ،حسابداری و سایر بخشهای مرتبط میباشد. نماز خانه و رستوران بطور مجزا در کنار ساختمان اداری بوده  و بخش تولید شامل اتاق CIP، اتاق برق، انبار نگهداری دستگاه ها ، سردخانه، سالن خط تولید، آزمایشگاه میکروبی – شیمیایی میباشد و سرویس های بهداشتی و رختکن و دوش در کنار سالن تولید می باشد. این کارخانه در ۱۳ کیلو متری جاده مهاباد واقع شده است .
مواد اولیه شامل شیر خام، خامه و کنسانتره وارد شده به کارخانه، و محصول نهایی در مراحل مختلف در آزمایشگاه مجهز کارخانه توسط کارشناسان با تجربه آزمایش و پس از تایید، محصول نهایی به بازار عرضه میگردد.
ماده ی اولیه ی مصرفی اصلی در این کارخانه شیر خام می باشد. محصولات تولیدی در این کارخانه بعد از تولید در ظروف مناسب ازجمله تتراپک و پری پک و .. بسته بندی می گردند. کارخانه طوری طراحی گردیده است که محوطه خارجی آن شرایط را برای یک بارگیری مناسب مهیا کرده است .حیاط کارخانه از فضای سبز مناسبی برخوردار است. موقعیت جغرافیایی آن طوری است که ازهرگونه آلودگی ، بلایای طبیعی مصون است. سیستم فاضلاب و دفع زباله آن بی نقص و بدون مشکل است و زباله ها بدون هیچ دردسری دفع می شوند.  کارخانه در کنار جاده اصلی قرار گرفته است. ماده اولیه کارخانه از دامداری ها و روستای اطراف کارخانه خریداری می گردد. محصول عمده کارخانه شیر استریلیزه می باشد ، اما درکنار این محصول شیر پاستوریزه ماست، دوغ و خامه نیز تولید می گردد. محصول کاملا بصورت پیوسته تولید می گردد. شیر تولید شده  کاملاً با شرایط بهداشتی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.
شیر خام به محض ورود به کارخانه مورد بررسی و آزمون قرار میگیرد و در صورت تایید  توسط واحد کنترل کیفیت وارد مخازن ذخیره و نهایتا بسته به نوع محصول وارد خط تولید می شود.
واحد کنترل کیفی در سه مرحله آزمایشات دقیقی روی شیر خام، محصول در حال تولید و محصول تولید شده نهایی انجام داده و پس از بررسی کامل و تایید کیفیت مجوز خروج صادر مینماید.
نظارت واحد کنترل کیفی برعملیات انبارداری و بارگیری محصول تا زمان خروج از کارخانه و استفاده از خودروهای مناسب جهت حمل بار باعث کاهش ضایعات شده و در نتیجه این  محصولات در بسته بندی های سالم در کمترین زمان بدست نمایندگان وسپس مصرف کنندگان خواهد رسید.
دریافت لوح صنعت سبز به عنوان واحد صنعتی دوستدار محیط زیست، نشان واحد نمونه استاندارد استان، لوح واحد برگزیده استانی، نشان حلال، سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱:۲۰۰۸ (مدیریت کیفیت، محیط زیست و ایمنی و بهداشت کار)، سیستم مدیریت زیست محیطی۱۴۰۰۱:۲۰۰۴ ، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ۱۸۰۰۱:۲۰۰۸، فعال نمونه عرصه سلامت انسان و نمونه کار و امور اجتماعی انسان از دیگر افتخارات این کارخانه بشمار می رود.
نمای کلی کارخانه
شیر خام وارد شده به کارخانه در محل آزمایشگاه دریافت شیر خام تحت بررسی کارشناسان آزمایشگاه قرار گرقته و یکسری آزمایشهای ارگانولپتیکی، شیمیایی و میکروبی بر روی آن انجام میگیرد تا در صورت تأیید، اجازه تخلیه و ذخیره در مخازن برای آن صادر گردد

 



:: برچسب‌ها: دانلود گزارش کارآموزی کارخانه شیر ,
:: بازدید از این مطلب : 1366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

مقاله کارآموزی در نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون رنگی

فهرست مطالب :
بخش ۱
تیونر                                    ۱
بخش ۲
طبقه IF آشکار ساز و AGC                          ۷
بخش ۳
مدارات رنگی                                 ۱۵
بخش ۴
مدارات تصویر (طبقه ویدئو)                       ۵۸
بخش ۵
منبع تغذیه                               ۶۲

بخش ۱ : تیونر

همانطوریکه در نمای کلی گیرنده های رنگی بررسی گردید امواج دریافت شده توسط آنتن به تیونر منتقل می گردد.، تیونر تلویزیونهای رنگی علاوه بر کارهای معمولی یک تیونر که از تلویزیون سیاه و سفید به خاطر داریم (انتخاب کانال ، حذف امواج مراخم ، تقویت موج فرستنده و …..)  در خروجی خود امواج فرستنده را تبدیل به سه موج IF  به ترتیب زیر می کنند :
۱) IF  صدا (فرکانس ۴/۳۳ مگاهرتز)
۲) IF    تصویر (فرکانس ۹/۳۸ مگاهرتز)
۳) IF رنگ (فرکانس ۴۳/۳۴ مگاهرتز)

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله کارآموزی در نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون رنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر
بررسی نقش شخصیت و رفتارهای اخلاقیدبیران معارف اسلامی در الگوپذیری دانش آموزان متوسطه
 فهرست مطالب 
مقدمه
مفهوم علم
معنای عالم
هنر معلمی
لزوم دلسوزی معلم
معلم در سخنان مقام معظم رهبری
طرح درس واجزای آن
معلم،مدیریت کلاس،موانع وراهبردها
عناصر موثر برمدیریت کلاس
رهبردهایی جهت مدیریت موثر در کلاس
اطلاعاتی پیرامون ارتقای مهارت های تدریس
ارتقای شیوه ی تدریس
معرفی برخی از کتاب های سودمند در زمینه ی روش تدریس
تاثیرات نحوه ی برخورد معلم با دانش آموزان
روش های تدریس
چهارویژگی خاص در تعریف تدریس
روش های نوین تدریس
ادغام روش ها، بهترین الگوی آموزشی
بررسی نقش شخصیت ورفتارهای اخلاقی دبیران معارف اسلامی
ضرورت تربیت اخلاقی در اسلام
تربیت الگویی دراسلام واهمیت آن
اهمیت تربیت اخلاقی در مقطع متوسطه
ویژگی های معلمان موفق دینی
نقش معلم در تربیت دینی دانش آموزان
جایگاه ونقش معلم در اسلام
پیشنهاد های کاربردی براساس یافته های پژوهش
نتیجه گیری
منابع
مقدمه :
معلّمی هنر است، هنر آموختن هر آن چه سال ها با سعی و تلاش اندوخته است.
معلّمی عشقی است  الهی و آسمانی است که پروردگارِ مهربان به انسان اعطا کرد تا با همّت بلند خویش روشنائی شب های تارِ جهالت و نادانی باشد.
معلمّی، مهری است که از روز ازل با گل آدمی سرشته شد تا مردم از ظلمات جهل به نور دانایی، رهنمون شوند.
براستی که معلّمی شغل نیست، عشق است.
مفهوم علم
امروزه در زبان پارسی و عربی کلمه «علم» به دو معنای متفاوت بکار برده می شود:
۱-معنای اصلی و نخستین علم، دانستن در برابر ندانستن است. قرآن کریم به این معنا اشاره دارد که  « هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون» «آیا یکسانند آنان که می دانند و آنان که نمی دانند.» (زمر/ ۹)از این منظر به همه دانستنیها صرف نظر از نوع آنها علم گفته می شود مطابق این معنا، اخلاق، ریاضات، فقه، ‌دستور زبان، مذهب، زیست شناسی و نجوم همه علم اند.
کلمه   Knowledge در انگلیسی وCo   naissance  در فرانسه معادل این معنا علم اند.
۲-کلمه علم در معنای دوم منحصراً به دانستنی هایی اطلاق می شود که بر تجربه مستقیم حسی مبتنی باشند… علم در این جا در برابر همه دانستنیهایی قرار می گیرد که آزمون پذیر نیستند. اخلاق (دانش خوبی ها و بدیها) متافیزیک (دانش احکام و عوارض مطلق هستی) عرفان (تجارب درونی و  شخصی) منطق (ابزار هدایت فکر) فقه، اصول، بلاغت، و … همه بیرون از علم به معنای دوم آن قرارمیگیرندوهمه به این معنا غیر علمی اند کلمه SCIENCE در انگلیسی و فرانسه معادل این معنا علم اند.  دیده می شود که علم در این معنا بخشی ازعلم به معنای اول را تشکیل  می دهد و به سخن دیگر علم تجربی نوعی از انواع دانستنیهای بسیاری است که در اختیار بشر می تواند قرار گیرد. رشد علم به معنای دوم عمدتا از آغاز دوره رنسانس به بعد است در حالیکه علم به معنای مطلق آگاهی (معنای اول) تولدش با تولد بشریت هم آغاز است. آیه قرآنی «خلق الانسان علمه البیان» (خداوند رحمن انسان را آفرید و بیان را به وی تعلیم داد/ رحمن/۴و۳) بهترین موید این معناست.
معنای عالم باتوجه به دو تعریف از علم
در نگاه اول به علم که نگاه ترکیبی به معرفت است خداوند معلم اول و پیامبر معلم ثانی است چرا که پس از تعلیم آدم توسط خداوند دستور «قال یا آدم اننبئهم باسمائهم» (ای آدم ملائکه را به این اسماء آگاه ساز/ بقره ۳۳) آدم علیه السلام داده شده این بدان جهت است که اساساً هدف آفرینش انسان با علم و معرفت پیوند ناگستنی دارد در بیان رسا و جامع سید شهیدان امام حسین (ع) این معنا به خوبی  روشن  است  که:«ما خلق العباد الا لیعرفوه،‌ فاذا عرفوه عبدوه» (بندگان را نیافرید مگر برای آن که او را بشناسند پس چون او را شناختن عبادتش خواهند کرد.
در این معنا هدف از ارسال معلم ثانی ارائه معرفتی است که انسان بواسطه آن به عبادت  می رسد «هو الذی بعث فی الامیین رسولاً منهم تیلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب  و الحکمه و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین» (اوست خدایی که پیامبر بزرگوار از میان شان  برانگیخت تا بر آنان آیات وحی را تلاوت کند و آنان را پاک سازد و شریعت کتاب و حکمت الهی را بیاموزد که پیش از این همه در ورطة جهالت و گمراهی بودند (جمعه/۲) در این آیه همه علوم ازجمله بیان، اخلاق،‌ تعلیم کتاب وحکمت، برای رهایی از گمراهی  و یافتن راه هدایت (عبادت) توسط پیامبر(ص) معرفی شده است.
 ارزش و مقام معلم
شرافت و مرتبه معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شان خداوند و پیامبران را در  وجود خود محقق سازد  و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد. لذا در این تعریف شهید مرتضی مطهری  یکی از آن معلمان راستین است که اولاً با نگاه  ترکیبی  به همه معارف بشری نظر می کند و ثانیا  تمامی  تلاشهای علمی و عملی را  مقدمه ای برای عبادت می داند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می یابد  و  با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می سازد . به همین مناسبت روز شهادت این بزرگ مرد فرزانه (۱۱  اردیبهشت ) را روز معلم نامیدند .
روز معلم
تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش  درآمد.
انسان نیز با پذیرش این مسئولیت، نام خویش را در این گروه و در قالب واژه مقدس «معلم» ثبت کرده است. معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می کند و ندای فطرت را به گوش همه می رساند. همچنین سیاهی جهل را از دل ها می زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می سازد.
دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.در این مسیر خطیر، بزرگانی گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان می درخشد. علامه شهید استاد مرتضی مطهری (رحمته الله) از همین طایفه مقدس است که در سنگر تعلیم و تعلم، به قله های رفیعی دست یافت تا آنجا که معمار انقلاب اسلامی ـ که خود معلمی بزرگ است ـ همه آثارش را مفید می داند و بهره برداری از آنها را سفارش می کند .
هنر معلمی:
معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است: اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: ۱ـ ۵) بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان ! و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست. در این آیات خداوند، خود را «معلم» می خواند و جالب این که معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است.  مقام معلم بودن خدا، بعد از آفرینش قرارداد. نوعی انسانی را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموزش  داد که این از اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد:
چو قاف قدرتش دَم بر قلم زد              هزاران نقش بر لوح عدم زد
از این رو، می توان گفت که هنر شگفت معلمی از آن خداوند عالم است.
شهید ثانی رحمت الله درباره هنر معلمی خداوند می فرماید: خداوند از آن جهت به وصف (اکرمیت) و نامحدود بودن کرامتش، توصیف شد که علم و دانش را به
بشر ارزانی داشته است. اگر هر مزیت دیگری، جز علم و دانش، معیار فضیلت به شمار می رفت،  شایسته بود همان مزیت با وصف (اکرمیت) در ضمن این آیات همراه و هم پا گردد و آن مزیت به  عنوان معیار کرامت نامحدود خداوند به شمار آید. کرامت الهی در این آیات با تعبیر «الاکرام» بیان شده است. چنین تعبیری می فهماند که عالی ترین نوع کرامت پروردگار نسبت به انسان با والاترین مقام و جایگاه  او، یعنی علم و دانش هم طراز است.
به همین جهت امام خمینی (ره) می فرمود: معلم اول خدای تبارک و تعالی است ….. به وسیله وحی؛ مردم را دعوت می کند به نورانیت؛ دعوت می کند به محبت؛ دعوت می کند به مراتب کمالی که از برای انسان است.

 



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی نقش شخصیت و رفتارهای اخلاقی دبیران معارف اسلامی در الگوپذیری دانش آموزان متوسطه ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

دانلود مجموعه کامل سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی

مجموعه کامل سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی

مجموعه ای کامل شامل بیش از ۶۶۰ سوال «آیین نامه راهنمایی و رانندگی» را در اختیار شما قرار می دهیم. شما می توانید با مطالعه این سوالات خود را جهت شرکت در آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی آماده سازید.
سوالات این مجموعه دارای بخش های زیر می باشد :

سوالات این مجموعه دارای بخش های زیر می باشد :
بخش ۱ : علائم راهنمایی و رانندگی
بخش ۲ : هوشیاری
بخش ۳ : هدایت و کنترل وسیله نقلیه
بخش ۴: برخورد و واکنش
بخش ۵ : آگاهی از خطرات
بخش ۶ : عابرین پیاده
بخش ۷ : مقررات راه و آزاد راه
بخش ۸ : تصادفات
بخش ۹ : بار و نحوه بارگیری
بخش ۱۰ : حق تقدم

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود مجموعه کامل سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

کارآموزی شرکت لوله سازی اهواز – تاسیسات

عنوان
تشکر و تقدیر
مقدمه
بخش ۱
توضیحات در مورد سایت تصفیه خانه پساب صنعتی و فاضلاب شرکت لوله سازی اهواز
فلودیاگرام سیستم پسآب صنعتی
فلودیاگرام تصفیه خانه فاضلاب
مشخصات تجهیزات مخازن تصفیه خانه فاضلاب
بازدید و کنترل روزانه تأسیسات سایت آبرسانی
بخش ۲
توضیحاتی در مورد سایت آبرسانی شرکت لوله سازی اهواز
شستشوی سیستم کربن اکتیو
تولید آب نرم و احیاء کردن سیستم سختی گیرها
تولید آب صنعتی یه دمین
احیاء و شستشوی سیستم R-O
شستشوی فیلترهای شنی
بخش ۳
توضیحات در مورد تجهیزات سرمایش و گرمایش شرکت لوله سازی اهواز
سرمایش و گرمایش
جیلرها
پمپها
بویلرها
برج خنک کن

جیلرهای آب
بررسی یک سیکل تبرید
کمپرسور
کندانسور
اواپراتور
برج خنک کن
نصب چیلر
راه اندازی جیلر
اگر کمپرسور کار نکند
روغن کمپرسور
تشکر و تقدیر:
در ابتدا لازم است تشکر و تقدیری از مسئولین محترم شرکت لوله سازی اهواز داشته باشیم که از هیچ گونه کمکی فروگذار نکردند و در هر گونه کاری ما را یاری دادند.
ابتدا لازم است از مسئول آموزش آقای نیلیچی تشکر و قدردانی کنم و سپس تشکر خاصی از آقای مهندس مقدم که از هیچ گونه کمکی واقعاً فروگذاری نکردند داشته باشم.
مقدمه:
گسترش شهرنشینی و ایجاد روزافزون مجتمعهای مسکونی و ساختمانهای مرتفع از یک طرف و مسئله تأمین اقتصادی هوای مطبوع و مناسب به نیاز ساکنین و اقتضای نوع ساختمان از سوی دیگر موجب پیشرفت سریع تکنیکهای سرمایش و گرمایش در نیم قرن اخیر شده است به طوری که حرارت مرکزی و تهویه مطبوع خود به چندین شاخه تخصصی تقسیم می شود که احاطه و اشراف کامل بر تمامی جزئیات سیستمهای متعارف در سطح جهان شاید پس از سالها مطالعه و تجربه عملی نیز حاصل نشود ولی کلیه سیستمهای حرارت مرکزی و تهویه مطبوع، قطع نظر از نوع آنها بر پایه اصول در دست یابی به یک سیستم گرمایش و سرمایش مطلوب نقشی تعیین کننده دارد.
هوا مایه زندگی و نیاز به آن بیش از نیاز به آب و غذا می باشد. مقدار متوسط هوائی که یک انسان بالغ در یک شبانه روز تنفس می کند تقریبا ۱۵kg است در حالیکه غذا و آب به ترتیب ۲٫۵,۱٫۵kg است. آدمی بدون غذا تقریبا ۵ هفته و بدون آب ۵ روز زنده می ماند ولی بدون هوا بیش از چند دقیقه قادر به ادامه زندگی نیست.
هوا مخلوطی از گازهای مختلف است که قسمت اعظم آن را گازهای نیتروژن و اکسیژن تشکیل می دهد.
هوای سالم و طبیعی به طور تقریب شامل ۷۸% نیتروژن و ۲۱% اکسیژن، ۹۳% آرگون و ۰۳/۰% گاز کربنیک و مقادیر بسیار جزئی نئون- هلیوم- کریبتون و غیره می باشد.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود کارآموزی شرکت لوله سازی اهواز – تاسیسات ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر

گزارش کارآموزی کارخانه کنسرو راتان دزفول

فهرست مطالب
۱-۴ انتخاب مواد اولیه
فصل اول(اصول فرایندهای کنسروی)
۱-۳ مراحل مختلف کنسروسازی
۱-۲ اساس کنسرواسیون به وسیله حرارت
۱-۱ تاریخچه ی کنسروسازی
۱-۱۳ تمیز کردن مرطوب
۱-۱۲ تمیز کردن
۱-۱۱ آب
۱-۱۰ ارزیابی درجه ی رسیدگی
۱-۹ ترکیب شیمیایی
۱-۸ ارزیابی عطر و طعم
۱-۷ ارزیابی بافت
۱-۶ ارزیابی رنگ
۱-۵ ویژگی های ظاهری و شکل و اندازه
۱-۲۵ ظروف شیشه ای
۱-۲۴ قوطی های فلزی
۱-۲۳ ظروف بسته بندی غذاهای کنسروی
۱-۲۲ پرکنی
۱-۲۱ تهیه شربت و آب نمک
۱-۲۰ خردکردن
۱-۱۹ پوست گیری
۱-۱۸ دم گیری و هسته گیری
۱-۱۷ لکه گیری
۱-۱۶ جداسازی قسمت های زائد
۱-۱۵ سورتینگ
۱-۱۴ درجه بندی
۲-۱ مربا سازی
فصل دوم (فرآورده های کنسروی)
۱-۳۰ کدگذاری و برچسب زنی
۱-۲۹ سردکردن و خشک کردن بسته های کنسروی
۱-۲۸ تجهیزات مورد استفاده برای فرایند حرارتی کنسروها
۱-۲۷ فرایند حرارتی
۱-۲۶ دربندی
۲-۳ زیتون
۲-۲ کنسرو خیار شور
۲-۴ کنسرو سیر ترشی
۲-۵ ترشی لیته
فصل سوم(آزمایش های کنسروها)
۳-۱ آزمایشات میکروبی
۳-۲ آزمایشات فیزیکی و شیمیایی مربا
منابع
فصل اول:
اصول فرایندهای کنسروی
۱-۱ تاریخچه کنسروسازی
کلمه کنسرو از لغت یویانی”conservar” به معنی محافظت کردن گرفته شده است. بنابراین می توان گفت که هدف از کلمه کنسروکردن در صنایع غذایی ایجاد شرایطی است که بتوان تحت آن شرایط محصول مورد نظر را برای مدت طولانی نگهداری نمود. در نتیجه از نقطه نظر کلی تمامی روش های نگهداری مانند استفاده از حرارت، سرما، مواد افزودنی، اشعه و … در واقع نوعی روش کنسرو سازی می باشند. اما به علت اینکه در کشور ما از ابتدای کار صنایع قوطی کردن مواد غذائی از کلمه کنسرو استفاده شده است، عبارت کنسرو سازی فقط قوطی کردن مواد غذایی را تعریف کرده و در واقع این اصطلاح جانشین کلمه ی واقعی آن یعنی Caning یا Tining شده است.
تاریخچه ی کنسرو سازی به سال ۱۷۹۰ که دولت فرانسه با کشورهای اروپایی در حال جنگ بود، برمی گرددو در آن زمان، طولانی بودن مسافت باعث شده بود تهیه غذای سالم که بتواند زمان طولانی تا رسیدن به منطقه جنگی را تحمل کند با مشکل روبرو شود. ناپلئون جهت حل این مشکل جایزه ای به مبلغ ۱۲۰۰۰فرانک برای کسی که بتواند این مشکل را حل کند تعیین کرد. این جایزه تشویقی بود تا محققین مختلف برای حل این مشکل روی آورند. اما اکثراً این فعالیت ها نتیجه ی رضایت بخشی دربر نداشت. تا این که در سال ۱۷۹۸ قناد فرانسوی به نام نیکلاس آپرت که امروز به نام پدر کنسرو سازی معروف است، با ابداع روش مناسبی، مشکل را حل کرد و موفق به دریافت جایزه گردید. وی دریافت که اگر مواد غذایی را در داخل قوطی سر بسته حرارت بدهند و پس از آن هوا به داخل ظرف نفوذ نکند زمان ماندگاری غذا به نحو چشمگیری افزایش می یابد.
با ابداع این روش، مشکل نگهداری طولانی مدت مواد غذایی حل شده بود ولی علت این مسئله هنوز نامعلوم بود که موضوع تحقیق دانشمندان را به خود اختصاص داد. گیلوساک فیزیک دان معروف فرانسوی پس از انجام آزمایشات مختلف به این نتیجه رسید که محصولات گیاهی و جانوری در اثر تماس با اکسیژن هوا در معرض فساد قرار می گیرند ولی با قرار دادن این محصولات در داخل قوطی های دربندی شده می توان از این امر جلوگیری به عمل آورد. وی در گازهای موجود در داخل کنسروهای تولید شده توسط آپرت اکسیژنی نیافت و با استفاده از این موضوع از نظریه خود دفاع کرد و چنین نظر داد: آتش، عمل مخمرها را عقیم و یا لااقل خنثی می کند، وجود این مواد در طبیعت مواد متشکله حیوانی و گیاهی را تغییر داده و آنها را فاسد می کند. خود آپرت نیز با بررسی های متعددی که انجام داد به نقش دما در از بین بردن مخمرها اشاره کرد و اظهار داشت که اگرچه عملیات حرارتی نمی تواند تمایل محصولات غذایی به فاسد شدن را برای همیشه از بین ببرد ولی می تواند تا مدت مدیدی از فساد آنها جلوگیری به عمل آورد. آپرت در سال ۱۸۱۰ نتیجه تحقیقات خود را در کتابی به نام “LART de conserve” منتشر کرد که کلیات آن در ۴ماده ذیل خلاصه شده بود:
۱-   تمیز کردن و گذاشتن مواد غذایی که قصد کنسرو کردن آنها را داریم در داخل ظروف شیشه ای
۲-   درب بندی دقیق این ظروف به وسیله ی چوب پنبه
۳-   قرار دادن این ظروف در داخل آب جوش به مدت های مختلف بسته به نوع ماده غذایی
۴-   بیرون آوردن ظروف و سرد کردن آنها
اما به علت اینکه ظروف شیشه ای شکننده بودند به تدریج جای خود را به ظروف لعابی داد و پس از، پاتنت( امتیاز انحصاری) استفاده از قوطی های فلزی در سال ۱۸۱۰ به وسیله ی پیتر دورانت کسب گردید.
۱-۲ اساس کنسرواسیون به وسیله ی حرارت
مهم ترین عوامل فساد مواد غذایی عبارتند از:
۱-   میکرو ارگانیسم ها که منجر به فساد میکروبی می شوند.
۲-   اکسیژن هوا که منجر به فساد شیمیایی می شود.
۳-   آنزیم ها که منجر به فساد بیوشیمیایی می شوند.
۴-   عوامل فیزیکی و صدمات فیزیکی.

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: دانلود کارآموزی کارخانه کنسرو راتان دزفول ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1392 | نظرات ()